| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 26/05/2025

                                  

 

 

Αντιμέτωπη με ένα λιγότερο ευνοϊκό εξωτερικό περιβάλλον σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η Motor Oil Hellas διατήρησε τη στρατηγική της σε τροχιά σημαντικών επενδύσεων και κεφαλαιακής ενίσχυσης, παρουσιάζοντας ωστόσο πτώση στα βασικά οικονομικά της μεγέθη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Παρά τις πιέσεις που δέχθηκε ο Όμιλος από τη μείωση των περιθωρίων διύλισης, την περιορισμένη λειτουργία του διυλιστηρίου Κορίνθου λόγω των ζημιών από την πυρκαγιά του 2024 και τη χαμηλότερη συνεισφορά του τομέα ενέργειας, οι επιδόσεις του παρέμειναν ανθεκτικές.

 

Οικονομικά μεγέθη υπό πίεση, αλλά σε θετική τροχιά

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 2,68 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 10% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 202 εκατ. ευρώ (-43%), ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 85 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 56% σε ετήσια βάση.

Σε προσαρμοσμένη βάση, τα EBITDA ανήλθαν στα 216 εκατ. ευρώ (-35%) και τα καθαρά κέρδη στα 96 εκατ. ευρώ (-45%), ενώ τα περιθώρια διύλισης μειώθηκαν αισθητά στα 65 δολ./mt από 112 δολ./mt το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με άλλες πηγές τα περιθώρια αυτά διαμορφώθηκαν στα 60 δολ./mt, αντανακλώντας τις μεταβλητές παραδοχές αναφοράς.

Διαφοροποιημένη απόδοση ανά τομέα δραστηριότητας

Ο τομέας Power & Gas επηρεάστηκε αρνητικά από το κόστος ενέργειας και τα χαμηλότερα έσοδα, με τα EBITDA να υποχωρούν στα 28 εκατ. ευρώ από 49 εκατ. ευρώ το 1Q24. Η παραγωγή από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) περιορίστηκε στις 400 GWh έναντι 523 GWh την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Αντιθέτως, ο τομέας εμπορίας διατήρησε τη δυναμική του, παρουσιάζοντας αύξηση στα EBITDA στα 28 εκατ. ευρώ (από 22 εκατ.) και συνολικές πωλήσεις 1.057 χιλ. τόνων καυσίμων, εκ των οποίων οι 998 χιλ. τόνοι αφορούσαν την εγχώρια αγορά. Ο αριθμός των πρατηρίων διατηρήθηκε σταθερός στα 1.530 σημεία, με 93% αυτών και 94% του κύκλου εργασιών να εντοπίζονται στην Ελλάδα.

Σημαντική ενίσχυση παρουσίασαν και οι πωλήσεις καυσίμων στο εσωτερικό: η βενζίνη αυξήθηκε κατά 0,6%, το ντίζελ κίνησης κατά 3,2%, το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 15,9%, ενώ τα καύσιμα αεροπορίας σημείωσαν αύξηση 8,5%.

Ισχυρό επενδυτικό πρόγραμμα παρά τις πιέσεις

Η Motor Oil Hellas συνεχίζει αταλάντευτα το επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 500 εκατ. ευρώ για το 2025, έχοντας ήδη υλοποιήσει 152 εκατ. ευρώ επενδύσεων το πρώτο τρίμηνο. Από αυτά, 190-200 εκατ. ευρώ προορίζονται για έργα στο διυλιστήριο και 370 εκατ. ευρώ για τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Ομίλου, κυρίως στον τομέα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, με επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ σε αυτούς τους κλάδους.

Παρά το αρνητικό ελεύθερο ταμειακό ρεύμα (Free Cash Flow) στα -286 εκατ. ευρώ —βελτιωμένο πάντως σε σχέση με τα -441 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου 2024— και την αύξηση του καθαρού δανεισμού στα 2,06 δισ. ευρώ (από 1,73 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024), η καθαρή θέση του Ομίλου ενισχύθηκε στα 2,9 δισ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση στα αποτελέσματα προσέφερε και η αποζημίωση 69 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές καλύψεις για τη ζημιά του διυλιστηρίου Κορίνθου που υπέστη από την πυρκαγιά το 2024. Οι εργασίες αποκατάστασης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του τρίτου τριμήνου του 2025.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum