Τη βάση της στην Αθήνα κλείνει η Ryanair από
τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, δηλ. στη
διάρκεια της χειμερινής σεζόν, όπως επιβεβαιώνει
σήμερα η αεροπορική εταιρεία, γεγονός που
σημαίνει μία χαμένη επένδυση ύψους 200
εκατ.δολαρίων για το αεροδρόμιο Ελευθέριος
Βενιζέλος, ζωτικής σημασίας, όπως την
χαρακτηρίζει ο αερομεταφορέας για την ελληνική
οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις
που διέθετε στην Αθήνα προ Covid έγιναν δύο
πέρυσι για να μηδενιστούν τον φετινό χειμώνα.
Ο λόγος για τον
οποίο η Ryanair προβαίνει
στην απόφαση αυτή είναι
επειδή τόσο το
αεροδρόμιο της Αθήνας
όσο και τα περιφερειακά
τα οποία διαχειρίζεται η
γερμανική Fraport δεν
προσφέρουν κίνητρα για
την εταιρεία για να
ενισχύσει την επιβατική
της κίνηση στη διάρκεια
της χειμερινής σεζόν ή
για να φέρει τουρισμό
εκτός της περιόδου
αιχμής και να συνδέσει
την Αθήνα με διάφορους
άλλους προορισμούς,
καθότι θεωρείται άκρως
ελκυστικός προορισμός
καθ΄όλη τη διάρκεια του
έτους.
Ο διευθύνων
σύμβουλος της Ryanair,
κ.Έντι Γουίλσον,
μιλώντας στη "Ν", υποστηρίζει
ότι η ελληνική κυβέρνηση
δεν προσέφερε
μακροπρόθεσμα κίνητρα
στις αεροπορικές
εταιρείες προκειμένου να
επενδύσουν στο
αεροδρόμιο της Αθήνας σε
περιόδους εκτός αιχμής ή
για να αναπτύξουν
τουρισμό στα πρότυπα της
Ισπανίας, της Ιταλίας,
της Πορτογαλίας και της
Κύπρου. Ισχυρίζεται
επίσης ότι η απόφαση να
πωληθούν τα περισσότερα
από τα περιφερειακά
ελληνικά αεροδρόμια στον
γερμανικό οπερέιτορ είχε
καταστροφικό αντίκτυπο
στην αγορά εργασίας και
στη δημιουργία νέων
θέσεων, καθώς η Fraport,
όπως αναφέρει,
λειτουργεί ως τροχοπέδη
για την ελληνική
οικονομία περιορίζοντας
την ροή των τουριστών
και τις συνδέσεις, αφού
δεν έχει πρόθεση να
μειώσει τις τιμές για να
ενισχύσει την κίνηση.
Την ώρα που άλλες
κυβερνήσεις και
αεροδρόμια μειώνουν τους
φόρους και υιοθετούν
σχέδια για την ανάκαμψη
του τουρισμού, σύμφωνα
πάντα με την Ryanair, η
ελληνική κυβέρνηση
εξακολουθεί να επιβάλει
στις αεροπορικές
εταιρείες φόρο
αεροδρομίου της τάξης
των 12 ευρώ ανά επιβάτη,
καθιστώντας την πρόσβαση
στα ελληνικά αεροδρόμια
μη ανταγωνιστική. Ο κ.
Γουίλσον σημείωσε ότι η
εταιρεία έχει υποβάλει
στην ελληνική κυβέρνηση
αρκετές πρότασεις για
αναπτυξιακά σχέδια από
το Νοέμβριο του 2021,
βάσει των οποίων η Ryanair θα
μπορούσε να διπλασιάσει
την επιβατική κίνηση από
τα 5 στα 10 εκατομμύρια
την προσεχή πενταετία,
να φέρνει 2,5 εκατ.
επιπλέον επιβάτες εκτός
περιόδου αιχμής,
διευρύνοντας έτσι την
τουριστική σεζόν όλο τον
χρόνο, αυξάνοντας το
τουριστικό εισόδημα,
δημιουργώντας 4.000 νέες
θέσεις εργασίας και
συμβάλοντας στην
ανάπτυξη περιοχών.
Ο κ.Γουίλσον
αναφέρει ότι ενώ η
εταιρεία επεκτείνει τις
δραστηριότητές σε άλλες
χώρες, όπως Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και
Κύπρο τον φετινό χειμώνα,
στην Ελλάδα έχει
περιορίσει τη
δυναμικότητά της κατά
40%. Εξηγεί ότι άλλα
αεροδρόμια, όπως σε
Πορτογαλία, Κροατία και
Ιρλανδία, οι φόροι είναι
μικρότεροι. Αναφερόμενος
δε στους τουριστικούς
πράκτορες, είπε ότι
εκπροσωπούν μερίδιο
μικρότερο από 5% της
ελληνικής αεροπορικής
κίνησης την χειμερινή
σεζόν και συνεπώς η
μείωση της δυναμικότητας
μίας εταιρείας όπως η Ryanair είναι
καταστροφική για την
ελληνική οικονομία, όπως
χαρακτηριστικά ανέφερε.
Ο διευθύνων
σύμβουλος αναφέρει ότι
η Ryanair με 150 νέα
αεροσκάφη που αναμενεται
να αποκτήσει τα επόμενα
τέσσερα έτη, θα
καταφέρει να παρουσιάσει
ταχεία αύξηση της
επιβατικής κίνησης,
προσφέροντας δρομολόγια
που μπορούν να συνδέσουν
πολλές περιοχές. Το
μερίδιο του
αερομεταφορέα στην
ελληνική αγορά
κυμαίνεται στο 7%
συγκριτικά με το 38% της Aegean και
το 15% της Sky Express.