| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 26/11/2025

                                 

 

 

Η Pantelakis Securities προχώρησε σε σύσταση «αύξησης θέσεων» (overweight) για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αυξάνοντας την τιμή–στόχο στα €31,3 από €27,4 προηγουμένως. Οι αναλυτές Βασίλης Κόλλιας και Πάρης Μαντζαβράς επισημαίνουν ότι ο όμιλος βρίσκεται σε φάση στρατηγικού μετασχηματισμού, εδραιώνοντας τον χαρακτήρα του ως εταιρείας με κύρια δραστηριότητα τις παραχωρήσεις, οι οποίες προσφέρουν σταθερές, μακροχρόνιες και προστατευμένες από τον πληθωρισμό ταμειακές ροές.

Ωστόσο, αναγνωρίζεται πως οι επενδυτές ενδέχεται να δυσκολευτούν να αξιολογήσουν τη συνολική εικόνα, καθώς το πλήθος των έργων και των επιμέρους εταιρειών λειτουργίας (OpCos) παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ως προς τα έσοδα, τα λειτουργικά έξοδα, τις κεφαλαιακές ανάγκες και τις απαιτήσεις αποπληρωμής δανεισμού.

 

Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, αυτό που έχει ουσιαστική σημασία για τους μετόχους είναι δύο βασικές παράμετροι:
— η καθαρή θέση/χρέωση της μητρικής εταιρείας (
net debt/cash)
— οι μερισματικές εισροές από τις
OpCos (χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, κατασκευαστικό βραχίονα και τη νέα κοινοπραξία UtilityCo με τη Motor Oil).

Το οικονομικό μοντέλο της Pantelakis δείχνει ότι τα μερίσματα προς τη μητρική προβλέπεται να αυξηθούν σημαντικά — από €164 εκατ. το 2025, στα €403 εκατ. έως το 2030, καθώς νέα έργα τίθενται σε λειτουργία. Αυτό συνεπάγεται ενίσχυση των μερισματικών αποδόσεων, οι οποίες με βάση τη σημερινή αποτίμηση εκτιμάται ότι θα κινηθούν από περίπου 6% σε έως 15%.

Το τρέχον χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει ήδη ηγετικές συμμετοχές σε πέντε μεγάλους ελληνικούς οδικούς άξονες – μεταξύ των οποίων η Αττική Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός και η Εγνατία – καθώς και συμμετοχές σε αεροδρόμια, έργα ΣΔΙΤ και το ολοκληρωμένο τουριστικό και ψυχαγωγικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό.

Η Pantelakis εκτιμά ότι από το 2028, οι παραχωρήσεις θα αντιπροσωπεύουν το 78% του συνολικού EBITDA, έναντι 51% το 2024, με το προσαρμοσμένο EBITDA να αυξάνεται από €404 εκατ. το 2024 σε €716 εκατ. το 2028. Τα καθαρά κέρδη αναμένεται να αυξηθούν από €150 εκατ. σε €253 εκατ. στο ίδιο διάστημα, ενισχυμένα και από το έργο στο Καστέλι και από την UtilityCo.

Κατά τη χρηματιστηριακή, η αγορά δεν έχει ακόμη προεξοφλήσει επαρκώς ότι από το 2030 και μετά, η μητρική εταιρεία θα έχει καθαρή θέση χωρίς δανεισμό και τη δυνατότητα να χρηματοδοτεί έως €1,6 δισ. νέων έργων ετησίως, επενδύοντας μόλις €0,3 δισ. ίδια κεφάλαια. Αυτό, σύμφωνα με την ανάλυση, ενισχύει σημαντικά τα περιθώρια ανάπτυξης και δημιουργεί υψηλή ορατότητα στις μελλοντικές ταμειακές ροές.

Με δεδομένη τη σταθερότητα του σκέλους των παραχωρήσεων, την προβλεπόμενη εκρηκτική αύξηση των μερισμάτων και το ενισχυμένο pipeline έργων, η Pantelakis καταλήγει ότι η τρέχουσα αποτίμηση δεν αντανακλά την πραγματική εσωτερική αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

                

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum