|
Ο
επικεφαλής σχεδιασμού
της εταιρείας,
Franz von Holzhausen,
δήλωσε σε podcast του
Bloomberg ότι η Tesla
εργάζεται πάνω σε έναν
πιο απλό και άμεσο
μηχανισμό: τη συνένωση
του ηλεκτρονικού και του
χειροκίνητου συστήματος
ανοίγματος της πόρτας σε
ένα ενιαίο κουμπί, ώστε
σε συνθήκες πανικού να
είναι πιο εύκολη η
έξοδος. «Η ιδέα να
υπάρχει ένας ενιαίος
διακόπτης που συνδυάζει
τα δύο συστήματα έχει
μεγάλη λογική και ήδη το
μελετούμε», ανέφερε
χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα
με το
CNN, παραμένει
ασαφές εάν η Tesla θα
προχωρήσει σε αλλαγές
μόνο στα νέα αυτοκίνητα
ή αν θα επιχειρήσει να
αναβαθμίσει και τα ήδη
κυκλοφορούντα μοντέλα.
Ωστόσο, θεωρείται μάλλον
δύσκολο να προσαρμοστεί
ο νέος μηχανισμός σε
υπάρχοντα οχήματα.
Οι
χειρολαβές στα
Model S και
Model X είναι
αναδιπλούμενες, ενώ στα
Model 3 και
Model Y
λειτουργούν με πίεση
προς τα μέσα. Σε
περίπτωση βλάβης ή
διακοπής ρεύματος μετά
από σύγκρουση, ο
επιβάτης πρέπει να
εντοπίσει τον εσωτερικό
μηχανισμό χειροκίνητης
απασφάλισης. Το σημείο
αυτό, όμως, δεν είναι
εύκολο να εντοπιστεί,
ειδικά από παιδιά ή από
άτομα που δεν γνωρίζουν
καλά το αυτοκίνητο.
Η έρευνα
του Bloomberg ανέδειξε
περιπτώσεις θυμάτων που
είτε τραυματίστηκαν
σοβαρά είτε έχασαν τη
ζωή τους από πυρκαγιές,
καθώς οι διασώστες δεν
κατόρθωσαν να ανοίξουν
έγκαιρα τις πόρτες. Παρά
τις υψηλές επιδόσεις των
Tesla στα crash tests,
οι δοκιμές αυτές
εστιάζουν κυρίως στην
προστασία κατά τη
σύγκρουση και όχι στην
ταχύτητα με την οποία
μπορούν οι επιβάτες να
εγκαταλείψουν το όχημα
μετά από αυτήν.
Ήδη, οι
κινεζικές αρχές
εξετάζουν την απαγόρευση
των «κρυφών» χειρολαβών
στις πόρτες, ενώ στην
Ευρώπη προωθούνται νέες
κατευθυντήριες γραμμές
για τη βελτίωση των
διαδικασιών διάσωσης
μετά από τροχαία.
|