| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

 

Η ατμομηχανή φρενάρει

 

00:01 - 02/11/21

 

Αν μας ρωτήσετε ποιό θεωρούμε ως GFF τον υπ’ αριθμόν Νο1 κίνδυνο για τα παγκόσμια χρηματιστήρια είναι πως η παγκόσμια οικονομία από το τέλος ήδη της φετινής χρονιάς, πόσο μάλλον το 2022, θα φρενάρει πολύ περισσότερο από ότι η πλειοψηφία περιμένει, κάτι το οποίο αργά ή γρήγορα θα αποτυπωθεί στα παγκόσμια χρηματιστήρια, τα οποία δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως σπάνε (ειδικά η Wall Street) το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με διαδοχικά ιστορικά υψηλά!!

 

Ανάμεσα σε λοιπόν σε άλλα, είναι χαρακτηριστικά πως προσφάτως τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε με έκθεσή της η Τράπεζα της Γερμανίας (Bundesbank), προειδοποιώντας ότι είναι πιθανό η οικονομία της χώρας να επιβραδυνθεί δραστικά κατά το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Και ο λόγος είναι ότι η βιομηχανία, η κινητήρια δύναμή της, εξακολουθεί να υφίσταται πλήγμα από τις ελλείψεις σε προμήθειες, ενώ εκ παραλλήλου η ζήτηση στον κλάδο παροχής υπηρεσιών φθίνει.

 

Όπως χαρακτηριστικά πριν από μερικές ημέρες σχολίαζε το Reuters, η ισχυρότερη οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου εμφάνισε δυναμική ανάπτυξη κατά την περίοδο των θερινών μηνών, αλλά σήμερα πλέον τα μη αναμενόμενα προβλήματα στο παγκόσμιο σύστημα της προμηθευτικής αλυσίδας  παρακωλύουν την ομαλή λειτουργία του τεράστιου κλάδου της κατασκευής αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οικονομολόγων, το υψηλότερο κόστος ενέργειας σε συνδυασμό με τις παρατεταμένες ανησυχίες για την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού μπορούν να κλονίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού. «Η ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας πιθανολογούμε ότι το τρέχον τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου θα ανακόψει ταχύτητα σε σημαντικό βαθμό», ενώ για το σύνολο του έτους το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί σαφώς χαμηλότερα από το εκτιμώμενο 3,7%, όπως είχε αναφέρει η τράπεζα τον Ιούνιο. «Ο ζωηρός βηματισμός στον κλάδο παροχής υπηρεσιών προβλέπεται να εξασθενήσει δραστικά», προσθέτει η Bundesbank. O δε κλάδος της μεταποίησης, όπως επισημαίνεται στην έκθεση, ίσως να εξακολουθήσει να ταλανίζεται εξαιτίας των προβλημάτων στην παράδοση προϊόντων.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος το έγκριτο οικονομικό ινστιτούτο της Γερμανίας, Ifo, είχε χθες αναφέρει ότι το κλίμα το οποίο επικρατεί στους επιχειρηματικούς κύκλους έδειξε κάμψη τον Οκτώβριο, τέταρτο μήνα κατά σειρά. Και ο λόγος είναι ότι η συμφόρηση η οποία επί μεγάλο διάστημα παρατηρείται στο διεθνές σύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρεμποδίζει την παραγωγή των εργοστασίων. Το πιο βαρύ κτύπημα υφίσταται ο κλάδος του αυτοκινήτου εξαιτίας ελλείψεων σε ημιαγωγούς, ένα ζήτημα το οποίο οι οικονομολόγοι έχουν ήδη τονίσει ότι θα εξακολουθήσει να υφίσταται και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας δυσμενώς την οικονομική ανάπτυξη επί σειρά μηνών. Ωστόσο, τα προβλήματα πηγάζουν εξ ολοκλήρου από τη δυσλειτουργία της προσφοράς, μια και οι παραγγελίες της βιομηχανίας είναι ζωηρές. Ως αποτέλεσμα, δημιουργείται ένα ιδιαζόντως μεγάλο χάσμα ανάμεσα στη ζήτηση και την παραγωγή, όπως συγκεκριμένα υπογραμμίζει στην έκθεσή της η Bundesbank.

 

Τέλος, και οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν δραστηριότητα στον κλάδο παροχής υπηρεσιών πιθανόν να δεχθούν πλήγμα. Ορισμένα μέτρα που συνδέονται με την πανδημία θα παραμείνουν εν ισχύ, ειδικά εφόσον το ποσοστό μολύνσεων συνεχίσει να ανέρχεται πέραν των επιπέδων εκείνων που κατά το πρόσφατο παρελθόν είχε οδηγήσει τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν περιορισμούς.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum