Η μάχη για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας (αν
και μέχρι πρότινος είχε ένα ξεκάθαρο φαβορί)
φαίνεται ότι μόλις τώρα αρχίζει και φουντώνει,
αποκτώντας ζωηρό ενδιαφέρον.
Η Tesla του Έλον Μασκ αναμφισβήτητα
αποτελεί τον κυρίαρχο
των πρώτων αυτών
αψιμαχιών της νέας
εποχής, καταφέρνοντας να
απορροφήσει κεφάλαια
πολλών δισεκατομμυρίων
δολαρίων, χάρη στο
πρωτοποριακό της όραμα
για την ηλεκτροκίνηση.
Όμως, πλέον, η
αμερικανική
αυτοκινητοβιομηχανία δεν
«τρέχει» μόνη της σε
αυτή την άτυπη κούρσα.
Την ακολουθούν κατά
πόδας οι δύο γίγαντες
του κλάδου, η Volkswagen
και η Toyota, οι δύο
μεγαλύτερες εταιρείες
παγκοσμίως με βάση τις
πωλήσεις Ι.Χ.
Είναι ενδεικτικό ότι
αμφότερες καταφέρνουν να
πουλήσουν 10 ή και 11
οχήματα για κάθε ένα που
πουλάει ο Έλον Μασκ.
Οι δύο κραταιές
αυτοκινητοβιομηχανίες
ετοιμάζονται να
επενδύσουν 170 δισ.
δολάρια τα επόμενα
χρόνια, προκειμένου να
διατηρήσουν τα ηνία τους
και να εκθρονίσουν την
Tesla από την κορυφή της
ηλεκτροκίνησης.
Βέβαια, και οι δύο
γνωρίζουν ότι η μετάβαση
από τους κινητήρες
εσωτερικής καύσης προς
τις μπαταρίες δεν είναι
ούτε ομαλή, ούτε εύκολη.
Το παράδειγμα των
smartphones στις
τηλεπικοινωνίες
αποδεικνύει του λόγου το
αληθές, καθώς η Nokia
απώλεσε για πάντα την
πρωτοκαθεδρία από την
Apple.
Ωστόσο, VW και Toyota
μοιάζουν αποφασισμένες
να κάνουν τα πάντα,
προκειμένου να
κυριαρχήσουν και στην
ηλεκτροκίνηση, η οποία
για πολλούς αποτελεί το
mainstream του άμεσου
μέλλοντος.
Επενδύσεις 100 δισ.
δολαρίων από τους
Γερμανούς
Η γερμανική εταιρεία
εμφανίζεται πιο
αποφασισμένη από ποτέ,
προκειμένου να
διατηρήσει τα ηνία της.
Έχοντας εργοστάσια σε
120 τοποθεσίες σε όλο
τον κόσμο, παράγει από
προσιτά και καθημερινά
Ι.Χ. (VW, Audi) έως
super-cars (Lamborghini)
και φορτηγά (Scania).
Συνολικά, στο
χαρτοφυλάκιό της
διαθέτει 12 εμπορικά
σήμερα και ο τζίρος που
κάνει ετησίως, αγγίζει
τα 300 δισ. δολάρια.
Στις 9 Δεκεμβρίου, ο
διευθύνων σύμβουλος,
Herbert Diess,
ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα
100 δισ. δολαρίων για
την ανάπτυξη ηλεκτρικών
οχημάτων σε βάθος
5ετίας.
«Ο μετασχηματισμός μας
θα είναι πολύ γρήγορος»
διαβεβαίωσε ο Diess, σε
σχετική εκδήλωση. «Ο
ταχύτερος από οτιδήποτε
έχει δει η βιομηχανία
τον περασμένο αιώνα».
Από τον Μάρτιο έως τον
Δεκέμβριο του 2021, η VW
κατάφερε να παραδώσει
322.000 πλήρως ηλεκτρικά
οχήματα. Συγχρόνως,
επέκτεινε την κατασκευή
των ηλεκτρικών Ι.Χ. σε
ακόμη τρία εργοστάσια,
με τον συνολικό αριθμό
να διαμορφώνεται πλέον
σε οκτώ.
Στροφή στο υδρογόνο
Την ίδια όρεξη να
αρπάξει τα ηνία από τον
Έλον Μασκ φαίνεται πως
έχει και η Toyota, η
οποία πρόσφατα
παρουσίασε το ηλεκτρικό
SUV bZ4X. Όμως, οι
Ιάπωνες δεν έμειναν εκεί
και προχωρούν ένα βήμα
παραπέρα, ρίχνοντας στη
μάχη και το Corolla
Sport H2, έναν όχημα με
κινητήρα υδρογόνου.
«Πορευόμενοι στην
αβεβαιότητα, αυτό που
χρειαζόμαστε είναι
διαφορετικές λύσεις»
δήλωσε προσφάτως ο
εγγονός του ιδρυτή της
Toyota. «Δεν θέλουμε να
έχουμε μόνο σε μία
επιλογή».
Η διείσδυση της Toyota
στην αγορά της
ηλεκτροκίνησης προς το
παρόν είναι μικρή.
Άλλωστε, και η ίδια η
διοίκηση γνωρίζει ότι
έχει αργήσει. Όμως,
είναι διατεθειμένη να
ανακτήσει το χαμένο
έδαφος.
Μέσα στα επόμενα χρόνια,
η εταιρεία έχει
ανακοινώσει επενδύσεις
70 δισ. δολαρίων,
θέτοντας ως στόχο την
πώληση 3,5 εκατ.
ηλεκτρικών Ι.Χ. ετησίως
έως τα τέλη της
τρέχουσας δεκαετίας.