Το εφιαλτικό 2020 οδήγησε τη βιομηχανία των
αεροπορικών σε κατάρρευση. Η πανδημία «θέρισε»
τον τουρισμό και τα ταξίδια, αφήνοντας τις αεροπορικές να
προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με μια πρωτοφανή
κρίση.
Όπως
γράφει το Bloomberg, το
2021 αναμένεται να είναι
μία μεταβατική χρονιά
για τη βιομηχανία που μεταφέρει
208 εκατομμύρια επιβάτες
ετησίως. Στην
καλύτερη περίπτωση το
εγγύς μέλλον θα έχει…
αναταραχές, ενώ θα
βασίζεται στον εμβολιασμό,
στην ρευστότητα, την
αβεβαιότητα του ιού και
την κυβερνητική
υποστήριξη.
Παρόλα αυτά, πρόκειται
να υπάρξουν πολλές
αλλαγές,
συμπεριλαμβανόμενης και
της πρώτης επιβατικής
πτήσης πάνω από τη
στρατόσφαιρα.
Σύμφωνα
πάντα με το Bloomberg, η
αεροπορικές μετακινήσεις
δεν πρόκειται να
ανακάμψουν σημαντικά
μέχρι τον εμβολιασμό του
μεγαλύτερου μέρους του
πληθυσμού. Ακόμη και
τότε, μπορεί να υπάρξουν
προβλήματα στην
επιστροφή των επιβατών
στα αεροπλάνα. Στην
Ευρώπη, κάτι τέτοιο θα
σημάνει και αεροπορικά
εισιτήρια της τάξης των
10 ευρώ,
σύμφωνα με τον CEO
της Ryanair, Μάικλ
Ο’Λίρι.
Αλλες στρατηγικές που
μελετούνται από
αεροπορικές
συμπεριλαμβάνουν πακέτα
διαμονής μαζί με
εισιτήρια, αλλά και
unlimited πτήσεις που θα
συμπεριλαμβάνονται σε
μία μόλις πληρωμή.
Σύμφωνα, όμως, με τον
αναλυτή της OAG,
Tζον Γκραντ, η ανάκαμψη
δεν θα μπορέσει να
θεωρηθεί άξια του
ονόματός της έως ότου
αυτές οι προσφορές
σταματήσουν να ισχύουν.
Όπως
αναφέρει το Bloomberg,
οι αεροπορικές αύξησαν
τα κεφάλαιά τους το
2020, και αναμένονται να
κάνουν το ίδιο και το
2021 μέσω έκδοσης
μετοχών και μετατροπής
χρέους. Οι
κυβερνήσεις, οι οποίες
εξέδωσαν βοήθεια αξίας
$220 δισεκατομμυρίων
παγκοσμίως προς τις
αεροπορικές σύμφωνα με
τη Moody’s, θα
συνεχίσουν να παίζουν
καίριο ρόλο.
Σύμφωνα
πάντα με το Bloomberg,
δεκάδες αεροπορικές
έχουν πια εξαφανιστεί ή
έχουν χρεοκοπήσει από
την αρχή της πανδημίας.
Πολλές περισσότερες
βρίσκονται…
διασωληνωμένες, ενώ
κινδυνεύουν από εξαγορά.
Στη Γερμανία, η Deutsche
Lufthansa AG σκοπεύει να
καταπολεμήσει την
ανταγωνιστή Condor με
απευθείας πτήσεις στην
Κέρκυρα και τη Ζανζιβάρη,
μεταξύ άλλων.
Στην Ινδία, η
Τata Sons Ltd εξαγόρασε
τo μετοχικό κομμάτι της
AirAsia Group Bhd., με
την Air India να
αποτελεί τον νέο στόχο,
συγκεκριμένα μέσω της
συνεργασίας με την
Singapore Airlines Ltd.,
Vistara.
Όπως
αναφέρουνε οι
αρθρογράφοι του διεθνούς
πρακτορείου ειδήσεων,
μετά από πολλά έτη
εικασιών και προσπαθειών, η
πρώτη εμπορική πτήση στο
διάστημα αναμένεται να
λάβει χώρα το 2021, μέσω
της Virgin Galactic
Holdings Inc, του
Ρίτσαρντ Μπράνσον.
Η Virgin Galactic
πρόκειται να έχει άμεσο
ανταγωνισμό από την Blue
Origin του Τζεφ Μπέζος
της Amazon,
ενώ η SpaceX
του Ελον Μασκ αναμένεται
να πραγματοποιήσει πτήση
τετραμελούς πληρώματος
προς το τέλος του 2021
με στάση
στον Διεθνή Διαστημικό
Σταθμό.
