| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 11/06/2025

 

 

Με επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ, η Motor Oil, μέσω της AVIN, έθεσε σε λειτουργία το πρώτο πρατήριο υδρογόνου ανοιχτό στο κοινό στην Ελλάδα, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Το εγχείρημα σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην καθαρή μετακίνηση, ενισχύοντας τον ρόλο του Ομίλου στον τομέα του υδρογόνου και κατατάσσει την Ελλάδα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που ηγούνται σε αυτή τη νέα τεχνολογία.

Ο Γενικός Διευθυντής της AVIN, Γιάννης Ραπτάκης, παρουσίασε τον νέο σταθμό, ο οποίος βρίσκεται δίπλα στο διυλιστήριο της Motor Oil – στο επίκεντρο των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων. Όπως δήλωσε, το νέο πρατήριο αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα για την AVIN, που πλησιάζει τα 50 χρόνια παρουσίας στον ενεργειακό τομέα.

 

Η συγκεκριμένη επένδυση δεν αφορά απλώς ένα νέο είδος καυσίμου, αλλά δηλώνει την ενεργή συμμετοχή του Ομίλου στο επόμενο στάδιο της ενεργειακής μετάβασης. Σύμφωνα με τον κ. Ραπτάκη, το υδρογόνο προσφέρει κρίσιμα πλεονεκτήματα: μηδενικούς ρύπους, υψηλή αυτονομία, ταχύτητα ανεφοδιασμού και δυνατότητα εφαρμογής σε βαριά οχήματα και στόλους.

Πρατήριο υψηλής τεχνολογίας και ασφάλειας

Το νέο πρατήριο υδρογόνου έχει σχεδιαστεί με βάση αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Περιλαμβάνει αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης, αυτόματους μηχανισμούς διακοπής ροής σε περίπτωση διαρροής, πυρανίχνευση και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, σύμφωνα με διεθνή πρωτόκολλα. Το υδρογόνο αποθηκεύεται υπό πίεση και ανεφοδιάζει οχήματα –από επιβατικά έως λεωφορεία και φορτηγά– μέσα σε λίγα λεπτά.

Ο ρόλος της Coral Gas

Η Coral Gas έχει αναλάβει την παροχή υδρογόνου με ασφάλεια και σύγχρονη τεχνολογία. Ο Γενικός Διευθυντής, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, επεσήμανε πως παρότι το υδρογόνο υπάρχει σε αφθονία στη φύση, η διαχείρισή του απαιτεί εξειδικευμένα υλικά, δεξαμενές και πιστοποιημένες διαδικασίες σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Η Motor Oil έχει ήδη αποκτήσει τέσσερις ειδικές μονάδες μεταφοράς, με 111 φιάλες η καθεμία, σύμφωνες με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για μεταφορά επικίνδυνων υλικών. Προς το παρόν, το υδρογόνο προέρχεται από την Αυστρία, μέσω υδροηλεκτρικής παραγωγής, αλλά από το 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή πράσινου υδρογόνου στο ίδιο το διυλιστήριο.

Προοπτικές ανάπτυξης και τιμές

Παρόλο που η ζήτηση υδρογόνου βρίσκεται ακόμα στα αρχικά της στάδια, η ύπαρξη υποδομών όπως τα πρατήρια είναι κρίσιμη για την εξέλιξή του, υπογράμμισε ο CEO της Hydrogen Europe, Γιώργος Χατζημαρκάκης. Παρά το σημερινό κόστος (10–15 ευρώ/κιλό), οι προβλέψεις δείχνουν ότι με την αύξηση της εγχώριας παραγωγής και την τεχνολογική πρόοδο, η τιμή θα πέσει γύρω στα 5 ευρώ/κιλό, με ένα κιλό να επαρκεί για περίπου 100 χιλιόμετρα.

Η AVIN έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση για δύο ακόμη σταθμούς – έναν στο Θριάσιο και έναν στην Ακράτα – ενώ οι σχετικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και οι αδειοδοτήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα, ο Όμιλος εξετάζει ευρύτερη αξιοποίηση του υδρογόνου σε συνεργασία με άλλες θυγατρικές, όπως η LPC.

Υδρογόνο: αποθήκη ενέργειας και πράσινη μετάβαση

Ο Γιάννης Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil, σημείωσε ότι η Ελλάδα ήδη παράγει μεγάλες ποσότητες ενέργειας από ΑΠΕ, οι οποίες συχνά δεν αξιοποιούνται λόγω περιορισμών στο δίκτυο. Το υδρογόνο προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης αυτής της πλεονάζουσας ενέργειας, μετατρέποντάς τη σε χρήσιμο καύσιμο για μεταφορές και βιομηχανία. "Το υδρογόνο είναι το μέσο που θα μας οδηγήσει στο επόμενο ενεργειακό βήμα", τόνισε.

Παραγωγή υδρογόνου και περιβαλλοντική επίδραση

Το υδρογόνο αναγνωρίζεται ως βασικός πυλώνας της μετάβασης σε καθαρότερες μορφές ενέργειας. Μπορεί να παραχθεί με τρεις κύριες μεθόδους:

Αναμόρφωση μεθανίου (φυσικό αέριο): Φθηνή αλλά ρυπογόνα μέθοδος.

Ηλεκτρόλυση νερού: Χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα για τη διάσπαση του νερού. Όταν η ενέργεια προέρχεται από ΑΠΕ, η διαδικασία είναι μηδενικών εκπομπών.

Παραπροϊόν διύλισης: Κατά την παραγωγή καυσίμων υψηλών οκτανίων.

Ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής, διακρίνουμε το υδρογόνο σε:

Γκρι: Με χρήση ορυκτών καυσίμων – υψηλές εκπομπές.

Μπλε: Οι εκπομπές CO₂ δεσμεύονται.

Πράσινο: Παραγόμενο από ΑΠΕ – χωρίς ρύπους.

Προκλήσεις αποθήκευσης και υποδομές

Το υδρογόνο είναι εξαιρετικά ελαφρύ και απαιτεί είτε συμπίεση σε υψηλές πιέσεις (380–700 bar) είτε υγροποίηση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C) για αποτελεσματική αποθήκευση. Οι σχετικές υποδομές πρέπει να είναι τεχνικά προηγμένες και πλήρως πιστοποιημένες.

Τα πρατήρια υδρογόνου περιλαμβάνουν:

Συστήματα πρόψυξης και συμπίεσης

Αντλίες πιστοποιημένες κατά ISO 19880-1

Προηγμένα μέτρα ασφάλειας

Γρήγορη διαδικασία ανεφοδιασμού (3–5 λεπτά)

Πλεονεκτήματα της υδρογονοκίνησης

Η χρήση υδρογόνου στα οχήματα προσφέρει πολλαπλά οφέλη:

Μηδενικές εκπομπές: Όταν προέρχεται από ΑΠΕ, εκπέμπονται μόνο υδρατμοί.

Ταχεία τροφοδοσία: Αντίστοιχη με εκείνη των βενζινοκίνητων οχημάτων.

Υψηλή αυτονομία: Έως 700 χιλιόμετρα.

Ιδανικό για βαριά οχήματα: Όπως φορτηγά και λεωφορεία.

Μειωμένες ανάγκες συντήρησης: Οι κυψέλες καυσίμου έχουν λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα.

 

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum