Σε σχέση με το 2019 που
ήταν η απόλυτη χρονιά
ρεκόρ, η Fraport Greece
κατέγραψε αύξηση της
επιβατικής κίνησης κατά
3,4% μιας και το 2019
είχαν επισκεφθεί τα
αεροδρόμιά της 30,16
εκατομμύρια επιβάτες.
Όπως γράφει η Ημερησία,
το νέο αυτό μεγάλο ρεκόρ
της Fraport Greece
επιβεβαιώνει τις
προβλέψεις για ισχυρό
τουριστικό ρεύμα το 2022
και βέβαια μόνο χαμόγελα
μπορεί να φέρνει. Είναι
γεγονός πως οι
επιβάτες εξωτερικού
έφτασαν σχεδόν στα 25
εκατομμύρια,
στατιστικό αυξημένο κατά
7,2% σε σχέση με το
2022. Το ίδιο
καταγράφεται και στις
πτήσεις, καθώς με
256.285 καταγράφηκε
αύξηση 4,4%.
Στην εξαιρετική εικόνα
που κατέγραψαν τα 14
περιφερειακά αεροδρόμια,
μόνη παραφωνία ήταν η
κίνηση εσωτερικού, η
οποία με 6,27
εκατομμύρια επιβάτες, σε
σχέση πάντα με το 2019
κατέγραψε σημαντική
μείωση κατά 9,2%. Αυτό
έρχεται σε αντίθεση με
τα στατιστικά επιβατών
εσωτερικού του
αεροδρομίου της Αθήνας,
που το 2022 σημείωσε
ισχυρή αύξηση σε σχέση
με το 2019.
Η απόδοση των
αεροδρομίων
Το αεροδρόμιο Μακεδονία
είχε την μεγαλύτερη
συμβολή με 5,9 εκατ.
επιβάτες αν
και είναι ακόμα στο
-14,2% σε σχέση με το
2019. Δεύτερο ήταν το
αεροδρόμιο της Ρόδου με
εξαιρετική επίδοση και
5,85 εκατ., σημειώνοντας
αύξηση 5,7%.
Τρίτο ήρθε το αεροδρόμιο
της Κέρκυρας με 3,74
εκατ. και αύξηση 14,4%.
Τέταρτο το αεροδρόμιο
των Χανίων με 3,29 εκατ.
και αύξηση 10,9%. Την
πεντάδα κλείνει το
αεροδρόμιο της
Σαντορίνης με 2,74 εκατ.
και αύξηση 19,3%.
Τελευταίο σε επιδόσεις
είναι το αεροδρόμιο της
Καβάλας με
251 χιλιάδες επιβάτες
και μείωση κατά 22,3%
και δεύτερο πριν το
τέλος είναι το
αεροδρόμιο της Μυτιλήνης
με 439 χιλιάδες μειωμένο
κατά 11,6%.
Δυνατότητες και
προβληματισμός
Συμπερασματικά, φαίνεται
πως οι μεγάλοι
τουριστικοί προορισμοί
έχουν ήδη ξεπεράσει την
κρίση στις αερομεταφορές
και φαίνεται πως πάμε
για νέα ρεκόρ το 2023. Αντίθετα,
το αεροδρόμιο της
Θεσσαλονίκης, όπως και
αυτό της Αθήνας δείχνουν
ακόμα να έχουν ανάγκη
ενίσχυσης του
μεταφορικού τους
δικτύου, καθώς αμφότερα
έγραψαν μειώσεις πάνω
από 10%.
Για τη Θεσσαλονίκη
μεγάλο πλήγμα αποτέλεσε
η απώλεια των αγορών της
Ρωσίας και της Ουκρανίας
πράγμα που σημαίνει ότι
θα πρέπει να βρεθούν
άλλες αγορές που θα
αντικαταστήσουν επαρκώς
την επιβατική κίνηση.
Ειδικότερα για το
αεροδρόμιο της
Θεσσαλονίκης σε αντίθεση
με της Αθήνας
παρατηρήθηκε μείωση και
στους επιβάτες
εσωτερικού κατά 11,1% με
1,92 εκατ. επιβάτες.
Τις μεγαλύτερες αυξήσεις
για το 2022 κατέγραψαν
τα αεροδρόμια Ακτίου
(23,5%), Σαντορίνης
(19,3%) και Σκιάθου
(14,6%). |