|
Ο Σι Τζινπίνγκ θεωρούσε
τον γεννημένο στη Νότια
Αφρική επιχειρηματία
έναν τεχνολογικό
ουτοπιστή, που δεν έχει
πολιτικά συμφέροντα σε
κάποια χώρα, σύμφωνα με
τους υπεύθυνους χάραξης
πολιτικής, και θεώρησε
την Tesla
αιχμή του δόρατος που θα
μπορούσε να καταστήσει
την Κίνα μία νέα δύναμη
στον τομέα των νέων
ενεργειακών αυτοκινήτων.
Ο Σι Τζινπίνγκ
αναθεώρησε τους κανόνες
στη χώρα, ώστε να
επιτρέπεται στις ξένες
εταιρείες η αποκλειστική
ιδιοκτησία των
αυτοκινητοβιομηχανιών,
έτσι ώστε ο Μασκ να
μπορέσει να ανοίξει
εργοστάσιο ηλεκτρικών
οχημάτων στη Σαγκάη. Οι
αρχές του έδωσαν φθηνή
γη, χαμηλότοκα δάνεια
και φορολογικά κίνητρα,
περιμένοντας ως
αντάλλαγμα ότι η Tesla
θα ενίσχυε τους
κινεζικές εταιρείες
ηλεκτρικών οχημάτων που
δεν τα πήγαιναν καλά την
περίοδο εκείνη,
αναφέρουν όσοι έχουν
γνώση των συνομιλιών του
Πεκίνου και της
εταιρείας.
Σήμερα, η Tesla
κατασκευάζει, πιθανότατα,
περισσότερα από τα μισά
οχήματά της στην Κίνα,
σύμφωνα με υπολογισμούς
που βασίζονται στα
στοιχεία παραγωγής και
παράδοσης του τρίτου
τριμήνου της εταιρείας
και στα δεδομένα της
China Passenger Car
Association. Οι πωλήσεις
στην Κίνα συνέβαλαν η
Τesla να δει το πρώτο
πλήρες έτος κερδοφορίας
της, το 2020, και
ευθύνονταν για το ένα
τέταρτο, περίπου, των
εσόδων της Tesla, τους
πρώτους εννέα μήνες του
2021. Ο Μασκ, εν τω
μεταξύ, έχει εδραιώσει
τη θέση του ως ο
πλουσιότερος άνθρωπος
στον κόσμο.
Ωστόσο, σήμερα, η Tesla
έρχεται αντιμέτωπη με
ένα όλο και πιο δύσκολο
επιχειρηματικό
περιβάλλον στην Κίνα.
Έχει προκαλέσει την οργή
των ανταγωνιστών στο
εσωτερικό της, καθώς
θεωρούν ότι η Tesla
χαίρει προνομιακής
μεταχείρισης, δέχεται
κριτική για την ποιότητα
των οχημάτων της από
οδηγούς και Κινέζους
αξιωματούχους και έχει
παγιδευτεί στα ιδιαίτερα
αυστηρά μέτρα που έχει
λάβει η κυβέρνηση της
Κίνας για τους
τεχνολογικούς κολοσσούς.
Η Κίνα πιέζει τις ξένες
εταιρείες να
ακολουθήσουν μία
αυστηρότερη πολιτική σε
ό,τι αφορά την ασφάλεια
προσωπικών δεδομένων. Η
Tesla πρέπει να
διατηρήσει εντός της
χώρας όλα τα ψηφιακά
αρχεία που
συγκεντρώθηκαν από
πελάτες στην Κίνα και
πρέπει να ζητάει από τις
αρχές έγκριση πριν
προβεί σε ενημερώσεις
του λογισμικού της για
αυτοκίνητα εντός της
χώρας.
Η απάντηση του Μασκ στις
πιέσεις που δέχθηκε ήταν
να γίνει ο υψηλού προφίλ
ένθερμος υποστηρικτής
του κυβερνώντος
Κομμουνιστικού Κόμματος
της Κίνας, προφίλ που
ήταν εκ διαμέτρου
αντίθετο με αυτό που
διατηρούσε στις ΗΠΑ,
όπου συγκρούστηκε με την
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
και χλεύασε, μέσω tweet,
τον Πρόεδρο Μπάιντεν,
αποκαλώντας τον «συνδικαλιστική
μαριονέτα».
