|
Σύμφωνα
με τη χρηματιστηριακή,
αυτό που έχει ουσιαστική
σημασία για τους
μετόχους είναι δύο
βασικές παράμετροι:
— η καθαρή θέση/χρέωση
της μητρικής εταιρείας (net
debt/cash)
— οι μερισματικές
εισροές από τις
OpCos
(χαρτοφυλάκιο
παραχωρήσεων,
κατασκευαστικό βραχίονα
και τη νέα κοινοπραξία
UtilityCo
με τη
Motor
Oil).
Το
οικονομικό μοντέλο της
Pantelakis
δείχνει ότι τα μερίσματα
προς τη μητρική
προβλέπεται να αυξηθούν
σημαντικά — από €164
εκατ. το 2025, στα €403
εκατ. έως το 2030, καθώς
νέα έργα τίθενται σε
λειτουργία. Αυτό
συνεπάγεται ενίσχυση των
μερισματικών αποδόσεων,
οι οποίες με βάση τη
σημερινή αποτίμηση
εκτιμάται ότι θα
κινηθούν από περίπου 6%
σε έως 15%.
Το
τρέχον χαρτοφυλάκιο της
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει
ήδη ηγετικές συμμετοχές
σε πέντε μεγάλους
ελληνικούς οδικούς
άξονες – μεταξύ των
οποίων η Αττική Οδός, η
Νέα Οδός, η Κεντρική
Οδός και η Εγνατία –
καθώς και συμμετοχές σε
αεροδρόμια, έργα ΣΔΙΤ
και το ολοκληρωμένο
τουριστικό και
ψυχαγωγικό συγκρότημα με
καζίνο στο Ελληνικό.
Η
Pantelakis
εκτιμά ότι από το 2028,
οι παραχωρήσεις θα
αντιπροσωπεύουν το 78%
του συνολικού
EBITDA,
έναντι 51% το 2024, με
το προσαρμοσμένο
EBITDA
να αυξάνεται από €404
εκατ. το 2024 σε €716
εκατ. το 2028. Τα καθαρά
κέρδη αναμένεται να
αυξηθούν από €150 εκατ.
σε €253 εκατ. στο ίδιο
διάστημα, ενισχυμένα και
από το έργο στο Καστέλι
και από την
UtilityCo.
Κατά τη
χρηματιστηριακή, η αγορά
δεν έχει ακόμη
προεξοφλήσει επαρκώς ότι
από το 2030 και μετά, η
μητρική εταιρεία θα έχει
καθαρή θέση χωρίς
δανεισμό και τη
δυνατότητα να
χρηματοδοτεί έως €1,6
δισ. νέων έργων ετησίως,
επενδύοντας μόλις €0,3
δισ. ίδια κεφάλαια.
Αυτό, σύμφωνα με την
ανάλυση, ενισχύει
σημαντικά τα περιθώρια
ανάπτυξης και δημιουργεί
υψηλή ορατότητα στις
μελλοντικές ταμειακές
ροές.
Με
δεδομένη τη σταθερότητα
του σκέλους των
παραχωρήσεων, την
προβλεπόμενη εκρηκτική
αύξηση των μερισμάτων
και το ενισχυμένο
pipeline
έργων, η
Pantelakis
καταλήγει ότι η τρέχουσα
αποτίμηση δεν αντανακλά
την πραγματική εσωτερική
αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

|