Ο κόσμος της εργασίας αλλάζει και οι προκλήσεις
για τους εργαζομένους πολλαπλασιάζονται. Από την
παγκοσμιοποίηση, την αυτοματοποίηση και τις
τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης έως τις
επιπτώσεις της πανδημίας της Covid-19, όλα
οδηγούν σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο.
Όπως γράφει το Money
Review, για να
ανταποκριθούν σε αυτό
χωρίς «απώλειες» οι
χώρες θα πρέπει να
εντείνουν την προσπάθεια
για προώθηση των
προγραμμάτων
επανακατάρτισης και δια
βίου μάθησης,
προειδοποιεί ο ΟΟΣΑ.
Στην έκθεσή του OECD
Skills Outlook 2021:
Learning for Life εξηγεί
ότι απαιτούνται άμεσα
δημόσιες πολιτικές που
ενθαρρύνουν την ευρύτερη
δυνατή συμμετοχή σε
αποτελεσματικά
προγράμματα δια βίου
εκπαίδευσης, αφού τα
περισσότερα μέλη του δεν
έχουν να επιδείξουν
ιδιαίτερη πρόοδο στο
μέτωπο αυτό.
Απογοητευτική είναι η
εικόνα στην Ελλάδα, που
φαίνεται να «χάνει» το
τρένο. Όπως προκύπτει
από τα στοιχεία του
Οργανισμού στη χώρα μας
το 76% των ενηλίκων δεν
συμμετέχουν σε κάποιο
πρόγραμμα εκπαίδευσης ή
κατάρτισης και δηλώνουν
απρόθυμοι να συμμετέχουν
σε ευκαιρίες εκπαίδευσης
που είναι σήμερα
διαθέσιμες σε αυτούς. Το
ποσοστό είναι 26 μονάδες
υψηλότερο από τον μέσο
όρο του ΟΟΣΑ (50%).
Στους εργαζομένους με
πτυχίο τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης το ποσοστό
είναι 29 μονάδες
χαμηλότερο, δηλαδή στο
53%, πολύ κοντά στον
μέσο όρο του ΟΟΣΑ.
Ωστόσο στις υπόλοιπες
ομάδες είναι εξαιρετικά
υψηλό.
Υπολογίζεται ότι προ
πανδημίας οι Έλληνες
εργαζόμενοι αφιέρωναν 4
ώρες την εβδομάδα σε μη
επίσημη εκπαίδευση, με
τον μέσο όρο στα κράτη-
μέλη του ΟΟΣΑ να είναι
οι 5 ώρες. Ο Οργανισμός
εκτιμά πως κατά την
περίοδο της πανδημίας
και των lockdown ο
χρόνος αυτός
περιορίστηκε σε λιγότερο
από 1 ώρα στην Ελλάδα
και σε 1 ώρα και 15
λεπτά συνολικά στα κράτη-
μέλη του.
Πιο ανθεκτικές οι θέσεις
εργασίας δεξιοτήτων
Στην Ελλάδα οι online
αγγελίες θέσεων
μειώθηκαν το 2020, αλλά
αυξήθηκαν το πρώτο
τρίμηνο του 2021. Ο
συνολικός όγκος των
κενών θέσεων εργασίας,
για τις οποίες υπήρχαν
αγγελίες στο Διαδίκτυο,
ήταν την περίοδο Μαρτίου/Απριλίου
2020 μειωμένος κατά 42%
σε σχέση με το δίμηνο
Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου
της ίδιας χρονιάς. Όπως
συνέβη στις περισσότερες
χώρες, έτσι και στην
Ελλάδα οι διαθέσιμες
θέσεις εργασίας που
απαιτούσαν πτυχίο
δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης μειώθηκαν σε
πολύ μεγαλύτερο ποσοστό
από ό,τι εκείνες της
πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης κατά το
πρώτο lockdown (Μάρτιος/Απρίλιος
2020).
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η
πανδημία της Covid-19
και τα επακόλουθα
lockdown και κανόνες
κοινωνικής
αποστασιοποίησης είχαν
σοβαρότατες συνέπειες
στις διαδικασίες
εκπαίδευσης και
κατάρτισης. Σήμερα,
περισσότερο από ποτέ,
υπάρχει ανάγκη στήριξης
των εργαζομένων για
ένταξη σε προγράμματα
δια βίου μάθησης, που θα
τους οπλίσουν με τα
αναγκαία προσόντα για να
αντεπεξέλθουν στα νέα
δεδομένα, σημειώνει ο
Οργανισμός. «Η προώθηση
τέτοιων προγραμμάτων
είναι το κλειδί για να
διασφαλίσουμε ότι τόσο
τα άτομα όσο και οι
κοινωνίες θα μπορούν να
ευημερούν σε έναν ολοένα
και πιο σύνθετο,
διασυνδεδεμένο και
διαρκώς μεταβαλλόμενο
κόσμο» τονίζει στην
έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).