Η αγορά ενός
μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θεωρούνταν ανέκαθεν
«ευκαιρία» και έτσι χαρακτηριζόταν. Ο κανόνας
αυτός δεν ισχύει πλέον. Για λόγους συγκυριακούς
μεν αλλά πολύ σημαντικούς για την αγορά, ένα ΙΧ
μεταχειρισμένο με λίγα χιλιόμετρα μπορεί να
κοστίζει όσο ένα καινούργιο και ακόμα
περισσότερο!
Όπως γράφει ο
Οικονομικός Ταχυδρόμος,
πρόκειται για την
περίπτωση δύο μοντέλων,
του Dacia Sandero και
του Toyota Yaris, στα
οποία παρατηρείται αυτό
το παράδοξο: στη γαλλική
αγορά πωλούνται «δεύτερο
χέρι» έως και 1.000 ευρώ
ακριβότερα από τα
καινούργια.
Είναι αλήθεια ότι σε
όλες τις αγορές
αυτοκινήτου οι πωλήσεις
μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων την περίοδο
της υγειονομικής κρίσης
εκτοξεύθηκαν, καθώς
πολλά νοικοκυριά
έσπευσαν να αποκτήσουν
δεύτερο ή και τρίτο
αυτοκίνητο για να
αποφεύγουν τα μέλη της
οικογένειας να
χρησιμοποιούν τα μέσα
μαζικής μεταφοράς τα
οποία, κακά τα ψέματα,
μεταβλήθηκαν σε μέσα
μαζικής μετάδοσης του
κορωνοϊού.
Σε παγκόσμια κλίμακα, το
διάστημα μεταξύ Ιουνίου
2019 και Ιουνίου 2020 (όταν
ο κόσμος αντιμετώπιζε το
πρώτο κύμα της πανδημίας
δηλαδή) ήδη οι πωλήσεις
αυτοκινήτων «ευκαιρίας
με λίγα χιλιόμετρα»
είχαν αυξηθεί κατά 12,9%
συγκριτικά με το αμέσως
προηγούμενο δωδεκάμηνο,
σύμφωνα με τις μετρήσεις
της εταιρείας
Autoscout24.
Εμπλοκή στο διεθνές
εμπόριο
Οι αλλαγές στις
καθημερινές συνήθειες
των ανθρώπων που έφερε η
πανδημία οφείλονται όμως
ενίοτε και σε
παρενέργειες που είχε
αυτή σε άλλους τομείς,
όπως είναι το διεθνές
εμπόριο.
Τα πολλαπλά λοκντάουν
και οι υγειονομικοί
αποκλεισμοί σε συνδυασμό
μάλιστα και με άλλα
σημαντικά γεγονότα,
πολιτικά όπως ο
εμπορικός πόλεμος της
Κίνας με τη Δύση ή και
γεγονότα τυχαία, όπως το
επί εβδομάδες
μπλοκάρισμα της Διώρυγας
του Σουέζ ή το κλείσιμο
του μεγάλου κινεζικού
λιμανιού Γιαντιάν,
προκάλεσαν μείζονες
αναταράξεις στον
εφοδιασμό των αγορών με
πρώτες ύλες (οι τιμές
τους έχουν ως γνωστόν
εκτοξευθεί) και με
διάφορα εξαρτήματα και
ανταλλακτικά που
χρησιμοποιούν οι
αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών
ήταν αφενός να φρενάρει
η παραγωγή σε πολλές
βιομηχανικές μονάδες
κατασκευαστών στην
Ευρώπη λόγω έλλειψης
εξαρτημάτων και αφετέρου
να μειωθεί ο ρυθμός
εισαγωγής καινούργιων
αυτοκινήτων από τις
χώρες της Ασίας αλλά και
από τις ΗΠΑ. Είναι
προφανές ότι η αγορά
μεταχειρισμένου
αυτοκινήτου βρέθηκε εκ
των πραγμάτων ευνοημένη.
Sandero «ευκαιρία» με
9.500 ευρώ
Ένα από τα παράδοξα της
συγκυρίας στη Γαλλία
ήταν η τιμή του
μεταχειρισμένου Dacia
Sandero να εκτιναχθεί
στα ύψη. Πρόκειται για
ένα μοντέλο χαμηλού
κόστους της ρουμανικής
φίρμας Dacia που ανήκει
πλέον στον όμιλο
Renault, το οποίο ως
καινουργές έκανε ρεκόρ
πωλήσεων το πρώτο
εξάμηνο του 2021 στη
γαλλική αγορά –
πουλήθηκαν 33.951
μονάδες.
Πρόκειται εξάλλου για το
φθηνότερο αυτοκίνητο
παραγωγής στη Γαλλία,
καθώς στην έκδοση
«Access» κοστίζει 8.890
ευρώ, ενώ με τις
εκπτώσεις των εμπόρων
μπορεί να το βρει κανείς
στα 8.600 ευρώ.
Η ζήτηση, όμως, ξεπέρασε
την προσφορά. Οι
παραγγελίες για
καινούργια Sandero θα
εκτελούνται πλέον το
2022. Ευλόγως στο
παιχνίδι μπήκαν και τα
ελαφρώς μεταχειρισμένα
μοντέλα, που είναι
βεβαίως άμεσα παραδοτέα.
Έτσι, όπως διαπίστωσε σε
ρεπορτάζ της η «Le
Figaro», το μήνα που
διανύουμε η μέση τιμή
πώλησης ενός Dacia
Sandero με λίγα
χιλιόμετρα διαμορφώθηκε
στα 9.000 ευρώ. Τόσο
μεγάλος είναι ο
ανταγωνισμός των Γάλλων
για να αποκτήσουν ένα «Sandero
Access δεύτερο χέρι»,
που φθάνουν να δίνουν
μέχρι και 9.500 ευρώ.
Ανάλογα μεγάλη ζήτηση (και
τιμές των
μεταχειρισμένων
υψηλότερες έως και 1.000
ευρώ υψηλότερες από τα
καινούργια) παρατηρείται
στη γαλλική αγορά και
για το μοντέλο Dacia
Sandero Stepway στην
έκδοση «Crossover».
Σύμφωνα με τον όμιλο
Argus, που ειδικεύεται
στην αγορά
μεταχειρισμένου
αυτοκινήτου στη Γαλλία,
στα ύψη έχει εκτιναχθεί
και η ζήτηση για Toyota
Yaris. Και στην
περίπτωση του μικρού
ιαπωνικού μοντέλου, που
έχει «χαμηλή κατανάλωση
και κατασκευάζεται στη
Γαλλία», όπως αναφέρει
σε έρευνά της η Argus,
παρατηρείται το
φαινόμενο μοντέλα
ελαφρώς μεταχειρισμένα
να πωλούνται σε τιμές
που πλησιάζουν ή και
ξεπερνούν από αυτές των
καινούργιων αυτοκινήτων.
Απλούστερη τεχνολογία
Όπως σημειώνει η γαλλική
εφημερίδα, η μεγάλη
ζήτηση ειδικά για
Sandero και Yaris έχει
και άλλη μία εξήγηση: τα
μοντέλα αυτά είναι
αρκετά «σπαρτιάτικα».
Δεν είναι τόσο «ψηφιοποιημένα»
δηλαδή, καθώς δεν
διαθέτουν εξεζητημένα
ηλεκτρονικά συστήματα.
Αρκετές λειτουργίες του
αυτοκινήτου
διεκπεραιώνονται με τον
παλιό, μηχανικό τρόπο
και ως εκ τούτου οι
βλάβες είναι ευκολότερα
επισκευάσιμες. Δεν
περιμένει, για
παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης
να έρθει «το τσιπάκι από
την Κίνα», που μπορεί να
μείνει για εβδομάδες ή
και μήνες εγκλωβισμένο
στο εμπορευματοκιβώτιο.
Ή, ακόμα χειρότερα,
μπορεί οι Κινέζοι
κατασκευαστές του να
βρίσκονται στο στάδιο…
αναζήτησης πρώτων υλών
για να το φτιάξουν.
Έτσι δημιουργούνται τα
παράδοξα που περιγράφει
στο ρεπορτάζ της η «Le
Figaro». Τα οποία όμως
δεν αναμένεται να
διαρκέσουν επί μακρόν.
Αυτοί τουλάχιστον είναι
οι ευσεβείς πόθοι των
κατασκευαστών, που
διαβεβαιώνουν τον όμιλο
Argus ότι «η κατάσταση
προβλέπεται σε κάθε
περίπτωση να
ομαλοποιηθεί έως τα τέλη
του 2021».
Ο γενικός διευθυντής της
Argus Ολιβιέ Φλαβιέ,
πάντως, σημειώνει ότι
την περίοδο Ιουνίου
2020-Ιουνίου 2021 στη
Γαλλία οι πωλήσεις
μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων αυξήθηκαν
κατά 20% συγκριτικά με
το αμέσως προηγούμενο
δωδεκάμηνο και έφθασαν
τα 6,3 εκατομμύρια.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).