Σχεδόν όλοι
οι επιχειρησιακοί
τομείς του ΟΛΠ κινήθηκαν
ανοδικά το 2024 με αποτέλεσμα το λιμάνι του
Πειραιά να σημειώσει ιστορικά ρεκόρ τζίρου
και κερδών.
Το success
story των Κινέζων με τον ΟΛΠ αρχίζει το 2016
όταν η Cosco ανέλαβε
τις τύχες του λιμανιού. Από τότε τα έσοδα και τα
κέρδη έχουν σταθερά ανοδική πορεία και τα μερίσματα των
μετόχων χρόνο με το χρόνο αυξάνονται προς όφελος
της Cosco που ελέγχει το 67%,
αλλά και προς όφελος του Υπερταμείου που
κατέχει το 7,14% και των μετόχων της ελεύθερης
διασποράς που αντιπροσωπεύουν περίπου
το 26% του
μετοχικού κεφαλαίου.
Παράλληλα, οι ταμειακές
ροές του ΟΛΠ όλα αυτά τα
χρόνια έχουν επιτρέψει
στο management να
δημιουργήσει ένα ισχυρό
ταμείο που στο τέλος του
2024 έφτασε
τα 204 εκατ. ευρώ και
μάλιστα τον Μάρτιο του
2025 η διοίκηση εξόφλησε το
σύνολο των δανειακών της
υποχρεώσεων ύψους 26
εκατ. ευρώ για να μην
έχει χρηματοοικονομικά
έξοδα
Στα
διαγράμματα που
παρατίθενται φαίνονται
τα μερίσματα που
έχει διανείμει η
επιχείρηση από το 2014
και οι μερισματικές
αποδόσεις που
έχει προσφέρει με
αποκορύφωμα την απόφαση
για διανομή μερίσματος
1,92 ευρώ από τα κέρδη
του 2024 που συνιστά
μερισματική απόδοση
6,4%.
Επίσης, ψηλά
παραμένει και το pay
ratio, δηλαδή
το ποσοστό του
μερίσματος επί των
καθαρών κερδών που
από το 50% του 2023 έφτασε
το 55% το 2024. αφού
θα διανεμηθεί
μέρισμα αξίας 48
εκατ. ευρώ.
Οι υπεραξίες που
καταγράφουν οι
Κινέζοι της
Cosco
Οι Κινέζοι τον
Αύγουστο του
2016 απέκτησαν
σε πρώτη φάση το
51% του ΟΛΠ
έναντι 280,5
εκατ. ευρώ και
τον Οκτώβριο του
2021 το
υπόλοιπο 16%
έναντι 88 εκατ.
ευρώ. Συνολικά
έδωσαν 368,5
εκατ. ευρώ και
σήμερα με
κεφαλαιοποίηση
912 εκατ. ευρώ
το ποσοστό τους
αποτιμάται στα 611
εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα από
τα μερίσματα που
έχει διανείμει ο
ΟΛΠ από το 2016
έως σήμερα ύψους
164
εκατ. ευρώ έχουν
εισπράξει τα 110
εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η
μετοχή από το
2016 έως σήμερα
έχει καταγράψει
υπεραξίες της
τάξης του 170%.
Το 2024 ο τζίρος
του ΟΛΠ
ενισχύθηκε κατά
5% στα 231 εκατ.
ευρώ, τα
κέρδη ebitda
διαμορφώθηκαν
στα 129,4
εκατ. ευρώ,
αυξημένα κατά
11,6% και και τα
καθαρά κέρδη στα
87,4 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα
κατά 30,8% σε
σχέση με το
2023. Το
περιθώριο
κέρδους ebitda
έχει ανέλθει στο
56%.
Όλοι οι
επιχειρησιακοί
τομείς (Σταθμός
διακίνησης
αυτοκινήτων,
κρουαζιέρα,
Προβλήτας Ι,
ακτοπλοΐα,
ναυπηγοεπισκευή)
κινήθηκαν
ανοδικά, εκτός
από τους
προβλήτες ΙΙ και
ΙΙΙ που μισθώνει
ο ΟΛΠ στη ΣΕΠ ΑΕ
οι οποίοι
απέδωσαν μικρότερο
αντάλλαγμα λόγω
της μειωμένης
διακίνησης
φορτίων, κυρίως
στο πρώτο
εξάμηνο.
Η Cosco έχει δεσμευτεί
από τη σύμβαση
παραχώρησης για
επενδύσεις με
κόστος αναφοράς
293 εκατ. ευρώ
την πρώτη
επενδυτική
περίοδο και
άλλες 56 εκατ.
για τη δεύτερη
επενδυτική
περίοδο. Εως το
τέλος του 2024
το σωρευτικό επενδυτικό
ποσό έφτασε τα
168 εκατ. ευρώ που
αφορούν κατά
96,2 σε
ολοκληρωμένα
έργα, κατά 57,7
εκατ. σε έργα
υπό εκτέλεση και
κατά 14,4 εκατ.
σε προκαταβολές.
Επίσης έχουν
ολοκληρωθεί και
οικειοθελείς
επενδύσεις 58,2
εκατ. ευρώ.