| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 19/09/2025

   

 

 

Η Tesla εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τροποποιήσει τον τρόπο λειτουργίας των χειρολαβών στις πόρτες των αυτοκινήτων της, έπειτα από σωρεία αναφορών που δείχνουν ότι σε αρκετά ατυχήματα οι επιβάτες δυσκολεύτηκαν ή αδυνατούσαν να εξέλθουν, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις πυρκαγιάς. Σύμφωνα με καταγγελίες, διασώστες δεν κατόρθωσαν να ανοίξουν εγκαίρως τα οχήματα, με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό των επιβατών.

Περιστατικά έχουν καταγραφεί ακόμη και χωρίς τροχαίο, με οδηγούς να καταφεύγουν στη διάρρηξη παραθύρων προκειμένου να ανακτήσουν πρόσβαση στο όχημά τους, ιδίως όταν στο εσωτερικό βρίσκονταν παιδιά δεμένα σε καθίσματα ασφαλείας. Έρευνα της National Highway Traffic Safety Administration κατέγραψε τέτοια περιστατικά, ενώ ξεχωριστή έρευνα του Bloomberg εντόπισε περίπου 140 υποθέσεις ανθρώπων που παγιδεύτηκαν στα Tesla τους, με αρκετούς να υφίστανται σοβαρούς τραυματισμούς.

 

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Franz von Holzhausen, δήλωσε σε podcast του Bloomberg ότι η Tesla εργάζεται πάνω σε έναν πιο απλό και άμεσο μηχανισμό: τη συνένωση του ηλεκτρονικού και του χειροκίνητου συστήματος ανοίγματος της πόρτας σε ένα ενιαίο κουμπί, ώστε σε συνθήκες πανικού να είναι πιο εύκολη η έξοδος. «Η ιδέα να υπάρχει ένας ενιαίος διακόπτης που συνδυάζει τα δύο συστήματα έχει μεγάλη λογική και ήδη το μελετούμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το CNN, παραμένει ασαφές εάν η Tesla θα προχωρήσει σε αλλαγές μόνο στα νέα αυτοκίνητα ή αν θα επιχειρήσει να αναβαθμίσει και τα ήδη κυκλοφορούντα μοντέλα. Ωστόσο, θεωρείται μάλλον δύσκολο να προσαρμοστεί ο νέος μηχανισμός σε υπάρχοντα οχήματα.

Οι χειρολαβές στα Model S και Model X είναι αναδιπλούμενες, ενώ στα Model 3 και Model Y λειτουργούν με πίεση προς τα μέσα. Σε περίπτωση βλάβης ή διακοπής ρεύματος μετά από σύγκρουση, ο επιβάτης πρέπει να εντοπίσει τον εσωτερικό μηχανισμό χειροκίνητης απασφάλισης. Το σημείο αυτό, όμως, δεν είναι εύκολο να εντοπιστεί, ειδικά από παιδιά ή από άτομα που δεν γνωρίζουν καλά το αυτοκίνητο.

Η έρευνα του Bloomberg ανέδειξε περιπτώσεις θυμάτων που είτε τραυματίστηκαν σοβαρά είτε έχασαν τη ζωή τους από πυρκαγιές, καθώς οι διασώστες δεν κατόρθωσαν να ανοίξουν έγκαιρα τις πόρτες. Παρά τις υψηλές επιδόσεις των Tesla στα crash tests, οι δοκιμές αυτές εστιάζουν κυρίως στην προστασία κατά τη σύγκρουση και όχι στην ταχύτητα με την οποία μπορούν οι επιβάτες να εγκαταλείψουν το όχημα μετά από αυτήν.

Ήδη, οι κινεζικές αρχές εξετάζουν την απαγόρευση των «κρυφών» χειρολαβών στις πόρτες, ενώ στην Ευρώπη προωθούνται νέες κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση των διαδικασιών διάσωσης μετά από τροχαία.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum