| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία και όχι μόνο

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

Η διάσωση των γερμανικών επιχειρήσεων και ο διχασμός

00:01 - 20/11/20

 

 

Όπως φάνηκε και από τα τελευταία στοιχεία της κινεζικής οικονομίας, με την Κίνα να έχει αφήσει πίσω την Πανδημία εδώ και σχετικά καιρό. Ένα μεγάλο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουνε τα κράτη και οι χώρες είναι τα απόνερα της οικονομικής κρίσης που αφήνει πίσω η πανδημία, με τη σύσφιξη των οικονομικών μέτρων στήριξης ….. να φέρνει προβλήματα ρευστότητας σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ….  Ας αφήσουμε όμως της Κίνας και πάμε στη Γερμανία… Όπως λοιπόν χαρακτηριστικά έγραφε το Bloomberg, διχάζει τη γερμανική κυβέρνηση η προοπτική διάσωσης περισσότερων επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού, με τους πολιτικούς που τάσσονται υπέρ της ελεύθερης αγοράς να αντιστέκονται σε περαιτέρω κρατική παρέμβαση, σύμφωνα με πηγές. 

 

Η κυβέρνηση της Γερμανίδας Καγκελαρίου Ανγκελας Μέρκελ είχε αφήσει να εννοηθεί τις τελευταίες εβδομάδες ότι σκοπεύει να στηρίξει οικονομικά τον ταξιδιωτικό οπερέιτορ TUI AG και τη γερμανική χαλυβουργία ThyssenKrupp προκειμένου να ξεπεράσουν την οικονομική κρίση. Καθώς όμως οι επιχειρήσεις αυτές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την εξασφάλιση πακέτου διάσωσης ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, η κυβέρνηση συνασπισμού εμφανίζεται διηρημένη ως προς το βαθμό της εξουσίας που θα πρέπει να έχει το κράτος όταν χρησιμοποιεί χρήμα των φορολογουμένων. 

 

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο μικρότερος εταίρος του κυβερνητικού συνασπισμού, οι Σοσιαλδημοκράτες, θέλουν χρόνο για να αποτιμήσουν το μοντέλο του πακέτου διάσωσης, ύψους 9 δισ.ευρώ, της Lufthansa στην οποία το Βερολίνο έχει εξασφαλίσει δικαιώματα ψήφου και δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο του αερομεταφορέα. Οι Συντηρητικοί όμως στους κόλπους της Χριστιανοδημοκρατικής Ενωσης αντιστέκονται και ζητούν αντ΄αυτού μία πολύ πιο μικρή συμμετοχή που θα περιορίσει και την κρατική παρέμβαση, σύμφωνα πάντα με τις πηγές.

 

Η ιδεολογική αυτή διαμάχη δείχνει πώς η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε και ανέτρεψε τις μέχρι τώρα χαλαρές πολιτικές των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων απέναντι σε κολοσσούς. Η έκβαση της διαμάχης θα καθορίσει και τη στάση του κράτους απέναντι στη γερμανική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. 

 

Το πακέτο διάσωσης της Lufthansa ανέδειξε τη γερμανική κυβέρνηση στο μεγαλύτερο μέτοχο του αερομεταφορέα, επαναφέροντας ουσιαστικά το κράτος στην «καρδιά» μίας επιχείρησης την οποία ιδιωτικοποίησε με τυμπανοκρουσίες πριν από περίπου 20 χρόνια. 

 

Η τελευταία αυτή διαμάχη στους κόλπους της γερμανικής κυβέρνησης λαμβάνει χώρα την ώρα που οι TUI και ThyssenKrupp βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με το Βερολίνο για την εξασφάλιση οικονομικής βοήθειας. Η TUI αναμένεται να ζητήσει 1 έως 2 δισ.ευρώ από τη στιγμή που η πανδημία «γονάτισε» την παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά, ενώ και η Thyssenkrupp αναμένεται να ζητήσει αντίστοιχο ποσό για το προβληματικό τμήμα του χάλυβα. Ωστόσο, η τελευταία θα ζητήσει επιπλέον χρήματα και από το γερμανικό κρατικό ταμείο που συστήθηκε για να βοηθήσει τη βιομηχανία να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα. Η προοπτική δε, παραμονής της παραγωγής χάλυβα στη Γερμανία δίδει στην κυβέρνηση ακόμη ένα κίνητρο για να διασώσει τη βιομηχανία.

 

Παρότι όμως είναι ήδη υπερχρεωμένες, οι εταιρείες δεν θα ζητήσουν κρατικά δάνεια, όπως έκανε η Adidas, η οποία έχει αποπληρώσει το χρέος της, ή ο ναυπηγικός όμιλος MV Werftn και αντ΄ αυτού θα συζητήσουν την προοπτική κεφαλαιακών ενέσεων. 

 

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πήτερ Αλτμάιερ θα προτιμούσε μία πιο χαλαρή συμμετοχή που σημαίνει διοχέτευση κεφαλαίου χωρίς ωστόσο η κυβέρνηση να αποκτά δικαιώματα ψήφου ή έδρες στο εποπτικό συμβούλιο. Αντίθετος ωστόσο σε αυτό εμφανίζεται ο υπουργός Οικονομικών Ολαφ Σολτς από το κόμμα των Σοσιαλδημοκρατών, ο οποίος τάσσεται υπέρ μίας ενεργούς συμμετοχής που θα προσέδιδε στην κυβέρνηση δικαιώματα ψήφου στην εταιρεία. Οι Σοσιαλδημοκράτες ζητούν έλεγχο προκειμένου να αποφύγουν τη λαϊκή κατακραυγή από τις ζημίες που είχαν υποστεί οι φορολογούμενοι με τα πακέτα διάσωσης των τραπεζών στην κρίση του 2008. Υπέρ αυτής της στάσης τάσσονται και οι εργατικές ενώσεις της Thyssenkrupp που θεωρούν ότι ένας πιο ενεργός ρόλος της κυβέρνησης θα μπορούσε να περιορίσει τη δυνατότητα των ανώτατων στελεχών της εταιρείας να περικόψουν θέσεις εργασίας και να κλείσουν δραστηριότητες.

 

«Η σημερινή κατάσταση δείχνει πόσο απεγνωσμένα αναγκαίο είναι το κράτος να αποκτήσει μερίδιο στο τμήμα χάλυβα της Thyssenkrupp, ανέφερε αξιωματούχος εργατικού συνδικάτου, από τη στιγμή που ένας επίδοξος αγοραστής αποσύρθηκε από τις διαπραγματεύσεις. Επίσης, στη μάχη που δίδει για την επιβίωση της εταιρείας του μετά την κατάρρευση του διεθνούς κλάδου ταξίδιων, ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Φρίντριχ Γιούσεν, δεν μπορεί να αποκλείσει ότι η κυβέρνηση μπορεί να αποκτήσει μερίδιο ακόμη και εάν καταφέρει να αντλήσει 1 δισ.ευρώ σε νέο κεφάλαιο από τους επενδυτές. Η TUI με δάνειο ύψους 3 δισ.ευρώ, έχει λάβει μέχρι στιγμής το δεύτερο μεγαλύτερο πακέτο στη Γερμανία λόγω του κορωνοϊού, μετά τη Lufthansa.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....