|
Ο κος
Bezos
είναι ένας μεγάλος
δημιουργός – δεν χωράει
αμφιβολία. Μοιράζει
εισόδημα παράγοντας
πλούτο και υπεραξίες,
καινοτομεί και βοηθάει
την ανθρωπότητα. Μέχρι
εδώ καλά – και
ευγνώμονες.
Η ερώτηση είναι : πόσους
και με ποιο τρόπο θα
στείλει σε εξοχικό στη
Σελήνη ;
Πόσο θα κοστίσει, και
ποιο θα το πληρώσουν, να
φτιάξουμε πχ μια Νέα
Ελλάδα στην… Μεσόγειο
του φεγγαριού ;
Και αλήθεια τώρα :
επειδή βρήκαμε την
σωτήρια λύση για τον
πλανήτη – να πάμε στο
φεγγάρι – και επειδή η
ΑΙ και οι
servers
βοηθούν τον βίο μας,
αυτό σημαίνει ότι ΚΑΘΕ
νέος πρέπει να ελπίζει
και ΚΑΘΕ νέος «μπορεί»
να γίνει επιχειρηματίας
(ώστε να τον εξαγοράσει
με πολλά εκατομμύρια ο
Bezos,
o
Musk,
η Meta,
η Oracle

Πως τόσο εύκολα θα
απαλλαχθεί από την
μισθωτή σκλαβιά ο νέος
μιας χώρας της Αφρικής
πχ, που όχι απλά δεν
μπορεί να σπουδάσει
κώδικα και
AI
development,
αλλά δεν έχει καν
υπολογιστή ή και σχολείο
;
Με πόσα και ποια ακριβώς
κεφάλαια θα ανοίξει
start
up
μέχρι να φθάσει στη
Silicon
Valley
ο νέος της ισοπεδωμένης
Γάζας, μια νέα κοπέλα
στο Κίεβο ή ένας
φοιτητής της Τεχεράνης ;
Και επειδή μεταφέρθηκε ο
βίος μας (εδώ στο δυτικό
κόσμο )σε τράπεζες
δεδομένων, πρέπει οι
κυβερνήσεις να μας
κόψουν διαθέσιμο
εισόδημα για ζήτηση
αγαθών ώστε να φτιάξουν
καταψύκτες στα
data
centers
;
Αν άραγε δεν ζούμε με
άνεση, εισόδημα και
αξιοπρέπεια, αν δεν
απολαμβάνουμε βασικά
έστω αγαθά – όχι τα
πολυτελή που
απολαμβάνουν οι
Bezos
αυτού του πλανήτη τον
οποίο θέλουν να σώσουν –
αλήθεια ποια ακριβώς
data
(της ζωής και της
εργασίας μας) θα μείνουν
για να μαζεύουν οι
τεχνοφεουδάρχες, ώστε να
τα ψύχουμε κιόλας ;
Αχ.. Αγαπητέ κε
Bezos,
και αγαπητοί λοιποί κκ
Musk,
πετυχημένοι οραματιστές
αυτού του πλανήτη,
ξέρετε τι γράφει στον
ανδριάντα του Κοπέρνικου
; « Εκείνος που
σταμάτησε τον Ήλιο και
κίνησε τη Γη»…
Γι αυτό, προσγειωθείτε.
Ή – τουλάχιστον – αφήστε
το φεγγάρι στην ησυχία
του, μην τυχόν πάμε και
το κάνουμε σαν τα μούτρα
μας και αυτό, όπως τη
Γη…
|