Τη θέσπιση κινήτρων για την απόσυρση οχημάτων με
κινητήρες εσωτερικής καύσης και την
αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά αυτοκίνητα
δρομολογεί η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες
των «ΝΕΩΝ» τα συναρμόδια
υπουργεία Περιβάλλοντος
και Ενέργειας, και
Υποδομών και Μεταφορών
εξετάζουν να
συμπεριλάβουν στον
σχεδιαζόμενο κλιματικό
νόμο διατάξεις που θα
καθιερώνουν το μέτρο της
ενίσχυσης των οδηγών ΙΧ,
των ιδιοκτητών ταξί και
των εταιρειών
προκειμένου να αποσύρουν
τα συμβατικά οχήματά
τους. Πρόκειται για νέου
τύπου απόσυρση, η οποία
θα προβλέπει την
αντικατάσταση του
παλαιού στόλου με νέα,
υβριδικά και αμιγώς
ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν
ότι η σχετική νομοθετική
ρύθμιση που θα ενταχθεί
στον κλιματικό νόμο θα
είναι γενικού χαρακτήρα
και θα ανοίγει τον δρόμο
ώστε με υπουργικές
αποφάσεις να μπορούν να
ενεργοποιούνται τα
κίνητρα, οι όροι και οι
προϋποθέσεις ανά
κατηγορία ιδιοκτητών
οχημάτων με κινητήρες
εσωτερικής καύσης (υγρά
καύσιμα κίνησης).
Το πλαίσιο του
κλιματικού νόμου
αναμένεται να είναι
έτοιμο τον Οκτώβριο,
ώστε ο Πρωθυπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης,
συμμετέχοντας την 1η
Νοεμβρίου στη Σύνοδο των
Ηνωμένων Εθνών για την
Κλιματική Αλλαγή (COP26)
που θα διεξαχθεί στη
Γλασκώβη, να έχει στα
χέρια του το θεσμικό
κείμενο με τους νέους
φιλόδοξους στόχους για
τη μείωση των εκπομπών
αερίων ρύπων. Το Μέγαρο
Μαξίμου, λένε
πληροφορίες, στοχεύει το
πρόγραμμα κινήτρων για
την ηλεκτροκίνηση να
τρέχει μέχρι το 2030.
Επιδοτήσεις
Την ίδια στιγμή η
κυβέρνηση σκοπεύει να
αξιοποιήσει πλήρως τόσο
φέτος όσο και τα έτη
2022 και 2023 το
πρόγραμμα «Κινούμαι
Ηλεκτρικά» που επιδοτεί
την αγορά ηλεκτρικών
αυτοκινήτων, ποδηλάτων
και δικύκλων παρέχοντας
μάλιστα και κίνητρα για
την απόσυρση των
οχημάτων συμβατικής
τεχνολογίας. Στο πλαίσιο
αυτό η ηγεσία του
υπουργείου Περιβάλλοντος
και Ενέργειας σκοπεύει
να προχωρήσει σε
βελτιώσεις του
προγράμματος ώστε να
ενισχυθούν τα κίνητρα
της ηλεκτροκίνησης. Πιο
συγκεκριμένα οι αλλαγές
που έρχονται είναι:
Κατάργηση της
υποχρεωτικής αγοράς
επιδοτούμενου ηλεκτρικού
αυτοκινήτου μετά τη λήξη
της ελάχιστης αποδεκτής
περιόδου χρονομίσθωσης
των 36 μηνών. Στόχος
είναι να γίνει πιο
προσιτή η χρονομίσθωση
και να μειωθεί το κόστος
των μισθωμάτων,
ενθαρρύνοντας τον
εξηλεκτρισμό των
εταιρικών στόλων.
Αύξηση του μέγιστου
αριθμού οχημάτων που
μπορεί να προμηθευτεί
μια επιχείρηση από τρία
σε δέκα 10 τόσο για την
ηπειρωτική όσο και για
τη νησιωτική χώρα.
Αύξηση, σχεδόν στο
διπλάσιο, του ποσού
επιδότησης για την αγορά
ηλεκτρικών ταξί. Θα
ανέλθει στις 22.500 ευρώ
μαζί με το όφελος της
απόσυρσης.
Επιλέξιμες θα είναι
πλέον και δημοτικές
επιχειρήσεις όπως και
εταιρείες του ευρύτερου
δημόσιου τομέα.
Επιλέξιμα για επιδότηση
ποδηλάτων θα είναι και
νομικά πρόσωπα που
δραστηριοποιούνται σε
συγκεκριμένους κλάδους,
όπως εταιρείες
ενοικίασης ποδηλάτων,
ξενοδοχεία, εταιρείες
διανομής (delivery).
Επιλέξιμη η επιδότηση
αγοράς και εγκατάστασης
«έξυπνου» φορτιστή και
από τα νομικά πρόσωπα,
εκτός των φυσικών
προσώπων που ίσχυε έως
σήμερα.
Πληθώρα αιτήσεων
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
που τρέχει από τον
Αύγουστο του 2020
κατόπιν ψήφισης του
νόμου για την προώθηση
της ηλεκτροκίνησης τον
Ιούλιο της ίδιας χρονιάς
έχει δεχτεί μέχρι στιγμή
14.000 αιτήσεις από
φυσικά και νομικά
πρόσωπα για επιδοτήσεις
αγοράς ηλεκτρικών
αυτοκινήτων, δικύκλων
και ποδηλάτων.
Αντιστοιχούν στο 25% των
πόρων του προγράμματος.
Αξίζει επίσης να
σημειωθεί ότι το 2019
κυκλοφορούσαν στην χώρα
1.345 ηλεκτρικά
αυτοκίνητα, ενώ μόνο το
2020 ταξινομήθηκαν
2.135. Με αποκορύφωμα
τον Δεκέμβριο του 2020,
που το ποσοστό στις
ταξινομήσεις έφτασε στο
10%. Δηλαδή 1 στα 10 νέα
αυτοκίνητα που
ταξινομήθηκαν ήταν
ηλεκτρικό. Το 2020 έδωσε
τη σκυτάλη στο 2021 το
οποίο προς το παρόν
κάνει ένα δυναμικό
σπριντ έχοντας ήδη
σημειώσει το εντυπωσιακό
ποσοστό του 5,5%.
Περίπου 18 μήνες πριν το
αντίστοιχο ποσοστό ήταν
μόλις 0,7%. Οπως όλα
δείχνουν ο στόχος για
3.795 νέες πωλήσεις
ηλεκτρικών οχημάτων το
2021 θα καλυφθεί.
Επιβεβαιώνοντας το
δυναμικό ξεκίνημα, το
2020 για πρώτη φορά
έπειτα από πολλά χρόνια,
ο μέσος όρος εκπομπών
CO2 των νέων αυτοκινήτων
που πουλήθηκαν στην
Ελλάδα παρουσίασε μείωση,
κατά 7,1%, σε σχέση με
το 2019.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).