| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

 

Ο κινεζικός «Δρόμος του Μεταξιού» & Η Γερμανία

 

00:01 - 06/02/23

 

Με τις συζητήσεις για τις σχέσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και τους κινδύνους που κρύβει η κινεζική διείσδυση στην Ευρώπη να διαρκούν πολλά χρόνια. Χαρακτηριστικά ήτανε τα όσα έγραφε την προηγούμενη εβδομάδα ο Nikkei Asia, σχολιάζοντας πως καθώς οι σχέσεις μεταξύ Βερολίνου και Πεκίνου επιδεινώνονται, στη γερμανική πόλη Ντούιζμπουργκ πλέον έχει περιοριστεί η κίνηση εμπορευματικών τρένων από την Κίνα. Μία χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Ζουάντ Ντουρακόβιτς, ιδιοκτήτη σχολής οδήγησης φορτηγών στα περίχωρα της γερμανικής πόλης Ντούιζμπουργκ, ο οποίος εμφανίστηκε στις κινεζικές εφημερίδες το 2019, δηλώνοντας ότι η πρωτοβουλία του «Δρόμου του Μεταξιού» του Πεκίνου είχε πυροδοτήσει μια άνθηση της τοπικής βιομηχανίας διαχείρισης συστημάτων τροφοδοτικής αλυσίδας. Σήμερα, η επιχείρησή του επωφελείται από την έλλειψη ειδικευμένων οδηγών φορτηγών, αλλά όχι λόγω της παγκόσμιας στρατηγικής ανάπτυξης υποδομών της Κίνας.

«Ο “Δρόμος του Μεταξιού” δεν έχει αναπτυχθεί για εμάς», είπε ο Ντουράκοβιτς στο Nikkei Asia. «Πρώτα ήταν η πανδημία του κορωνοϊού, μετά ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία, οπότε η έκρηξη δεν αφορά πλέον τα συστήματα τροφοδοσίας του “Δρόμου του Μεταξιού”». Το Ντούιζμπουργκ, μια πόλη μισού εκατομμυρίου κατοίκων, βρίσκεται στη βιομηχανική καρδιά της Γερμανίας στη συμβολή των ποταμών Ρήνου και Ρουρ. Μια ύφεση στις βιομηχανίες χάλυβα και άνθρακα της χώρας τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 έπληξε την οικονομία της. Εντούτοις, η πόλη βρήκε τη σωτηρία στο πρόσωπο του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος την επισκέφθηκε το 2014 για να αναδείξει το λιμάνι της επισήμως ως τον βασικό κόμβο του «Δρόμου» στην Ευρώπη.

Κι ενώ αυτό τροφοδότησε την προσμονή μιας νέας περιόδου ακμής, τα πρόσφατα γεγονότα υποδηλώνουν ότι οι προοπτικές εξασθενούν. Σε ένα βαθμό έχουν να κάνουν με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς και με την αμήχανη σχέση της Γερμανίας με την Κίνα. Ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης που επισκέφθηκε το Πεκίνο, αφού ο Σι εξασφάλισε τρίτη θητεία ως πρόεδρος στο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος τον Οκτώβριο. Αλλά η γερμανική προσέγγιση έχει κλονιστεί προσφάτως εξαιτίας της φιλικής σχέσης που διατηρεί η Κίνα με τη Ρωσία, του θέματος της Ταϊβάν και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς και του διογκούμενου εμπορικού ελλείμματος με την πρώτη. Η Γερμανία αναθεωρεί επί του παρόντος τη σχέση της με το Πεκίνο, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να δημοσιοποιηθούν οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του Βερολίνου.

Βάσει των προσχεδίων, φαίνεται πως τα μέλη της Βουλής επιδιώκουν να διαμορφωθεί μια σαφώς σκληρότερη πολιτική στάση ως προς την Κίνα, ενώ παράλληλα θέλουν να μειωθεί και η οικονομική εξάρτηση από τη χώρα. Οι πιο σκληροπυρηνικοί προτείνουν περιορισμό των επενδύσεων στην Κίνα, καθώς και αυστηρότερη παρακολούθηση των εταιρειών που εξαρτώνται υπερβολικά από αυτήν.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum