Όπως σχολιάζει το
MR,
τα νέα αεροσκάφη
διαθέτουν μεγαλύτερη
χωρητικότητα καυσίμου,
παρέχοντας αυτονομία για
πτήσεις διάρκειας έως
και 7,5 ωρών. Ως
αποτέλεσμα, θα
επιτρέπουν στην Aegean
να εξυπηρετεί περιοχές
που βρίσκονται στα νότια
και τα νοτιοανατολικά
της Ελλάδας, δηλαδή στον
Περσικό Κόλπο, στην
Κεντρική Αφρική και την
Ασία που καταγράφουν
υψηλούς ρυθμούς
ανάπτυξης. Στη Μέση
Ανατολή η επιβατική
κίνηση άγγιξε το 2023 τα
επίπεδα του 2019,
έχοντας αυξηθεί κατά
33,3% συγκριτικά με το
2022. Φέτος, σε
απόλυτους αριθμούς η
κίνηση των επιβατών
εκτιμάται σε 420 εκατ.
άτομα και αναμένεται να
είναι αυξημένη κατά 5,4%
έναντι του 2019. Στην
Αφρική, τη φετινή χρονιά
η επιβατική κίνηση
τοποθετείται σε 98 εκατ.
άτομα, με τον αριθμό των
διαθέσιμων θέσεων να
ενισχύεται τον Μάρτιο
του 2024, συγκριτικά με
τον ίδιο μήνα του 2019,
κατά 12,6%, σε 16,1
εκατ. Στην Ασία, πέρυσι
η επιβατική κίνηση
ανήλθε στο 94% των
επιπέδων του 2019 και
αναμένεται φέτος να
ξεπεράσει τα επίπεδα
εκείνης της χρονιάς.
Η επικείμενη
δραστηριότητα στις
δυναμικές περιοχές του
Κόλπου, της Κεντρικής
Αφρικής και της Ασίας
ενισχύει το διεθνές
αποτύπωμα της Aegean, η
οποία θα ανταγωνίζεται
μεγάλες αεροπορικές
εταιρείες –ορισμένες υπό
κρατικό έλεγχο– που
εκτελούν πτήσεις σε
αυτές τις περιοχές. Ενα
από τα βασικά
χαρακτηριστικά των
αναβαθμισμένων A321neo,
που περιλαμβάνουν
λιγότερες από 180
θέσεις, συγκριτικά με
τις 220 θέσεις της
τυπικής έκδοσης,
σχετίζεται με την παροχή
υψηλότερου επιπέδου
άνεσης των ταξιδιωτών
τόσο της οικονομικής όσο
και της διακεκριμένης
θέσης (business class).
Κάθε κάθισμα της
βελτιωμένης έκδοσης των
A321neo θα διαθέτει
δορυφορική σύνδεση στο
Ιντερνετ, οθόνες
ψυχαγωγίας (IFE), ενώ οι
προσφερόμενες υπηρεσίες
στην business class
είναι αναβαθμισμένες,
περιλαμβάνοντας μεταξύ
άλλων καθίσματα
οριζόντιας ανάκλισης
(lie flat seats).
Μέσω των τεσσάρων νέων
αεροσκαφών η στρατηγική
της Aegean αποσκοπεί
στην παροχή
αναβαθμισμένων υπηρεσιών
σε υφιστάμενα αλλά και
νέα δρομολόγια εκτός
Ε.Ε. με διάρκεια πτήσης
από 4 έως και 7,5 ώρες.
Αυτού του είδους οι
προορισμοί περιλαμβάνουν
ορισμένους που ήδη
ανήκουν στο δίκτυο της
Aegean (π.χ. Ριάντ,
Τζέντα, Ντουμπάι) ή
αποτελούν πιθανές, νέες
προσθήκες στην περιοχή
(π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα,
Ομάν). Οπως και νέους
δυνητικούς προορισμούς
στην Κεντρική Αφρική
(π.χ. Λάγος, Ναϊρόμπι,
Αντίς Αμπέμπα) ή και
στην Ασία, με δυνατότητα
κάλυψης προορισμών όπως
το ∆ελχί και η Βομβάη
στην Ινδία ή το Αλμάτι
στο Καζακστάν. Οπως
αναφέρει η Aegean, αυτοί
οι προορισμοί εκτός Ε.Ε.
εξυπηρετούνται από
αερομεταφορείς με
αφετηρία ευρωπαϊκές
μητροπόλεις που
χρησιμοποιούν συνήθως
αεροσκάφη με καμπίνες
που διασφαλίζουν
μεγαλύτερη άνεση και
μικρότερη πυκνότητα
θέσεων σε σχέση με την
«τυπική» διαμόρφωση
καμπίνας (για τους
ίδιους αερομεταφορείς)
για εντός Ευρώπης
πτήσεις μικρότερης
διάρκειας.
«Πιστεύουμε στην
ευκαιρία ανάπτυξης για
την Aegean αλλά και τη
χώρα μας σε αγορές πέρα
από την Ε.Ε., στην
περιοχή του Κόλπου, στην
Κεντρική Αφρική αλλά και
σε περιοχές της Ασίας
που λόγω της γεωγραφικής
μας θέσης, στο
νοτιοανατολικό άκρο της
Ευρώπης, μπορούν να
εξυπηρετηθούν με μια
μεγαλύτερης εμβέλειας
έκδοση των A321neo
αεροσκαφών.
Αναγνωρίζουμε επίσης ότι
η μεγαλύτερη διάρκεια
πτήσης απαιτεί
αναβαθμισμένο επίπεδο
άνεσης και συνολικής
εμπειρίας των επιβατών
μας. Προχωρούμε σε μια
σημαντική επένδυση σε
αρχικά τέσσερα αεροσκάφη
μεγαλύτερης εμβέλειας
αλλά και ενός εντελώς
νέου επιπέδου άνεσης και
εμπειρίας, δίνοντας
στους ανθρώπους μας το
κατάλληλο εργαλείο για
να αναδείξουν τις αξίες
της Aegean και σε αυτές
τις αγορές. Η κίνησή μας
αυτή αποτελεί ένα ακόμη
σημαντικό βήμα για τη
διεύρυνση των
δυνατοτήτων μας τόσο
ποιοτικά όσο και σε
γεωγραφική κάλυψη, και
ανυπομονούμε να
καλωσορίσουμε τους
επιβάτες μας, και από
αυτές τις αγορές, στις
πτήσεις μας μέσα στα
επόμενα χρόνια», δήλωσε
ο διευθύνων σύμβουλος
της Aegean, ∆ημήτρης
Γερογιάννης.
Σχετικά με τον στόλο της
Aegean, στα τέλη του
2023, η αεροπορική
άσκησε το δικαίωμα
(option) που προέβλεπε η
συμφωνία με την Airbus
για την αγορά τριών
επιπλέον αεροσκαφών
A321neo, καθώς και τη
μετατροπή πέντε αρχικών
παραγγελιών αεροσκαφών
A320neo στα μεγαλύτερα
A321neo. Σε συνέχεια
αυτών των κινήσεων, ο
συνολικός αριθμός των
αεροσκαφών neo της
οικογένειας A320/321 που
έχουν ήδη παραληφθεί ή
έχουν παραγγελθεί,
έφθασε τα 50. Από αυτά,
29 είναι πλέον A321neo,
από τα οποία 4, αρχικά,
θα αφορούν την ειδική
έκδοση μεγαλύτερων
αποστάσεων. Συνολικά 28
αεροσκάφη neo έχουν ήδη
παραδοθεί μέχρι σήμερα,
ενώ άλλα 22 πρόκειται να
παραληφθούν στο διάστημα
2024-2028. |