|
Η
εταιρεία σημειώνει ότι η
σημαντική άνοδος στην
κίνηση φορτηγών και
δεξαμενόπλοιων στα
βρετανικά λιμάνια τον
Απρίλιο μπορεί να
αποτελεί «πρώτο σημάδι»
των συνεπειών από τους
υψηλούς δασμούς που έχει
επιβάλει η κυβέρνηση
Τραμπ. Οι εταιρείες,
κυρίως από την Κίνα, που
βλέπουν να περιορίζεται
η πρόσβασή τους στην
αμερικανική αγορά,
στρέφονται σε νέους
αγοραστές, όπως το
Ηνωμένο Βασίλειο,
ρίχνοντας τις τιμές.
Αυτό το
κύμα φθηνότερων
εισαγωγών ενδέχεται να
οδηγήσει σε μείωση του
πληθωρισμού στο Ηνωμένο
Βασίλειο, κάτι που θα
μπορούσε να διευκολύνει
την Τράπεζα της Αγγλίας
να ξεκινήσει τη μείωση
των επιτοκίων.
Όπως
δήλωσε ο
Paul
Dales,
επικεφαλής οικονομολόγος
της
Capital
Economics
για τη Βρετανία, «για να
απορροφηθούν τα επιπλέον
προϊόντα από την αγορά
του Ηνωμένου Βασιλείου,
πιθανόν να απαιτηθεί
τιμολόγηση κάτω από τα
τρέχοντα επίπεδα». Ένα
τέτοιο φαινόμενο,
πρόσθεσε, θα ασκούσε
μεγαλύτερη καθοδική
πίεση στις τιμές των
εισαγωγών απ’ ό,τι θα
αιτιολογούσε απλώς η
πρόσφατη ενίσχυση της
στερλίνας.
Παράλληλα, υπάρχει και
το ενδεχόμενο ορισμένοι
τοπικοί παραγωγοί να
διαθέτουν εντός του
Ηνωμένου Βασιλείου
προϊόντα που αρχικά
προορίζονταν για εξαγωγή
στις ΗΠΑ. Οι δύο αυτές
εξελίξεις θα μπορούσαν
να οδηγήσουν σε
χαμηλότερο δομικό
πληθωρισμό στα βασικά
αγαθά σε σχέση με τις
προβλέψεις.
Η άνοδος
στην επισκεψιμότητα των
μεγάλων λιμανιών της
χώρας επιβεβαιώνεται από
τα στοιχεία σε
πραγματικό χρόνο της
Εθνικής Στατιστικής
Υπηρεσίας, τα οποία
δείχνουν πως κατά μέσο
όρο πάνω από 400
εμπορικά πλοία έφταναν
εβδομαδιαίως στα λιμάνια
τον Απρίλιο – αριθμός
αισθητά υψηλότερος σε
σχέση με τις αρχές του
2025 και ελαφρώς
χαμηλότερος από τα προ
πανδημίας επίπεδα.
Η
κυβέρνηση του Ηνωμένου
Βασιλείου έχει δεσμευτεί
να προστατεύσει τη
βιομηχανία από τις
επιπτώσεις του φθηνού
ανταγωνισμού, έπειτα και
από σχετικές
προειδοποιήσεις για
μαζική αύξηση των
εισαγωγών.
|