|
00:01 - 09/10/24 |
|
|
|
|
|

Χ.Α.
Επί της
ουσίας μια από τα ίδια χθες στο Χ.Α., με το μοναδικό θετικό
να είναι πως αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, με τις απώλειες που
καταγράφονταν κυρίως κατά τις πρώτες ώρες να μαζεύονται και
την αγορά να κλείνει ουσιαστικά υψηλό ημέρας, στα όρια της
στοιχειωμένης κρίσιμης ζώνης τιμών στις οποίες κινείται
μήνες. Ο ΓΔ έκλεισε στις 1.427,29 μονάδες (-0,17%),
παραμένοντας οριακά χαμηλότερα των 1.430 – 1.440 μονάδων.
Πρώτος βασικός στόχος πάντα, να κρατηθεί έστω η επαφή και σε
δεύτερο χρόνο αν είναι εφικτό να έχουμε την περιβόητη χρυσή
διάσπαση (για επόμενες στηρίξεις – αντιστάσεις δεν υπάρχει
λόγος να τα ξαναγράφουμε – απλώς παραπέμπουμε στα
προηγούμενα σχόλια μας)….. |
|
|
|
|
|
|
|

Alpha Bank
Αν και χθες
είχαμε μια μικρή αντίδραση, στο υψηλό ημέρας με κλείσιμο στα
1,5015 ευρώ, +0,77%. Τον τίτλο της πιο προβληματικής
τραπεζικής μετοχής συνεχίζει να επιβεβαιώνει η μετοχή της
Alpha Bank, η οποία εξαιρετικά εύκολα κατά την τελευταία
πτώση έχασε κρίσιμες στηρίξεις, επίπεδα τα οποία θα πρέπει
άμεσα να ανακτήσει η μετοχή. Συγκεκριμένα, θα θέλαμε
επιστροφή το συντομότερο δυνατόν υψηλότερα των 1,56 – 1,58
ευρώ ή στη χειρότερη να προσεγγιστούνε αυτά τα επίπεδα όσο
το δυνατόν περισσότερο. Μια διάσπαση αντιστάσεων που θα μας
έκανε να μιλήσουμε για πλήρως θετική τάση, με την όρεξη να
ανοίγει, όσο και αν η προβληματική εικόνα της μετοχής
συνεχίζει να προβληματίζει. Τώρα όσο η μετοχή μένει
χαμηλότερα των παραπάνω επιπέδων, ανά πάσα στιγμή και ειδικά
ανάλογα με το κλίμα στην αγορά μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε
έναν νέο κύκλο πτώσης, με τις επόμενες στηρίξεις στα 1,45 –
1,44 και κυρίως 1,40 – 1,38 ευρώ…. |
| |
|
|
|
|
|

Τράπεζες
Στην
αποπληρωμή όσο το δυνατόν νωρίτερα της αναβαλλόμενης
φορολογίας (DTC) αξιοποιώντας τα υψηλά
κέρδη που αποκόμισαν κυρίως λόγω των υψηλών
επιτοκίων προσανατολίζονται οι τράπεζες.
Αυτό θα τους δώσει μεγαλύτερη
ευελιξία κυρίως σε ότι αφορά τη μερισματική τους πολιτική καθώς
θα έχουν τη δυνατότητα να ανταμείψουν πιο γενναιόδωρα τους
μετόχους τους, που είδαν για πρώτη φορά μέρισμα φέτος, από
τα κέρδη του 2023, μετά από 16 ολόκληρα χρόνια.
Όπως
σχολιάζονταν και σε σχετικό δημοσίευμα της Ημερησίας: «Η
ποιότητα των εποπτικών ιδίων κεφαλαίων των ελληνικών
τραπεζών παραμένει χαμηλή, καθώς τον Ιούνιο του 2024
οι οριστικές και εκκαθαρισμένες αναβαλλόμενες φορολογικές
απαιτήσεις (Deferred Tax Credits – DTCs) ανέρχονταν σε 12,5
δισεκ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 50,5% των Κεφαλαίου Κοινών
Μετοχών της Κατηγορίας 1 -Common Equity Tier 1-, από 53,5%
το Δεκέμβριο του 2023. Για
την ταχύτερη επίλυση του προβλήματος αυτού, δρομολογούνται
ήδη λύσεις» ανέφερε ο διοικητής
της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας μιλώντας
σε εκδήλωση της Ελληνικής
Ενωσης Τραπεζών και της Professional Risk Managers’
International Association (PRMIA Greece).
Από το ίδιο
βήμα ο
πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας και της Ελληνικής Ένωσης
Τραπεζών Γκίκας Χαρδούβελης υπογράμμισε ότι στο
επίκεντρο της προσοχής των ρυθμιστικών αρχών βρίσκεται
τελευταία η
ποιότητα των εποπτικών κεφαλαίων, καθότι οι
ελληνικές τράπεζες έχουν μεγαλύτερο
ποσοστό αναβαλλόμενου φόρου στα εποπτικά τους κεφάλαια σε
σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές τράπεζες.
Ωστόσο, το
γεγονός αυτό δεν ανησυχεί ιδιαίτερα τη διεθνή επενδυτική
κοινότητα καθώς:
ο
αναβαλλόμενος φόρος μειώνεται εξ ορισμού με την πάροδο του
χρόνου, και
τα κεφάλαια
των τραπεζών διαρκώς αυξάνονται από το τμήμα της
κερδοφορίας, που δεν μοιράζεται ως μέρισμα.
Στην ατζέντα
των θεσμών
Το θέμα της
αναβαλλόμενης φορολογίας θα είναι στην
ατζέντα των συζητήσεων που θα έχουν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί
(Ε.Ε, ΕΚΤ, ΕSM) αυτές τις μέρες στην Αθήνα με την Τράπεζα
της Ελλάδος και τις Διοικήσεις των ελληνικών
τραπεζών στο πλαίσιο της προετοιμασίας της εξαμηνιαίας
έκθεσης Μεταπρογραμματικής Εποπτείας. Οι συναντήσεις θα
πραγματοποιηθούν σε μια θετική συγκυρία για το εγχώριο
τραπεζικό σύστημα, μετά
και τη διάθεση του 10% της Εθνικής Τράπεζας από το ΤΧΣ.
Σε πρόσφατη
έκθεση της η JP Morgan σημειώνει ότι τα ελληνικά DTC
ακολουθούν ένα γραμμικό πρόγραμμα αποσβέσεων βάσει του
νόμου, με πραγματική υπολειπόμενη διάρκεια ζωής 17 ετών που
λήγει το 2041.
Πολλοί
ενδιαφερόμενοι, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών αρχών,
των διοικήσεων τραπεζών και των μετόχων, ενδεχομένως να
επιθυμούν μια ταχύτερη απόσβεση για να μειώσουν τα υπόλοιπα
DTC πιο γρήγορα.
Με τα
χρόνια, έχουν προταθεί πολυάριθμες ιδέες για την
αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, αλλά οι περισσότερες
απαιτούν υψηλό επίπεδο προθυμίας και συντονισμού μεταξύ των
διαφόρων αρχών, γεγονός
που τις καθιστά απίθανες.
Η έκθεση
της JP Morgan
Η JP Morgan
υποστηρίζει ότι η βιώσιμη επιλογή είναι οι τράπεζες να
επιταχύνουν οικειοθελώς τις ίδιες τις αποσβέσεις των DTC, με
εμπροσθοβαρή χρήση κεφαλαίου κάθε χρόνο, εάν αυτό
συνοδεύεται από έγκριση της ΕΚΤ για υψηλότερες πληρωμές.
Οι αναλυτές
της JP υποστηρίζουν ότι τα DTCs δεν εμποδίσουν τις ελληνικές
τράπεζες να δώσουν υψηλότερες διανομές μερισμάτων (η Εθνική
από 30% το 2023 στο 60% το 2025) σημειώνοντας ότι τα DTCs
δεν εμπόδισαν άλλες τράπεζες του ευρωπαϊκού νότου να
κινηθούν σε υψηλότερες διανομές.
Μπορεί στην
πραγματικότητα να μην υπάρχει… εποπτική πίεση από
την Φρανκφούρτη για μείωση του DTC πριν από το 2040 όπως
προβλέπει η τροποποίηση του νόμου 4172/2013 (νόμος
Χαρδούβελη) που έγινε το 2021 ώστε οι ζημιές που προκύπτουν
από τιτλοποιήσεις ή πωλήσεις δανείων να μπορούν να
συμψηφιστούν με μελλοντικά κέρδη σε βάθος 20ετίας, ωστόσο
οι τράπεζες έχουν κάθε λόγο να βελτιώσουν την ποιότητα των
κεφαλαίων τους, η οποία λόγω του DTC, που δεν αποτελεί μόνο
ελληνικό «φαινόμενό», διαβρώνεται.
Και στο
πλαίσιο αυτό οι
διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών είναι σε ανοιχτή γραμμή με
τον SSM ώστε να αυξήσουν την ετήσια απόσβεση του DTC με
την JP Morgan να υπολογίζει ότι ο διπλασιασμός στα 300-350
εκατ. ευρώ από 150 -200 εκατ. ευρώ θα μηδένιζε τα DTCs στα
κεφάλαια CET1 στις αρχές της επόμενης δεκαετίας – που δεν
είναι και τόσο μακριά – αντί για τη δεκαετία του 2040.
Σύμφωνα με
τις οικονομικές καταστάσεις των τεσσάρων συστημικών
τραπεζών στις 30 Ιουνίου 2024 (α’ 6μηνο) το ποσό των
αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων της Alpha ανήλθε σε 2,5
δισ ευρώ από 2,7 δισ ευρώ ένα χρόνο και πριν αποτελεί το
52,2%
Η Πειραιώς
μείωσε στα 3,2 δισ ευρώ στις 30/6/2024 από 3,4 δισ ευρώ στις
30/6/2023 το ποσό των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων
(περί το 70%)
Στα 3,1 δισ
ευρώ ανήλθαν τα DTC για τη Εurobank, έναντι 3,2 δις ευρώ ένα
χρόνο πριν ενώ κατά 100 εκατ. ευρώ, στα 3,6 δισ ευρώ
μειώθηκαν και για την Εθνική Τράπεζα. |
|
|
|
|
|
|
|

ΟΛΘ
Στον ΟΛΘ
τώρα και τα τελευταία ρεπορτάζ. Το υπόλοιπο των υποχρεωτικών
επενδύσεων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να
«κλειδώσει» με την έγκριση του σχεδίου προεδρικού
διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα από το
Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το εν λόγω
σχέδιο για το master plan του λιμανιού της
συμπρωτεύουσας που περιλαμβάνει τη χωροταξική και
περιβαλλοντική τακτοποίησή του έχει ήδη υπογραφεί από την
πλειονότητα των συναρμόδιων υπουργών και έως το τέλος του
χρόνου αναμένεται να έχει λάβει και τη σχετική έγκριση από
το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο ΟΛΘ
Ο
προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων προς εκτέλεση
ανέρχεται στο ποσό των 160 εκατ. ευρώ.
Σε αυτές
περιλαμβάνεται η επέκταση της λιμενικής υποδομής στον 6
προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ, ο μηχανικός εξοπλισμός του
6ου προβλήτα 7 εκατ. ευρώ και η αποκατάσταση του Παλαιού
Τελωνειακού Σταθμού 23 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση
της 6ης προβλήτας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και
πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, επιτρέποντας στο λιμάνι
να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως
24.000 TEU.
Ως προς το
συγκεκριμένο έργο υπάρχει δέσμευση από το ελληνικό Δημόσιο,
κατά την υπογραφή της σύμβασης, που προβλέπει τη διασύνδεση
του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την ΠΑΘΕ και
την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που έχει
ολοκληρωθεί κατά 25%, αλλά μπλοκαριστεί, λόγω προβλημάτων
απαλλοτρίωσης.
Σημειώνεται
ότι προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση
Λιμενικής Υποδομής» έχει αναδειχθεί, ύστερα από απόφαση του
διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., στο σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.»
Η
χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να γίνει από ιδία
κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και τραπεζικό δανεισμό.
Το προεδρικό
διάταγμα του σχεδίου προβλέπει εξάλλου τα επιτρεπόμενα όρια
της ζώνης του λιμένα των χρήσεων γης, των όρων και
περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη, των επιτρεπόμενων
προσχώσεων και των προγραμματιζόμενων έργων που εξυπηρετούν
την επιβατική εμπορική τουριστική και βιομηχανική κίνηση
αλλά και κάθε αναγκαίο στοιχείο για τη λειτουργικότητα του
λιμένα.
Σύμφωνα με
το άρθρο 4 του σχεδίου του προεδρικού διατάγματος
καθορίζεται επίσης η ζώνη πλάτους 8 μέτρων εντός των ορίων
της χερσαίας ζώνης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στα σημεία
όπου αυτή εφάπτεται με το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου
(bufferzone).
Στη ζώνη
αυτή απαγορεύεται η δόμηση, ενώ επιτρέπεται η διατήρηση των
υφιστάμενων κτισμάτων και εγκαταστάσεων, η κατασκευή
φυλακίων και κτιρίων ελέγχου και επιτήρησης της ελεύθερης
ζώνης και της λιμενικής εγκατάστασης ISPS.
Επίσης, με
το άρθρο 5 τροποποιείται το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο
Θεσσαλονίκης στο όριο με τη χερσαία ζώνη του λιμένα, ώστε να
αρθεί η σχετική αλληλοεπικάλυψη ορίων και να τακτοποιηθεί
μια εκκρεμότητα από το 1920.
Στο ίδιο
άρθρο διευκρινίζεται, επίσης, ότι ο Οργανισμός Λιμένα
Θεσσαλονίκης Α.Ε. αναλαμβάνει, ως φορέας διοίκησης και
εκμετάλλευσης του λιμένα, τις οικονομικές υποχρεώσεις του
δήμου που προκύπτουν ένεκα ρυμοτομίας από την πολεοδομική
τακτοποίηση της περιοχής.
Να σημειωθεί
ότι το Master plan του λιμένα έχει λάβει ήδη τη θετική
γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων
του υπουργείου Ναυτιλίας, την έγκριση Στρατηγικής Μελέτης
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του
υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλά και τη θετική
γνωμοδότηση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Το
επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ με την έγκριση του σχετικού
προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan του λιμένα
θα εξασφαλίσει νομολογιακά στο εγγύς μέλλον τον επενδυτή,
έναντι οποιασδήποτε αίτησης ακύρωσης η δικαστικής προσφυγής.
Θα είναι το
δεύτερο λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά που θα έχει ένα
οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης, προς όφελος της τοπικής
κοινωνίας αλλά και του επενδυτή. |
|
|
|
|
|
|
|

FED
Να κλείσουμε
με τη FED και τις τρέχουσες προβλέψεις των επενδυτών για το
πως θα κινηθεί το βασικό επιτόκιο κατά τους επόμενους μήνες.
Όπως φαίνεται, οι μέσες εκτιμήσεις των επενδυτών είναι πως
το Μάρτιο του 2019, το κεντρικό επιτόκιο θα είναι στο 3,75%
με 4%.
Current Market expectations for Fed
Rate Cuts...
-Nov 7, 2024: 25 bps cut to 4.50-4.75%
-Dec 18, 2024: 25 bps cut to 4.25-4.50%
-Jan 25, 2025: 25 bps cut to 4.00-4.25%
-Mar 19, 2025: 25 bps cut to 3.75-4.00%
-May 7, 2025: No change
 |
| |
|
|
| |
|
 |
|
|
| |
|
|
| |
|
Χρηματιστηριακό Ημερολόγιο
|
|
|
|
09 Οκτ 2024 00:00: CPLP
SHIPPING HOLDINGS PLC ( CPLPB1 CPLPB2 ) Γενική
Συνέλευση, Στα
Γραφεία της Εταιρείας, Α.Γ.Λεβέντη 5, The Leventis Gallery
Tower Building, Όροφος 11ος Διαμέρισμα 1101, Λευκωσία 1097,
Κύπρος
11 Οκτ 2024 00:00: ΚΤΗΜΑ
ΚΩΣΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗ Α.Ε. ( ΚΤΗΛΑ ) Αποκοπή
Μερίσματος, |
|
|
|
|
|
Συναλλαγές σε Πακέτα |
| |
|
8 Οκτ 2024 Stocks |
|
Εταιρεία |
Ώρα |
Αριθμός χρεογράφων |
Τιμή χρεογράφου |
Αξία συναλλαγής |
|
CENERGY HOLDINGS S.A. |
16:45:09 |
47.000 |
9,58 |
450.260 |
|
CENERGY HOLDINGS S.A. |
16:38:27 |
25.000 |
9,58 |
239.500 |
|
CENERGY HOLDINGS S.A. |
16:37:57 |
25.000 |
9,57 |
239.250 |
|
JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ |
15:19:16 |
29.365 |
25,78 |
757.029,7 |
|
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. |
15:11:08 |
86.874 |
7,598 |
660.068,652 |
|
LAMDA DEVELOPMENT Α.Ε. |
12:40:12 |
25.000 |
7,5 |
187.500 |
|
LAMDA DEVELOPMENT Α.Ε. |
12:39:57 |
24.500 |
7,5 |
183.750 |
|
ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε. |
12:39:38 |
400.000 |
1,1 |
440.000 |
|
ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε. |
12:39:08 |
600.000 |
1,1 |
660.000 |
|
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. |
11:41:14 |
65.000 |
7,5162 |
488.553 |
|
BANK OF CYPRUS HOLDINGS PLC |
10:58:35 |
2.122 |
4,7 |
9.973,4 |
|
COCA-COLA HBC AG |
10:55:45 |
10.000 |
32,62 |
326.200 |
|
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. |
10:42:22 |
87.330 |
7,596 |
663.358,68 |
|
| |
|
|
|
Γνωστοποιήσεις συναλλαγών |
| |
|
07/10/24 |
|
Δεν βρέθηκαν γνωστοποιήσεις συναλλαγών |
|
|
|
Kάντε Trading σε ελληνικές & ξένες μετοχές μέσω της
Πλατφόρμας Συναλλαγών με την οποία το GFF συνεργάζεται (Κάντε
Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υπορέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).
Λήψη τώρα!!
|
| |
|
Τα όσα αναγράφονται
σε καμία περίπτωση
δεν αποτελούν
σύσταση για αγορά/πώληση
ή διακράτηση μετοχών
ή άλλων σύνθετων
προϊόντων (πχ.
CFD) που συνδέονται με τους
συγκεκριμένους
τίτλους που
αναφέρονται. |
|