Όπως
γράφει το Bloomberg, αν
και ήδη υπάρχει «κίνηση»
σε μικρότερες
αεροπορικές, η αγορά για
τα μεγάλα αεροσκάφη των Airbus
και Boeing βρίσκεται
στο ναδίρ, σύμφωνα με
τον αναλυτή Ρίτσαρντ
Αμπουλάφια. Με
τις πωλήσεις να είναι
ισχνές ακόμη και πριν
την πανδημία, οι Boeing
και Αirbus πρόκειται να
μειώσουν τις παραγωγές
των Boeing 787 και
Airbus A350 αντίστοιχα.
Σύμφωνα
με το Bloomberg, οι
μεγάλες αεροπορικές
σταματούν τις πτήσεις
προς μη κερδοφόρους
προορισμούς. Ο
μικρότερος αριθμός
πτήσεων, τα μικρότερα
αεροσκάφη, και οι
μειωμένες απευθείας
πτήσεις μεταξύ πόλεων θα
επηρεάσουν τον αριθμό
των επισκεπτών σε
τουριστικούς προορισμούς.
Από τον Μάρτιο κι έπειτα,
η Britsh
Airways για
παράδειγμα θα σταματήσει 13
πτήσεις σε προορισμούς
της Βορείου Αμερικής, τη
Μέση Ανατολή τη Νότιο
Αφρική και την Ασία.
Η Cathay
Pacific θα
σταματήσει τις πτήσεις
προς 7, ενώ «δευτερεύοντες»
προορισμοί όπως το
Μάνστεστερ, η Λισαβόνα
μεταξύ άλλων,
κινδυνεύουν τα μάλα.
Το
πιθανό λανσάρισμα νέων
αεροπορικών μπορεί να
αποτελεί τεράστιο ρίσκο
εν μέσω μιας τέτοιας
κρίσης, αλλά
υποστηρίζεται και από
κάποια λογική. Η
κεφαλαιοποίηση παραμένει
φθηνή, και η πανδημία
έχει δημιουργήσει
τεράστιο στόλο
προσγειωμένων αεροσκαφών.
Πολλά από αυτά, τα οποία
ανήκουν σε εταιρείες
χρονομίσθωσης προσπαθούν
να βρουν νέους
ενοικιαστές. Οι
κατασκευαστές αεροσκαφών
επίσης προσπαθούν να
βρουν νέους αγοραστές.
Οι ανταγωνιστές, με τις
απολύσεις, έχουν
δημιουργήσει μια πληθώρα
προσωπικού με
προϋπηρεσία και εμπειρία.
Μεταξύ των υπαρχόντων
πρότζεκτ υπάρχουν και
αυτά της ανάνηψης της
βρετανικής Flybe
από την Cyrus Capital,
ενώ η Emerald Airlines
πρόκειται να προσφέρει
εγχώριες πτήσεις της
ιρλανδικής Aer Lingus.
Οι ιδρυτές της ΡΤ
Lion Mentari Airlines ετοιμάζουν
startup στην Ινδονησία.
Στη Β. Αμερική η
καναδική Flair
Airlines επεκτείνεται
με νέα τζετ, ενώ στο
Μαϊάμι, η
GlobalX (Global
Airways) θα πετά στη
Λατινική Αμερική, και
στη Νότιο Αφρική, η
εταιρεία έχει ήδη
ξεκινήσει τις
παραγγελίες αεροσκαφών.
Ο κόσμος των πτήσεων
μετά την 11η Σεπτεμβρίου
άλλαξε και επέφερε
αλλαγές στους ελέγχους.
Ετσι και η πανδημία
αναμένεται να αλλάξει τα
δεδομένα και να οδηγήσει
σε χρήση
μασκών κατά τη διάρκεια
των πτήσεων, την τήρηση
των κοινωνικών
αποστάσεων και την χρήση
εφαρμογών για τα
δεδομένα των ταξιδιωτών.
Οι πελάτες αναμένεται να
επιμείνουν στο παρόν
υψηλό ποσοστό
καθαριότητας στα
αεροσκάφη, κάτι που
προφανώς θα κοστίσει
στις αεροπορικές.
Αναμένονται, τέλος, και
αλλαγές στην διευκόλυνση
των επιβατών όσον αφορά
την αλλαγή πτήσεων, τους
ελέγχους και τα check-in.
Πηγή:Bloomberg
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).