| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 04/12/2025

 

 

 

Σε φάση επανεκκίνησης μπαίνει ο αγωγός μεταφοράς πετρελαίου που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια, έπειτα από περισσότερο από μια δεκαετία παύσης. Η HELLENiQ ENERGY και το δημόσιο της Βόρειας Μακεδονίας προχωρούν στις τελικές διαδικασίες ώστε η γραμμή να τεθεί ξανά σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες.

Ο συγκεκριμένος αγωγός, που ανήκει στην εταιρεία VARDAX, κατασκευάστηκε το 2002. Η HELLENiQ ENERGY συμμετέχει με ποσοστό 80%, ενώ το υπόλοιπο 20% ανήκει στο κράτος της Βόρειας Μακεδονίας. Το 2013 η λειτουργία του διακόπηκε, ταυτόχρονα με τη διακοπή των εργασιών στο διυλιστήριο της OKTA στα Σκόπια.

 

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο στόχος είναι ο αγωγός να λειτουργήσει εκ νέου πριν από το τέλος του 2025. Όπως δήλωσε, οι εργασίες δοκιμών έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί, ενώ η κυβέρνηση έχει εγκρίνει και το σχετικό τιμολόγιο για τη χρήση της υποδομής.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη γειτονική χώρα, εξετάζεται ακόμη το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί ειδική τελετή στις αρχές του 2026, σηματοδοτώντας επίσημα την επανέναρξη της λειτουργίας.

Για τη HELLENiQ ENERGY, η επαναλειτουργία του αγωγού αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία ενός νέου ενεργειακού κόμβου στα Βαλκάνια. Οι εγκαταστάσεις της OKTA στα Σκόπια προβλέπεται να αξιοποιηθούν ως κέντρο αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων προς τις αγορές της περιοχής. Στόχος είναι να ενισχυθεί η παρουσία του ομίλου στα Δυτικά Βαλκάνια, με πρώτες αγορές-στόχους τη Σερβία και την Κροατία. Ο όμιλος ήδη διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων: 59 στη Σερβία, 99 στη Βουλγαρία, 26 στη Βόρεια Μακεδονία και 46 στο Μαυροβούνιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY, Ανδρέας Σιάμισιης, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι η επανενεργοποίηση του αγωγού βρίσκεται στην τελική ευθεία. Όπως ανέφερε, αναμένεται η αποστολή πετρελαίου εντός του έτους, τη στιγμή που η Ελλάδα επιδιώκει να αξιοποιήσει τα νέα περιθώρια που προκύπτουν στην περιοχή μετά τη συρρίκνωση της παρουσίας ρωσικών εταιρειών.

Οι προσπάθειες για επαναλειτουργία δεν είναι καινούργιες. Είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2016–2017 και είχαν συζητηθεί ακόμη και στο πλαίσιο της τριμερούς Ελλάδας–Βόρειας Μακεδονίας–ΗΠΑ το 2020, κατά την επίσκεψη του τότε Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Μάικ Πομπέο. Ο αγωγός είχε αρχικά κατασκευαστεί ώστε να μεταφέρει αργό πετρέλαιο από το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις της OKTA, τις οποίες είχαν αγοράσει το 1998 τα τότε ΕΛΠΕ.

Ο αγωγός της VARDAX έχει συνολικό μήκος περίπου 213 χιλιόμετρα, εκ των οποίων σχεδόν 70 χιλιόμετρα βρίσκονται εντός ελληνικής επικράτειας. Διασχίζει κυρίως αγροτικές και δασικές περιοχές σε δήμους της Θεσσαλονίκης και του Κιλκίς, ενώ η ετήσια μεταφορική του ικανότητα φτάνει τα 2,5 εκατομμύρια τόνους προϊόντων (πετρέλαιο κίνησης/diesel).

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum