| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία και όχι μόνο

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

Η παγκόσμια ζήτηση ανακάμπτει

00:01 - 16/12/20

 

 

Με το ερώτημα να είναι η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, την επόμενη ημέρα του τέλους της πανδημίας. Οι αναλυτές της Berenberg, Holger Schmieding, Kallum Pickering, Florian Hense, έγραψαν σε σχόλιο τους, πως το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τα αντίστοιχα πλοία εμφανίζει άνοδο, κάτι που αποτυπώνει την ανάκαμψη στην παγκόσμια ζήτηση, τη σπουδή των εταιρειών να αποκαταστήσουν τα αποθέματά τους και την έλλειψη σε κοντέινερ στους λιμένες εκείνους, όπου τα χρειάζονται. 

Ο δείκτης China Containerised Freight, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές σποτ μεταφοράς φορτίου στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διεκπεραιώνουν εξαγωγές από κινεζικούς λιμένες προς όλο τον κόσμο, ενισχύθηκε τον Δεκέμβριο κατά 50,6% σε ετήσια βάση. Από τα χαμηλά επίπεδα των 842 δολαρίων, το κόστος για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών εκτινάχθηκε στα 1.324 δολάρια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Shanghai Shipping Exchange. H πανδημία του κορωνοϊού, που ξεκίνησε στα τέλη του 2019 στην Κίνα και εξακολουθεί να εξαπλώνεται σε όλον τον κόσμο, έχει διαταράξει σε μέγιστο βαθμό το παγκόσμιο σύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας και το σύνηθες χρονοδιάγραμμα της ναυτιλίας, το οποίο διασφάλιζε την ομαλή και αποτελεσματική ροή αγαθών ανάμεσα σε παραγωγούς και τελικούς καταναλωτές. Επιπροσθέτως, εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας του κορωνοϊού, απαιτείται πιο πολύς χρόνος να διεκπεραιωθούν η μεταφορά και η διανομή ειδών στους προορισμούς τους. 
 

Ως αποτέλεσμα, ορισμένες μεγάλες εξαγωγικές χώρες, όπως είναι η Κίνα, δεν καθίσταται εφικτό να ανταποκριθούν πλήρως στη διογκούμενη ζήτηση διαρκών αγαθών, η οποία προέρχεται από τις πλούσιες καταναλωτικές οικονομίες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.

Στις απαρχές της πανδημίας το σύστημα της παγκόσμιας ναυτιλίας εκάμφθη, διότι παραγωγοί και λιανέμποροι ελάττωσαν τις παραγγελίες, σκεπτόμενοι τους κραδασμούς που θα προκαλούνταν. Το ολλανδικό γραφείο ανάλυσης Οικονομικής Πολιτικής εκτιμά ότι το διεθνές εμπόριο την περίοδο Δεκεμβρίου  2019 – Μαΐου 2020 συρρικνώθηκε κατά σχεδόν 17%. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν μεγάλο μέρος των αποθεμάτων τους κατά τη διάρκεια της θερινής ανάκαμψης της οικονομίας, οπότε αυτό αποσυμπίεσε το σύστημα προμηθευτικής αλυσίδας. Ωστόσο, τώρα οι εταιρείες αποπειρώνται να αποκαταστήσουν τις ελλείψεις του ενόψει δυναμικής ανάκαμψης το 2021 και με την ελπίδα ότι μέχρι την άνοιξη ο μαζικός εμβολιασμός θα επαναφέρει τη ζωή σε μία κανονικότητα.

Τις επόμενες εβδομάδες οι καθυστερήσεις στην παραλαβή των έτοιμων και των ημιτελών προϊόντων ίσως δημιουργήσει συμφόρηση σε ορισμένους βασικούς κλάδους. Ο αντίκτυπος θα γίνει ορατός στον τομέα των κατασκευών, όπου οι καθυστερήσεις στην παραλαβή προϊόντων, τα οποία είναι απαραίτητα σε συγκεκριμένο στάδιο της οικοδόμησης, μπορούν να «παγώσουν» το όλο έργο. Επιπτώσεις ίσως υπάρξουν και σε κλάδους, που παράγουν πιο περίτεχνα διαρκή αγαθά, διότι συχνά απαιτούν εξειδικευμένα εξαρτήματα και όχι άλλα γενικευμένης χρήσεως. Ωστόσο, τα κωλύματα αυτά δεν θα διαρκέσουν για πάντα και αναμένουμε εξομάλυνση των συνθηκών στις αρχές του 2021.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....