«Η οικονομική ευημερία
που έχει επιτύχει η Κίνα
είναι πραγματικά
εκπληκτική, ειδικά στον
τομέα των υποδομών της»,
δημοσίευσε στο Twitter ο
Μασκ, όταν το κόμμα
γιόρταζε τα εκατό του
χρόνια, την 1η Ιουλίου.
Ο Μασκ χαιρέτισε τους
αυστηρότερους νόμους της
Κίνας για την προστασία
των προσωπικών δεδομένων
και η εταιρεία του
εξέδωσε μια ταπεινή
συγγνώμη τον Απρίλιο.
Κάποιος οδηγός, όμως, σε
έκθεση αυτοκινήτων
κατηγόρησε δημοσίως τη
Tesla, αναφέροντας ότι
τα φρένα της ευθύνονταν
για την πρόκληση
ατυχήματος, για το οποίο
χρειάστηκε η παρέμβαση
της κορυφαίας υπηρεσίας
νομικών υποθέσεων της
Κίνας, η οποία αποκάλεσε
την εταιρεία αλαζονική.
Λίγο καιρό αργότερα, η
Tesla δημοσίευσε το
παρακάτω δημοσίευμα στην
πλατφόρμα Weibo της
Κίνας (κάτι αντίστοιχο
του Twitter): «Ζητούμε
συγγνώμη που δεν
επιλύσαμε εγκαίρως το
πρόβλημα που
αντιμετώπιζε ο
ιδιοκτήτης του εν λόγω
αυτοκινήτου. Θα κάνουμε
το καλύτερο δυνατό, ώστε
να είμαστε πιο
προσεκτικοί μελλοντικά,
μετά από αυτό που συνέβη.»
Η Tesla, επομένως,
εμπίπτει σε ένα οικείο
ιστορικό πρότυπο, κατά
το οποίο το Πεκίνο
εκχωρεί τα δικαιώματα
πρόσβασης στην τεράστια
αγορά του, ώστε να
προωθήσει τη βιομηχανική
ικανότητα της Κίνας.
Όταν η Apple, πριν
μερικά χρόνια, έφερε την
εφοδιαστική αλυσίδα της
iPhone στην Κίνα, πολλές
από τις κινεζικές
εταιρείες που εκπαίδευσε
η Apple άρχισαν, επίσης,
να προμηθεύουν κι άλλους
κατασκευαστές smartphone,
στην Κίνα, οι οποίοι,
σήμερα, είναι πρώτοι σε
πωλήσεις.
Η Apple έχει ένα υγιές
μερίδιο αγοράς 11% στην
Κίνα. Ωστόσο, ακόμη ένας
τεχνολογικός κολοσσός
της Δύσης, η Microsoft Corp.,
η οποία άνοιξε για πρώτη
φορά γραφεία στην Κίνα,
το 1992, είναι
περιορισμένη εξαιτίας
του εθνικισμού της χώρας
σε τομείς όπως η
αποθήκευση cloud. Η
Microsoft ανακοίνωσε,
πρόσφατα, ότι θα κλείσει
την τοπική έκδοση της
πλατφόρμας LinkedIn στην
Κίνα, επικαλούμενη τις
δυσκολίες που
αντιμετωπίζει στη
λειτουργία της.
«Η Κίνα δεν θα αφήσει
την Tesla να κερδίσει»,
δήλωσε ο Mπιλ Ρούσo,
ιδρυτής της Automobility,
εταιρείας συμβουλών με
έδρα τη Σαγκάη. «Η Κίνα
θέλει να καταστήσει
ανταγωνιστική την
εγχώρια βιομηχανία της».
Το Γραφείο Πληροφοριών
του Κρατικού Συμβουλίου,
το ανώτατο κυβερνητικό
όργανο της Κίνας, δεν
απάντησε σε ερωτήσεις
για το παρόν άρθρο. O
Μασκ δεν προέβη σε
περαιτέρω σχολιασμούς. Η
Microsoft δήλωσε ότι θα
συνεχίσει να έχει ισχυρή
παρουσία στην Κίνα. Η Apple δεν
προέβη, επίσης, σε
σχολιασμούς.
Εξ αρχής, αξιωματούχοι
στο Πεκίνο κατέστησαν
σαφές ότι ήθελαν κάτι σε
αντάλλαγμα για να
ανοιχτεί η χώρα στην
Tesla, σύμφωνα με όσους
γνωρίζουν τις συνομιλίες
των δύο μερών, το 2018.
Οι Κινέζοι ηγέτες είχαν
απογοητευτεί από την
απόδοση των εγχώριων
εταιρειών ηλεκτρικών
οχημάτων και είδαν την
Tesla ως μια ευκαιρία να
επαναφέρουν την
αυτοκινητοβιομηχανία της
χώρας. Η Tesla
αναμένεται να κάνει
τοπική την αλυσίδα
εφοδιασμού της και να
περιποιηθεί τους
Κινέζους κατασκευαστές,
βήματα που θα μπορούσαν
να επιταχύνουν την
εγχώρια βιομηχανία.
Ο Μιάο Γουέι, ο οποίος
διαπραγματεύτηκε τη
συμφωνία με τον Μασκ,
συζήτησε ανοιχτά πώς η
Tesla θα μπορούσε να
προωθήσει τις τοπικές
νεοφυείς επιχειρήσεις
ηλεκτροκίνητων οχημάτων,
η απόδοση των οποίων δεν
ανταποκρινόταν των
δυνατοτήτων τους.
Ο Μασκ έχει καιρό τώρα
δείξει το ενδιαφέρον του
για ένα εργοστάσιο στην
Κίνα το οποίο θα
συνέβαλε να αυξηθούν οι
πωλήσεις φθηνών
αυτοκινήτων της Tesla
στη μεγαλύτερη αγορά
αυτοκινήτων στον κόσμο,
δεν ήθελε, όμως, να
συνεργαστεί στο πλαίσιο
κοινοπραξίας, όπως
έκαναν άλλες ξένες
αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τον Ιούλιο του 2018, η
Tesla υπέγραψε συμφωνία
για την κατασκευή ενός
εργοστασίου στη Σαγκάη.
Οι κινεζικές αρχές
χαιρέτησαν τη συμφωνία
επειδή θα δημιουργούσε
νέες θέσεις εργασίας και
για τους ετήσιους φόρους
περίπου 345 εκατ.
δολαρίων που αναμένεται
να αρχίσει να παράγει η
Tesla στα τέλη του 2023,
σύμφωνα με κανονιστικές
γνωστοποιήσεις. Η
αγκαλιά του Πεκίνου για
τον Μασκ ήταν τόσο θερμή
που σε μια συνάντηση το
2019, ο πρωθυπουργός Λι
Κετσιάνγκ προσφέρθηκε να
του δώσει «κινεζική
πράσινη κάρτα». Ο Μασκ
άφησε τον Πρωθυπουργό να
κάνει μία βόλτα με ένα
Tesla εντός του κλειστού
συγκροτήματος
κυβερνητικών κτηρίων,
Zhongnanhai.
Κάποιοι στην Tesla
αντέδρασαν με το άνοιγμα
της εταιρείας στην Κίνα,
καθώς ανησυχούσαν για
διάφορα ζητήματα, όπως ο
κίνδυνος κλοπής
πνευματικής ιδιοκτησίας,
σύμφωνα με άτομο που
γνωρίζει το θέμα.
Όπως και στη Δύση, η
άφιξη της Tesla κέντρισε
το ενδιαφέρον των
πολιτών στα ηλεκτρικά
οχήματα. Το 2019,
κυκλοφόρησε το
κατασκευασμένο στην Κίνα
Tesla Model 3, με
αποτέλεσμα να πεισθούν
οι καταναλωτές τέτοια
οχήματα αποτελούσαν
βιώσιμη εναλλακτική λύση
στα βενζινοκίνητα
αυτοκίνητα.
Η Tesla αποδείχθηκε,
επίσης, ένα
αποτελεσματικό «γατόψαρο»:
Τα κινεζικής κατασκευής
αυτοκίνητά της
αποκατέστησαν την
εμπιστοσύνη των Κινέζων
επενδυτών στην αγορά των
ηλεκτρικών οχημάτων,
βοηθώντας τις εγχώριες
νεοφυείς επιχειρήσεις
που αντιμετώπιζαν
σημαντικές δυσκολίες.
