|
Προοπτικές 2025–2026
Η Aegean
αναμένει ότι μέσα στους
επόμενους 24–28 μήνες θα
ολοκληρωθεί ο κύκλος των
επιταχυμένων
επιθεωρήσεων των
κινητήρων Pratt &
Whitney GTF, με τα νέα
αεροσκάφη να
επανέρχονται σε πλήρη
επιχειρησιακή ικανότητα,
μειώνοντας το κόστος ανά
μονάδα και ενισχύοντας
το αναπτυξιακό δυναμικό.
Παράλληλα, η άφιξη έξι
νέων αεροσκαφών A321
XLR/LR θα αυξήσει τη
χωρητικότητα και τις
δυνατότητες υπηρεσιών
για πτήσεις εκτός ΕΕ,
ανοίγοντας νέες αγορές,
με πρώτο βήμα την είσοδο
στην ινδική αγορά από
τις αρχές του 2026.
Για το
τρίτο τρίμηνο του 2025,
η κίνηση στην Ελλάδα
παρουσίασε θετική
πορεία, με τη ζήτηση να
παραμένει ικανοποιητική.
Τον Ιούλιο–Αύγουστο, οι
διαθέσιμες θέσεις
αυξήθηκαν κατά 5% σε
ετήσια βάση, οι επιβάτες
κατά 6%, και ο
συντελεστής πληρότητας
διαμορφώθηκε στο 85,3%
(+0,4 μονάδες έναντι
πέρυσι), ενώ τα έσοδα
ανά πτήση αναμένεται να
σημειώσουν οριακή
μείωση. Οι διαθέσιμες
θέσεις για το τέταρτο
τρίμηνο προβλέπεται να
αυξηθούν κατά 9%,
συνεχίζοντας την
προσπάθεια μετριασμού
της εποχικότητας.
Β’
τρίμηνο 2025
Το
δεύτερο τρίμηνο του
2025, οι πωλήσεις
παρέμειναν σχεδόν
σταθερές στα 480,9 εκατ.
ευρώ (από 480 εκατ. ευρώ
που εκτιμούσε η NBG
Securities), παρά την
περιορισμένη αύξηση
χωρητικότητας (-1% σε
ASK) και τη μέτρια
ζήτηση (4,47 εκατ.
επιβάτες, +2% σε ετήσια
βάση), με σταθερό
συντελεστή πληρότητας
στο 81,4% και αύξηση 1%
στα έσοδα ανά χιλιόμετρο
(10,3 λεπτά/χλμ.).
Το
EBITDA υποχώρησε οριακά
κατά 2% σε 112,4 εκατ.
ευρώ (από 114,3 εκατ.
ευρώ εκτίμηση NBG
Securities), ενώ το EBIT
μειώθηκε κατά 13% σε
61,5 εκατ. ευρώ, με
περιθώριο 12,8%, λόγω
αύξησης αποσβέσεων.
Λόγω
κερδών 22 εκατ. ευρώ από
συναλλαγματική ισοτιμία
(έναντι 1,9 εκατ. ευρώ
το αντίστοιχο τρίμηνο
2024) και παρά την
αύξηση
χρηματοοικονομικών
εξόδων, τα προ
φόρων/καθαρά κέρδη
ανήλθαν σε 73,5
εκατ./54,5 εκατ. ευρώ,
αυξημένα κατά 27%/24% σε
ετήσια βάση (υψηλότερα
από τις εκτιμήσεις της
NBG Securities: 59,7
εκατ./45,8 εκατ. ευρώ).
Εξάμηνο
2025
Το πρώτο
εξάμηνο, τα έσοδα της
Aegean επωφελήθηκαν από
την ισχυρή ζήτηση στον
ελληνικό τουρισμό, την
αυξημένη χωρητικότητα
(+4% σε ASK), τη
δυναμική αύξηση επιβατών
(+4%) και την ευνοϊκή
τιμολογιακή πολιτική
(+2% έσοδα ανά επιβάτη),
οδηγώντας σε αύξηση
εσόδων 5% στα 786 εκατ.
ευρώ.
Το
EBITDA ενισχύθηκε κατά
6% στα 156,2 εκατ. ευρώ,
παρά τις αυξήσεις
αποσβέσεων και
χρηματοοικονομικών
εξόδων, ενώ τα προ
φόρων/καθαρά κέρδη
διαμορφώθηκαν σε 66,0
εκατ./47,9 εκατ. ευρώ,
αυξημένα κατά 109% σε
σχέση με το πρώτο
εξάμηνο του 2024.
Η
ρευστότητα βελτιώθηκε
σημαντικά, με τα
ταμειακά διαθέσιμα στο
τέλος Ιουνίου να φτάνουν
τα 842 εκατ. ευρώ
(συμπεριλαμβανομένων
χρηματοοικονομικών
ενεργητικών 232 εκατ.
ευρώ) από 769 εκατ. ευρώ
στο τέλος Δεκεμβρίου
2024, παρά την καταβολή
μερίσματος. Το καθαρό
χρέος μειώθηκε στα 526
εκατ. ευρώ από 662
εκατ., με δείκτη καθαρού
χρέους προς EBITDA 1,3x
έναντι 1,6x το 2024.
|