Τη μεταστροφή της Motor Oil σε έναν
περιφερειακό βιώσιμο και διαφοροποιημένο
ενεργειακό όμιλο, σηματοδοτεί το επενδυτικό
πρόγραμμα της εταιρείας ύψους 4 δισ. ευρώ για τα
επόμενα 7 χρόνια που ανακοινώθηκε χθες.
Στόχος είναι το 2030
το 40% των EBITDA της να
προέρχονται από
δραστηριότητες εκτός των
καυσίμων, κάτι που θα
αυξήσει σημαντικά την
αποτίμησή της.
Σημειώνεται ότι στη
χθεσινή τηλεδιάσκεψη για
τα αποτελέσματα του
ομίλου, τονίστηκε ότι
και στο 4ο τρίμηνο το
διεθνές περιβάλλον είναι
θετικό, η ζήτηση ισχυρή
και τα περιθώρια κέρδους
αυξημένα.
Στα σχέδια της Motor
Oil είναι να
πραγματοποιήσει
επενδύσεις 2,5 δισ. ως
το 2030 για την
ενεργειακή της μετάβαση
σε ΑΠΕ, πετροχημικά
προϊόντα, το φυσικό
αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και
σαφώς η απανθρακοποίηση.
Στο επίκεντρο οι ΑΠΕ
Η εταιρεία
αναπτύσσεται στις ΑΠΕ μέσω
της MORE με στόχο να
φτάσει τα 2 GW σε
λειτουργία το 2030.
Στο σύνολο των 2,5
δισ. ευρώ επενδύσεων
περιλαμβάνεται το 1 δισ.
ευρώ της Anemos, η
απόκτηση της οποίας
έλαβε την έγκριση της
Επιτροπής Ανταγωνισμού,
ενώ το υπόλοιπο 1,5 δισ.
ευρώ θα τοποθετηθεί
ανάλογα με τις ευκαιρίες.
Η MORE με την
απόκτηση της Anemos θα
διαθέτει ένα
χαρτοφυλάκιο έργων σε
διάφορα στάδια ανάπτυξης, ισχύος
άνω των 2,2 GW.
Σε βάθος δεκαετίας η
MORE στοχεύει σε
μεγιστοποίηση της αξίας
και περαιτέρω επέκτασης
στοχεύοντας σε
εγκατεστημένη ισχύ 2GW
έως το 2030.
Επιπλέον 1,5 δισ.
ευρώ θα επενδύσει η
εταιρεία στις υπόλοιπες
παραδοσιακές
δραστηριότητες, τόσο για
συντήρηση όσο και άλλες
δραστηριότητες, όπως την
ολοκλήρωση του CCGT της
μονάδας παραγωγής
ενέργειας που υλοποιεί
με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Οι υπόλοιπες
επενδύσεις του ομίλου θα
αφορούν την ενίσχυση
των υποδομών και της
ανθεκτικότητάς του,
όπως η συντήρηση των
εγκαταστάσεών του, η
βελτίωση της
εφοδιαστικής αλυσίδας,
με έμφαση στα logistics,
η ψηφιοποίηση, η
αποδοτικότητα και έργα
HSSE σε έργα, δηλαδή,
που ενισχύουν την
ασφάλεια των υποδομών
και των εργαζομένων.
Σημειώνεται, δε, πως
στο Διυλιστήριο του
Ομίλου, ένα από τα πιο
προηγμένα στην Ευρώπη,
γίνονται σημαντικά έργα
για τη βελτίωση της
ενεργειακής του απόδοσης.
Ηλεκτροκίνηση
Ο Ομιλος συνεχίζει
να επενδύει στην
κινητικότητα
(E-Mobility),
αναπτύσσοντας
στρατηγικές συνεργασίες
και εξοπλίζοντας συνεχώς
τα πρατήριά του με σημεία
φόρτισης.
Μάλιστα, έως το 2023
αναμένονται 1.000 σημεία
φόρτισης ηλεκτρικών
οχημάτων και εγκατάσταση
ταχυφορτιστών. Έως το
2030 ο στόχος είναι να
φτάσει τα 4.000 σημεία
φόρτισης.
Με μερίδιο αγοράς
πάνω από 30% η Μotor
Oil μέσα
από τα εμπορικά σήματα
Coral και Avin (σε
Ελλάδα, Β. Μακεδονία,
Σερβία, Κροατία και
Κύπρο) σκοπεύει να
αναπτύξει ελκυστικούς
προορισμούς πελατών σε
όλο το δίκτυο λιανικής,
διευκολύνοντας τη
διείσδυση της
ηλεκτρονικής
κινητικότητας στη ζωή
των πολιτών.
Ανακύκλωση-Ανανεώσιμα
καύσιμα
Τα τελευταία δύο
χρόνια έχουν γίνει
σημαντικές επενδύσεις
από τον όμιλο στην
κυκλική οικονομία και τα
ανανεώσιμα και
εναλλακτικά καύσιμα.
Ενδεικτικά
αναφέρονται, η εξαγορά
της Verd, η Κοινοπραξία
με την ΔΕΗ για την
παραγωγή πράσινου
υδρογόνου, η κατασκευή,
σε συνεργασία με την ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ, του
Αεριοστροβιλικού Σταθμό
Συνδυασμένου Κύκλου με
καύσιμο το φυσικό αέριο
στην Κομοτηνή και η
εξαγορά της Thalis στον
τομέα διαχείρισης
στέρεων υλικών και
αποβλήτων, επεξεργασίας
νερού και υγρών
αποβλήτων, στην
εξοικονόμηση πόρων,
ενέργειας και χρήση ΑΠΕ
στις υποδομές.
Διυλιστήριο
Επενδύσεις του
ομίλου θα γίνουν και για
τη βελτίωση της
προσαρμοστικότητας και
της βιωσιμότητας του
Διυλιστηρίου της Μotor
Oil.
Υπενθυμίζεται πως το
Διυλιστήριο του Ομίλου,
που βρίσκεται στην
περιοχή των Αγ. Θεοδώρων
στην Κόρινθο, αποτελεί το
μεγαλύτερο αμιγώς
ιδιωτικό βιομηχανικό
συγκρότημα της Ελλάδας και
θεωρείται ένα από τα πιο
σύγχρονα διυλιστήρια της
Ευρώπης µε βαθμό
πολυπλοκότητας 12,61
(Nelson Complexity
Index).
Πρόσφατα
ολοκληρώθηκε η κατασκευή
του Συγκροτήματος
κατεργασίας νάφθας και
συντόμως ξεκινά η
επένδυση σε νέα μονάδα
προπυλενίου.
Παράλληλα
συνεχίζονται οι
επενδύσεις για την
ενεργειακή αναβάθμιση
και την βελτιστοποίηση
των υποδομών στο
Διυλιστήριο.