Η NIO Inc., για
παράδειγμα, ήταν στα
πρόθυρα κατάρρευσης,
αλλά εξασφάλισε
επενδύσεις, τον Απρίλιο
του 2020, και είδε τη
τιμή της μετοχής της να
αναβιώνει, γεγονός που
οδήγησε σε περαιτέρω
συγκέντρωση κεφαλαίων.
Έχει ευδοκιμήσει στο
slipstream της Tesla,
όπως και δύο Κινέζοι
oμόλογοι που πωλούν
ηλεκτρικά οχήματα υψηλής
ποιότητας, η Li Auto
Inc. και η XPeng Inc. Οι
πωλήσεις ηλεκτρικών
οχημάτων των τριών
εταιρειών είναι πιθανό
να ανέλθουν σε
περισσότερες από 270.000
φέτος, από περίπου
12.000, το 2018, σύμφωνα
με πρόβλεψη της
εταιρείας συμβούλων ZoZo
Go LLC.
«Πριν την Tesla, κανείς
δεν πίστευε το
ενδεχόμενο κινεζική
επωνυμία να καθηλώνει
έτσι τους αγοραστές
της», δήλωσε ο Μίχαελ
Ντάν, διευθύνων
σύμβουλος της ZoZo Go
και πρώην στέλεχος της
General Motors Co. Η
ZoZo Go αναμένει ότι οι
συνολικές πωλήσεις
οχημάτων νέας ενέργειας,
στην Κίνα—όπως
ηλεκτρικών και plug-in
υβριδικών οχημάτων— θα
ανέλθουν περίπου στις
3,1 εκατομμύρια, τη
φετινή χρονιά,
υπερδιπλάσιες από πέρυσι.
Εκπρόσωπος της NIO είπε
ότι η εταιρεία εκτιμά
τις προσπάθειες της
Tesla να τονώσει την
ανάπτυξη της βιομηχανίας
ηλεκτρικών οχημάτων.
Το φαινόμενο Tesla
ενίσχυσε, επίσης, την
εφοδιαστική αλυσίδα,
πετυχαίνοντας, έτσι,
έναν βασικό στόχο των
ηγετών της Κίνας. Η
Tesla έστειλε μηχανικούς
να εκπαιδεύσουν τους
εργαζομένους, να
βοηθήσουν στο σχεδιασμό
και την έρευνα και να
μεταδώσουν τεχνογνωσία
σε εταιρείες που
κυμαίνονται από
κατασκευαστές μπαταριών
έως επεξεργαστές
χύτευσης.
Στις αρχές του 2021, η
Tesla είπε ότι είχε
φτάσει σε «αναλογία
εγχώριων προμηθειών» άνω
του 90% στο εργοστάσιό
της, στη Σαγκάη. Ο Tομ
Ζου, κορυφαίο στέλεχος
στην Κίνα, δήλωσε ότι η
Tesla θα μπορούσε να
προμηθεύεται όλα τα
εξαρτήματα για τα
οχήματά της από την
εγχώρια αγορά, μέχρι το
τέλος του έτους.
«Πριν την Tesla, ένας
τόνος ανταλλακτικών
κατασκευάζονταν, αρχικά,
σε άλλα μέρη του κόσμου
και, έπειτα,
αποστέλλονταν στη Σαγκάη»,
ανέφερε ο Μασκ, τον
Ιούλιο του 2020. «Η
διαφορά, όταν τα
εξαρτήματα τα
προμηθευόμαστε από την
εγχώρια αγορά, φαίνεται
στο κόστος του οχήματος».
Η κινεζική εταιρεία
κατασκευής μπαταριών,
Contemporary Amperex
Technology Co. Ltd.,
γνωστή ως CATL, άρχισε
να προσαρμόζει τα
προϊόντα της στις
ανάγκες της Tesla, στο
πλαίσιο συνεργασίας με
την εταιρεία. Συμφωνία
προμήθειας, το 2020, με
την Tesla κατοχύρωσε τη
θέση της εταιρείας ως
κορυφαίο κατασκευαστή
μπαταριών.
Εταιρεία που προμηθεύει
κατοικίες με εξαρτήματα
και υδραυλικά συστήματα
βασίζεται στην Tesla για
τις μισές περίπου
δραστηριότητές της. Η
Ningbo Xusheng Auto
Technology Co. δήλωσε,
στην ετήσια έκθεσή της,
για το 2020, ότι μέσω
της συνεργασίας της με
την Tesla, έχει «συσσωρεύσει
τεχνολογίες που
σχετίζονται με το
σχεδιασμό, την έρευνα
και την ανάπτυξη και την
παραγωγή ανταλλακτικών
ηλεκτρικών οχημάτων»,
βοηθώντας την να «καταλαμβάνει
κορυφαία θέση στην
βιομηχανία ανταλλακτικών
για ηλεκτρικά οχήματα».
Τα έσοδα της Ningbo για
το 2020 ήταν τα
τριπλάσια από αυτά του
2016.
Ανταγωνιστές εταιρείες
ηλεκτρικών οχημάτων,
στην Κίνα, βάζουν τώρα
στο στόχαστρο την Tesla,
καθώς είναι
δυσαρεστημένες με την
προνομιακή μεταχείριση
που χαίρει η εταιρεία.
Ορισμένες εταιρείες
ανταγωνιστές έχουν
αρχίσει να χρησιμοποιούν
υπέρ τους την ευρύτερη
λήψη αυστηρών μέτρων από
το Πεκίνο σχετικά με τον
τρόπο χειρισμού των
προσωπικών δεδομένων από
τους τεχνολογικούς
κολοσσούς.
Μεταξύ αυτών και η
εταιρεία 360, η οποία
ξεκίνησε ως εταιρεία
κυβερνοασφάλειας, και ο
κρατικός κολοσσός
οχημάτων SAIC Motor
Corp. Οι δύο εταιρείες,
τον Μάρτιο προέτρεψαν το
νομοθετικό σώμα της
Κίνας να αντιμετωπίσει
τις ανησυχίες εθνικής
ασφάλειας που
σχετίζονται με ξένους
κατασκευαστές ηλεκτρικών
οχημάτων. Στόχος τους
ήταν η Tesla, σύμφωνα με
άτομα που γνωρίζουν για
τις συζητήσεις των
εταιρειών και των
αξιωματούχων.
Ο Ζου Χονγκίι, ιδρυτής
της 360, πρότεινε στην
Κίνα να υιοθετήσει
νόμους και κανονισμούς
που περιορίζουν τη
συλλογή γεωγραφικών
πληροφοριών από χρήστες
ηλεκτρικών οχημάτων,
σύμφωνα με όσα αναφέρουν
τα κρατικά μέσα
ενημέρωσης. Τα τελευταία
ανέφεραν, επίσης, ότι ο
Τσεν Χονγκ, γραμματέας
και πρόεδρος του
Κομμουνιστικού Κόμματος
της SAIC, πρότεινε η
συλλογή, η αποθήκευση
και η εμπορική χρήση των
δεδομένων που
συλλέγονται από αυτά τα
οχήματα να
αρχειοθετείται και να τα
διαχειρίζεται η κινεζική
κυβέρνηση.
Εκπρόσωποι από τα μέσα
ενημέρωσης στη 360 και
στη SAIC δεν απάντησαν
σε ερωτήσεις.
Το Πεκίνο περιόρισε τη
χρήση των αυτοκινήτων
Tesla σε στρατιωτικές
βάσεις και άλλους
ευαίσθητους
κυβερνητικούς χώρους.
Υποβοηθούμενη από μια
δημόσια αντίδραση κατά
της Tesla, που
προκλήθηκε από τις
καταγγελίες του οδηγού,
τον Απρίλιο, η κυβέρνηση
πρότεινε, τον Μάιο,
αυστηρούς κανονισμούς
για τη συλλογή δεδομένων
για αυτοκίνητα,
περιορίζοντας το είδος
των δεδομένων που θα
μπορούσαν να συλλέγουν
οι κατασκευαστές
ηλεκτρικών αυτοκινήτων
και απαγορεύοντάς τους
να μεταφέρουν εκτός
Κίνας οποιαδήποτε
πληροφορία συλλέγεται
από χρήστες σε δρόμους
και αυτοκινητόδρομους
της Κίνας.
Οι προτάσεις αυτές
οριστικοποιήθηκαν τον
Αύγουστο, σύμφωνα με τις
επίσημες κατευθυντήριες
γραμμές που εξέδωσε τότε
το Υπουργείο Βιομηχανίας
και Πληροφοριών
Τεχνολογίας. Νόμος για
την προστασία των
προσωπικών δεδομένων που
τέθηκε σε ισχύ την 1η
Νοεμβρίου θα μπορούσε να
περιορίσει περαιτέρω την
ικανότητα της εταιρείας
να συλλέγει ψηφιακές
πληροφορίες από Κινέζους
καταναλωτές.

Οι νέες απαιτήσεις
πιθανότατα θα
δυσκολέψουν την Tesla να
κατασκευάσει αυτόνομα
οχήματα στην Κίνα,
επειδή αυτά βασίζονται
σε μια σειρά αισθητήρων
που συλλέγουν τεράστιο
όγκο δεδομένων, σύμφωνα
με αναλυτές και νυν και
πρώην στελέχη του κλάδου.
Οι σημερινές λειτουργίες
που διαθέτουν τα οχήματα
της Tesla δεν τα
καθιστούν αυτόνομα.
«Ο σαρωτικός κανονισμός
δεδομένων είχε ως στόχο,
τουλάχιστον εν μέρει, να
αντιμετωπίσει την
κλιμακούμενη δημόσια
συζήτηση για την Tesla»,
δήλωσε ο Paul Triolo,
επικεφαλής της
παγκόσμιας τεχνολογικής
πολιτικής στο Eurasia
Group, μια συμβουλευτική
εταιρεία με έδρα τη Νέα
Υόρκη, που διαβουλεύεται
με Κινέζους
αξιωματούχους.
Ένα ευαίσθητο σημείο για
τους εγχώριους
ανταγωνιστές της Tesla
είναι η κυβερνητική
πολιτική που στοχεύει
στην ενθάρρυνση των
αυτοκινητοβιομηχανιών να
παράγουν περισσότερα
ηλεκτρικά οχήματα. Οι
εταιρείες που δεν
κατασκευάζουν αρκετά
πρέπει να αγοράζουν
πιστώσεις από αυτές που
κατασκευάζουν. Η Tesla
ήταν ένας από τους
κύριους δικαιούχους
αυτού του κανόνα.
«Πολλές κινεζικές
εταιρείες έχουν
απογοητευτεί σημαντικά
από αυτό το σύστημα»,
είπε ο Scott Kennedy,
ειδικός στην Κίνα στο
Κέντρο Στρατηγικών και
Διεθνών Μελετών,
δεξαμενή σκέψης στην
Ουάσιγκτον.
Η Tesla χρησιμοποίησε
εξοικονομήσεις από
εγχώριους προμηθευτές
για να διατηρήσει τις
τιμές των οχημάτων
αρκετά χαμηλές ώστε οι
αγοραστές να πληρούν τις
προϋποθέσεις για
επιδοτήσεις της
κινεζικής κυβέρνησης.
Τον Ιούλιο, η Tesla
κυκλοφόρησε ένα συμπαγές
αθλητικό βοηθητικό όχημα
Model Y που κοστίζει
λιγότερο από 300.000
γουάν (περίπου 47.000
δολάρια), δίνοντας τη
δυνατότητα στους
αγοραστές να λάβουν
αυτές τις επιδοτήσεις.
Το εργοστάσιο στη Σαγκάη
είναι τώρα ο κύριος
εξαγωγικός κόμβος της
Tesla και βοήθησε την
εταιρεία να παρουσιάσει
το Μοντέλο Y της στην
Ευρώπη, είπε στους
επενδυτές τον Οκτώβριο ο
Οικονομικός Διευθυντής
Zachary Kirkhorn. Το
εργοστάσιο κατασκευάζει
περισσότερα οχήματα από
το εργοστάσιο της Tesla
στο Fremont της
Καλιφόρνια, είπε ο Μασκ
τον Οκτώβριο, και
στήριξε το ρεκόρ
παγκόσμιων παραδόσεων
της εταιρείας το τρίτο
τρίμηνο.
Μακροπρόθεσμα, η Tesla
είναι πιθανό να χάσει
έδαφος στην Κίνα έναντι
των εγχώριων
ανταγωνιστών, λένε οι
αναλυτές του κλάδου.
Νωρίτερα φέτος, οι
αναλυτές της Morgan
Stanley προέβλεψαν ότι η
Tesla θα αποτελούσε
περίπου το 15% της
αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών
οχημάτων της Κίνας φέτος,
αλλά ότι αυτό θα πέσει
κάτω από το 7% μέχρι το
2030, καθώς οι εγχώριες
εταιρείες θα κερδίσουν
έλξη.
«Η θέση της Tesla στην
εγχώρια κινεζική αγορά
θα μειωθεί σημαντικά με
την πάροδο του χρόνου
μέσω του ανταγωνισμού
και των πολιτικών για
την ενθάρρυνση των
τοπικών παικτών»,
ανέφεραν οι αναλυτές.
Ο Μασκ παραμένει
δημοφιλής στην Κίνα,
όπου οι πολίτες με την
νοοτροπία του
κομφορμισμού θαυμάζουν
την τρελή συμπεριφορά
του Μασκ στις ΗΠΑ. Για
τους επίδοξους Κινέζους
επιχειρηματίες στον
τομέα της ο Μασκ
αποτελεί έμπνευση και
παρακολουθούν τις
κινήσεις του «Silicon
Valley Iron Man».
Ορισμένες κινεζικές
επιχειρήσεις έχουν ακόμη
και εμπορικά σήματα
προϊόντων με την
κινεζική μετάφραση του
ονόματός του, Ma Si Ke.
Ο Μασκ ίσως χρειαστεί να
συμβιβαστεί με μια
αρκετά μεγάλη, αλλά όχι
την κυρίαρχη, θέση στην
κινεζική αγορά, σύμφωνα
με ορισμένους αναλυτές.
Η Tesla πούλησε
περισσότερα από 73.000
οχήματα στην Κίνα το
τρίμηνο που έληξε τον
Σεπτέμβριο, χωρίς τις
εξαγωγές, μια τριμηνιαία
επίδοση ρεκόρ, σύμφωνα
με στοιχεία της China
Passenger Car
Association. Ωστόσο, σε
μια πρόσφατη έρευνα σε
περίπου 1.600 Κινέζους
καταναλωτές, η Tesla
θεωρήθηκε ένα από τα
εμπορικά σήματα
αυτοκινήτων που θα
έπρεπε να αποφευχθούν,
σηματοδοτώντας το ότι η
εταιρεία θα μπορούσε να
φτάσει το ανώτατο όριο
στο μερίδιο αγοράς,
είπαν οι αναλυτές της
Bernstein Research.
Ο Μασκ διατήρησε
χαμηλούς τόνους. Τον
Σεπτέμβριο, όταν η Κίνα
διοργάνωσε διαδικτυακή
διάσκεψη, με στόχο να
προωθήσει την
εναλλακτική εκδοχή της
για το Διαδίκτυο – σε
μια εποχή που η
κυβέρνηση πίεζε με τη
λήψη αυστηρών
ρυθμιστικών μέτρων στον
τομέα της τεχνολογίας –
δεν παρευρέθηκαν πολλοί
από όσους διαπρέπουν
στον τομέα τεχνολογίας
της χώρας.
Ο Μασκ μίλησε μέσω
βίντεο, περιγράφοντας το
πώς η Tesla είχε
δημιουργήσει ένα κέντρο
δεδομένων, στην Κίνα,
για να αποθηκεύει τα
ψηφιακά αρχεία που
συγκεντρώθηκαν από την
παραγωγή, τις πωλήσεις,
το service, τη φόρτιση
και άλλες δραστηριότητές
της εταιρείας στη χώρα.
«Στην Tesla,
υποδεχόμαστε με
ιδιαίτερη χαρά τους
νέους νόμους και
κανονισμούς που έχουν
εκδοθεί για την ενίσχυση
του σωστού τρόπου
διαχείρισης προσωπικών
δεδομένων», είπε ο Μασκ.
Πηγή:
Wall Street Journal
– πρώτη μετάφραση
Οικονομικός Ταχυδρόμος |