|
Πρόκειται για μια
σημαντική μείωση σε
σύγκριση με το 2019 της
τάξης του 7%.
Όπως γράφει ο
Οικονομικός Ταχυδρόμος,
αυτή η πτώση μπορεί να
αποδοθεί στην πανδημία
της COVID-19 και στους
επακόλουθους
περιορισμούς που τέθηκαν
σε ισχύ σε όλα τα κράτη
μέλη και παγκοσμίως.
Μετά την επίτευξη νέου
υψηλού το 2019 (3,6
δισεκατομμύρια τόνοι),
το μεικτό βάρος των
εμπορευμάτων που
διακινήθηκαν στους
κύριους λιμένες της ΕΕ
το 2020 μειώθηκε και
έφτασε στα επίπεδα του
2015.
Τα δύο τελευταία τρίμηνα
του 2019 και όλα τα
τρίμηνα του 2020
παρουσίασαν αρνητική
εξέλιξη σε σύγκριση με
τα αντίστοιχα τρίμηνα
του προηγούμενου έτους.
Το δεύτερο και το τρίτο
τρίμηνο του 2020
χτυπήθηκαν ιδιαίτερα με
τις μειώσεις να φτάνουν
στο -13% και το -8%,
αντίστοιχα.

Στην κορυφή η Ολλανδία
Η Ολλανδία παρέμεινε η
μεγαλύτερη χώρα
θαλάσσιων εμπορευματικών
μεταφορών στην ΕΕ το
2020. Τα ολλανδικά
λιμάνια διακίνησαν 558
εκατομμύρια τόνους
εμπορευμάτων, το 17% του
συνολικού όγκου
θαλάσσιων εμπορευμάτων
που διακινήθηκαν πέρυσι
στην ΕΕ. Την Ολλανδία
ακολούθησαν η Ιταλία και
η Ισπανία, με μερίδιο
14%.
Τα οκτώ μεγαλύτερα
λιμάνια της ΕΕ
Το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα,
το Αμβούργο, το
Άμστερνταμ, η Αλχεσίρας,
η Μασσαλία, η Βαλένθια
και η Τεργέστη
διατήρησαν τις θέσεις
τους ως τα οκτώ
μεγαλύτερα λιμάνια
εμπορευμάτων.
Ωστόσο, μόνο η Βαλένθια
(+0,5%) διακίνησε
περισσότερους τόνους
εμπορευμάτων σε σύγκριση
με το 2019.
Όλα τα άλλα λιμάνια
παρουσίασαν μείωση στους
τόνους διακίνησης σε
σύγκριση με το 2019, με
το Άμστερνταμ (-14%), το
Ρότερνταμ και το
Αμβούργο (και τα δύο
-7%) τις πιο σημαντικές
πτώσεις.
|