| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 07/05/2025

           

 

 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού "VBCI Philoctetes" στην έκθεση DEFEA, στελέχη της Metlen και της KNDS αναφέρθηκαν στη στρατηγικής σημασίας συνεργασία των δύο εταιρειών. Το εν λόγω όχημα αποτελεί το αποτέλεσμα της αποκλειστικής συνεργασίας που ανακοινώθηκε πρόσφατα μεταξύ της Metlen και της KNDS France, βασισμένης σε πολυετή σχέση εμπιστοσύνης και κοινό στρατηγικό όραμα.

Ο CEO της KNDS France, Nicolas Chamussy, επεσήμανε πως το "Philoctetes" δεν αποτελεί απλώς μια γαλλική τεχνολογική πρόταση, αλλά ένα στρατηγικό έργο με φιλοδοξίες να αποκτήσει ευρωπαϊκή και ελληνική ταυτότητα, μέσω μιας μακροχρόνιας και ουσιαστικής συνεργασίας με την ελληνική πλευρά. Τόνισε δε ότι η συνεργασία δεν περιορίζεται στην απλή προμήθεια οχημάτων, αλλά περιλαμβάνει μεταφορά τεχνογνωσίας και ανάπτυξη καινοτομίας.

 

Όπως ανέφερε, το 30% της υλοποίησης του προγράμματος θα πραγματοποιείται από την ελληνική αμυντική βιομηχανία — ξεπερνώντας τον στόχο του 25% που έχει θέσει το Υπουργείο Άμυνας — με στόχο όχι μόνο την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και την πιθανή προώθηση του οχήματος σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Κύπρος ή άλλα κράτη εντός και εκτός της ΕΕ.

Η Chief Corporate Affairs and Communications Officer της Metlen, Βίβιαν Μπουζάλη, σημείωσε ότι η συνεργασία με την KNDS France προχωρά πέρα από την απλή συναρμολόγηση, καθώς περιλαμβάνει ουσιαστική μεταφορά κρίσιμης τεχνογνωσίας και παραγωγή στην Ελλάδα. Το "Philoctetes", πρόσθεσε, είναι κάτι παραπάνω από ένα οπλικό σύστημα — είναι σύμβολο ευρωπαϊκής βιομηχανικής σύμπραξης και εμβάθυνσης της στρατηγικής συνεργασίας. «Πρόκειται για μια συμμαχία με βάθος και διάρκεια, που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής», υπογράμμισε.

Ο κ. Chamussy διευκρίνισε ότι, σε αυτό το στάδιο, η παραγωγή του "Philoctetes" στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών της Ελλάδας, με προοπτική εξαγωγών σε δεύτερη φάση. Οι πρώτες συζητήσεις κάνουν λόγο για κατασκευή περίπου 300 μονάδων, ενώ αναμένεται συμμετοχή και άλλων εγχώριων βιομηχανικών εταίρων στην αλυσίδα παραγωγής.

Η ευρωπαϊκή στρατηγική ReArm Europe

Η εμβάθυνση της εταιρικής σχέσης αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας ReArm Europe, καθώς προωθείται η ενίσχυση της αμυντικής αυτάρκειας της ΕΕ μέσω παραγωγής εντός των ευρωπαϊκών συνόρων. Ο κ. Chamussy υπογράμμισε ότι η Γαλλία, η Ελλάδα και συνολικά η Ευρώπη δεν πρέπει να εξαρτώνται από τρίτες χώρες για την άμυνά τους. Εξέφρασε προβληματισμό για το ενδεχόμενο κρίσιμων αμυντικών εξαρτημάτων να προέρχονται από εκτός ΕΕ χώρες όπως οι ΗΠΑ ή η Ρωσία, γεγονός που, όπως είπε, θέτει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή κυριαρχία.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι η Ευρώπη οφείλει να αναλάβει δράση, επενδύοντας σημαντικά στον τομέα της άμυνας και θεσπίζοντας κανόνες που θα διασφαλίζουν την αυτάρκειά της. Υπογράμμισε ότι η σχεδίαση και παραγωγή σύγχρονων αμυντικών συστημάτων πρέπει να παραμένει υπό ευρωπαϊκό έλεγχο. «Αν για την υποστήριξη ενός οχήματος πρέπει να εξαρτάσαι από μια τρίτη χώρα, τότε έχεις χάσει την κυριαρχία σου», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Το τεθωρακισμένο "VBCI Philoctetes"

Το νέο "VBCI Philoctetes" αποτελεί αναβαθμισμένη έκδοση του 8x8 τεθωρακισμένου οχήματος μάχης που ήδη χρησιμοποιεί ο γαλλικός στρατός. Είναι εξοπλισμένο με τηλεχειριζόμενο πυργίσκο των 40mm, αντίστοιχο με εκείνον του JAGUAR, και με εκτοξευτή αντιαρματικών πυραύλων MMP, παρέχοντας υψηλή επιχειρησιακή ικανότητα απέναντι σε ποικίλες απειλές — από UAVs και εναέρια μέσα έως βαρέα άρματα.

Το όχημα μπορεί να μεταφέρει πλήρη μονάδα μάχης πεζικού και προσφέρεται σε διάφορες παραλλαγές, όπως διοικητικό όχημα, ασθενοφόρο ή όχημα ανάκτησης. Έχει ήδη αποδειχθεί σε επιχειρήσεις του γαλλικού στρατού τα τελευταία 10 χρόνια και υφίσταται συνεχή αναβάθμιση με βάση τις επιχειρησιακές ανάγκες.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum