|
«Παρά
την αβεβαιότητα,
αναμένουμε ισχυρή
τουριστική κίνηση και
συνεχείς μετακινήσεις
των πολιτών», τόνισε,
ενώ πρόσθεσε ότι οι
απώλειες από τη μειωμένη
παραγωγή λόγω της
πυρκαγιάς του περασμένου
Σεπτεμβρίου καλύπτονται
από την ασφαλιστική
εταιρεία.
Για το
2025, ο όμιλος
προγραμματίζει
επενδύσεις ύψους 560
εκατ. ευρώ, αυξημένες
κατά 77% σε σύγκριση με
το 2024. Από αυτά, τα
190 εκατ. αφορούν τη
μητρική εταιρεία, ενώ τα
280 εκατ. κατευθύνονται
προς τη θυγατρική
MORE,
η οποία
δραστηριοποιείται στον
τομέα της καθαρής
ενέργειας.
Αναφερόμενος στο νέο
διεθνές οικονομικό
περιβάλλον λόγω των
εμπορικών πολέμων, ο
αναπληρωτής
CEO
διαβεβαίωσε πως το
επενδυτικό πρόγραμμα
προχωρά κανονικά,
σημειώνοντας ότι ο
όμιλος διαχρονικά
λειτουργεί με σύνεση,
μεταξύ άλλων και στη
διαχείριση των
αποθεμάτων
πετρελαιοειδών.
Ωστόσο,
ανέφερε ότι το ύψος του
επιτοκίου του
ευρωομολόγου για την
επόμενη χρονιά είναι ένα
θέμα που παρακολουθείται
στενά και βρίσκεται υπό
συζήτηση με τις
τράπεζες.
Το
επενδυτικό πρόγραμμα
Ο όμιλος
λαμβάνει ήδη προληπτικά
μέτρα ενόψει των
αναμενόμενων εξελίξεων.
Στο πλαίσιο των
επενδύσεων σε νέα
φωτοβολταϊκά έργα, έχει
ξεκινήσει από τον
Ιανουάριο την προμήθεια
πάνελ από την Κίνα,
προβλέποντας την επιβολή
δασμών.
Η
εγκατεστημένη ισχύς της
MORE
ανέρχεται σε 839
MW,
ενώ στόχος του ομίλου
είναι να φτάσει τα 2
GW
έως το 2030. Παράλληλα,
η συνεισφορά της
θυγατρικής στα
EBITDA
αναμένεται να ξεπεράσει
τα 250 εκατ. ευρώ σε
ορίζοντα πενταετίας.
Ο κ.
Τζαννετάκης δεν
απέκλεισε νέες εξαγορές
στον τομέα της πράσινης
ενέργειας, εφόσον
παρουσιάζουν
ικανοποιητική απόδοση.
Σε σχέση
με τα έργα που
βρίσκονται σε φάση
ολοκλήρωσης, αναφέρθηκε
ότι η νέα μονάδα φυσικού
αερίου στην Κομοτηνή
βρίσκεται σε δοκιμαστική
λειτουργία, με στόχο την
εμπορική λειτουργία
εντός του καλοκαιριού.
Όσον
αφορά τις συζητήσεις για
πιθανή συνεργασία της
NRG
με τον ΗΡΩΝ, σε
συνεννόηση με τη ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ, ο αναπληρωτής
CEO
απέφυγε να δώσει
λεπτομέρειες, λέγοντας
απλώς ότι «είμαστε
ηλεκτροπαραγωγοί και
εξετάζουμε διάφορα
σενάρια».
Η
έκτακτη εισφορά
Αναφερόμενος στο
ενδεχόμενο επαναφοράς
της έκτακτης εισφοράς
στα διυλιστήρια, δήλωσε
πως «θέλω να πιστεύω ότι
δεν θα υπάρξει ξανά
τέτοια επιβολή»,
επισημαίνοντας ότι η
Ευρωπαϊκή Ένωση δεν
επιτρέπει στοχευμένη
φορολόγηση συγκεκριμένων
κλάδων για την κάλυψη
δημοσιονομικών
ελλειμμάτων.
Τέλος,
ζήτησε την κατάργηση του
πλαφόν στο περιθώριο
κέρδους των εταιρειών
εμπορίας πετρελαιοειδών,
χαρακτηρίζοντάς το
παράλογο, δεδομένων των
αυξημένων λειτουργικών
εξόδων, όπως οι τρεις
διαδοχικές αυξήσεις στον
κατώτατο μισθό.
|