|
Η κίνηση
αυτή ασκεί περαιτέρω
πίεση στις μετοχές της
ιαπωνικής
αυτοκινητοβιομηχανίας,
οι οποίες ήδη σηκώνουν
το βάρος των
αμερικανικών δασμών, τη
μείωση των πωλήσεων και
τη μετάβαση στα
ηλεκτρικά οχήματα εν
μέσω έντονου παγκόσμιου
ανταγωνισμού, ιδίως από
τους κινεζικούς
ανταγωνιστές.
Στα τέλη
του περασμένου έτους, η
εταιρεία ξεκίνησε
σύντομες συζητήσεις με
τη Honda για μια πιθανή
συνεργασία που θα είχε
δημιουργήσει τον τρίτο
μεγαλύτερο κατασκευαστή
αυτοκινήτων στον κόσμο,
αλλά οι διαπραγματεύσεις
ναυάγησαν τον
Φεβρουάριο.
Τον
Μάιο, η εταιρεία
ανακοίνωσε σχέδια για
την κατάργηση 11.000
θέσεων εργασίας και το
κλείσιμο επτά
εργοστασίων. Ο διευθύνων
σύμβουλος της Nissan,
Ivan Espinosa, δήλωσε
τον Ιούνιο ότι ο
βραχυπρόθεσμος στόχος
της εταιρείας ήταν να
διορθώσει την κατάσταση
της
αυτοκινητοβιομηχανίας, η
οποία αντιμετωπίζει
σοβαρά προβλήματα, καθώς
βρίσκεται σε διαδικασία
σημαντικής
αναδιάρθρωσης.
Τον
Ιούλιο, οι δασμοί στις
ΗΠΑ για τα αυτοκίνητα
μειώθηκαν στο 15% από το
25% που είχε ανακοινωθεί
προηγουμένως,
ανακουφίζοντας σε κάποιο
βαθμό τις ιαπωνικές
αυτοκινητοβιομηχανίες,
συμπεριλαμβανομένης της
Nissan. Ο αρχικός δασμός
25% μειώθηκε στο μισό,
στο 12,5%, πριν
προστεθεί ο βασικός
δασμός «Most Favored
Nation» (Ευνοημένη Χώρα)
2,5%, ανεβάζοντας το
συνολικό ποσοστό στο
15%.
Σημειώνεται ότι οι
μετοχές της Nissan έχουν
υποχωρήσει περισσότερο
από 29% μέχρι στιγμής
φέτος.
Πηγή:
CNBC
|