Τα λιμάνια της χώρας δεν
διαθέτουν τις
απαραίτητες
εγκαταστάσεις για την
υποδοχή του αναγκαίου
εξοπλισμού που
απαιτείται προκειμένου
να προχωρήσουν στις
γεωτρήσεις.
Οι οργανισμοί των
λιμένων δε, δεν έχουν
καν προβλέψει την
πιθανότητα δημιουργίας
στους χώρους τους
επιχειρησιακής βάσης για
τις εταιρείες του
upstream.
Η παράταση
Τα προβλήματα αυτά
έρχονται να
επιβεβαιωθούν και από το
αίτημα παράτασης που
υπέβαλε στην Ελληνική
Διαχειριστική Εταιρείας
Υδρογονανθράκων και
Ενεργειακών Πόρων
(ΕΔΕΥΕΠ) η κοινοπραξία
των πετρελαϊκών Energean
– HELLENiQ ENERGY για το
επόμενο στάδιο των
ερευνών της στο «μπλοκ
2» στο Ιόνιο Πέλαγος.
Operator της
κοινοπραξίας είναι η
Energean που κατέχει το
75% του κοινού
επενδυτικού σχήματος,
και σύμφωνα με
πληροφορίες του ΟΤ,
ζήτησε επιπλέον χρόνο
προκειμένου να βρει και
να κλείσει επιχειρησιακή
βάση σε λιμάνι.
Η ΕΔΕΥΕΠ συναίνεσε «στην
παράταση των προθεσμιών
εκπλήρωσης των
υποχρεώσεων του Μισθωτή
κατά δώδεκα μήνες, ήτοι
μέχρι και την 14η
Μαρτίου 2025,
προκειμένου να δοθεί
περισσότερος χρόνος στο
Μισθωτή για την
εξασφάλιση μιας
κατάλληλης χερσαίας
εφοδιαστικής βάσης, ώστε
να ληφθεί η απόφαση του
Μισθωτή για το αν θα
προχωρήσει στην Δεύτερη
Φάση στην οποία ελάχιστο
τεχνικό πρόγραμμα
αποτελεί η όρυξη
ερευνητικής γεώτρησης»,
αναφέρεται, σύμφωνα με
πηγές του ΟΤ, στη
σχετική απόφαση.
Πηγές, θέλουν τις δύο
πετρελαϊκές σε
συνεργασία και με την
ΕΔΕΥΕΠ να αναζητούν
εφοδιαστική βάση στα
λιμάνια των Χανίων
(Σούδα) αλλά και της
Πάτρας
Το «μπλοκ 2»
Το «μπλοκ 2» βρίσκεται
βορειοδυτικά της
Κέρκυρας και το 2022
προχώρησε στην πρόσκτηση
τρισδιάστατων γεωφυσικών
δεδομένων με την
εκτέλεση εργασιών
σεισμικής έρευνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες
του ΟΤ, η Energean έχει
στα χέρια της τα
δεδομένα που συνέλεξε το
ειδικό σκάφος της PGS. Η
ελληνική εταιρεία με
μεγάλη δραστηριότητα στο
upstream σε περιοχές του
Ισραήλ, της Αιγύπτου
κλπ., ολοκληρώνει την
ερμηνεία τους
προκειμένου να λάβει την
τελική επενδυτική
απόφαση.
Το ενδιαφέρον με το
«μπλοκ 2» είναι πως
βρίσκεται στο θαλάσσιο
όριο της Ελλάδας –
Ιταλίας. Από την ακριβώς
απέναντι μεριά του
δυτικού ορίου η Energean
έχει επίσης μισθώσει
μπλοκ. Και οι δύο
θαλάσσιες παραχωρήσεις
της – η μία από την
ελληνική και η άλλη από
την ιταλική πλευρά –
μοιράζονται την ίδια
γεωλογική δομή. Για την
ακρίβεια το μεγαλύτερο
μέρος της βρίσκεται προς
την Ιταλία.
Πρόσφατα ακυρώθηκε
ιταλική νομοθεσία με την
οποία απαγορεύονταν οι
γεωτρήσεις και πλέον
ανοίγει ο δρόμος για τις
περαιτέρω έρευνες και
ίσως και γεωτρήσεις για
την Energean
Τα λιμάνια Κέρκυρας και
Ηγουμενίτσας
Σύμφωνα με πληροφορίες,
η Energean διερεύνησε τα
λιμάνια της Κέρκυρας και
της Ηγουμενίτσας
προκειμένου να
εξασφαλίζει εφοδιαστική
βάση.
Ωστόσο, οι υποδομές
παρουσιάζουν ελλείψεις.
Η πετρελαϊκή αναμένεται
να συνεχίσει τις επαφές
με τις διοικήσεις των
δύο λιμανιών καθώς και
με άλλες αρμόδιες
κρατικές αρχές στην
προσπάθεια της να
πετύχει την καλύτερη
δυνατή λύση.
Η ExxonMobil
Πληροφορίες αναφέρουν
ότι το ίδιο πρόβλημα
φαίνεται να
αντιμετωπίζει και η
αμερικανική ExxonMobil.
Ο πετρελαϊκός κολοσσός
είναι operator
κοινοπραξίας με την
HELLENiQ ENERGY που έχει
μισθώσεις τα δύο
θαλάσσια μπλοκ «Δυτικά
της Κρήτης» και
«Νοτιοδυτικά της
Κρήτης».
Να σημειωθεί ότι την
τρέχουσα χρονική περίοδο
βρίσκονται σε εξέλιξη
σεισμικές έρευνες για
την πρόσκτηση
τρισδιάστατων γεωφυσικών
δεδομένων προκειμένου
αφού τα ερμηνεύσει και
αναλύσει να λάβει την
επενδυτική απόφαση για
την πρώτη ερευνητική
γεώτρηση.
Πηγές, λοιπόν, θέλουν
τις δύο πετρελαϊκές σε
συνεργασία και με την
ΕΔΕΥΕΠ να αναζητούν
εφοδιαστική βάση στα
λιμάνια των Χανίων
(Σούδα) αλλά και της
Πάτρας.
Πληροφορίες θέλουν και
αυτά τα δύο λιμάνια να
μην διαθέτουν τις
κατάλληλες υποδομές για
τέτοιες δραστηριότητες.
Όσο παραμένουν τα
προβλήματα αυτά, όπως
αναφέρουν πηγές της
αγοράς, τόσο θα
διατηρείται ένα ακόμη
εμπόδιο – μετά τις
δικαστικές προσφυγές και
τη γραφειοκρατία – για
την υλοποίηση του
φιλόδοξου εθνικού
σχεδίου που είναι η
εκμετάλλευση των
κοιτασμάτων φυσικού
αερίου.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |