Περίοδος
έντονης μεταβλητότητας
ήταν το πρώτο πεντάμηνο
του 2023 για τις μετοχές
των ελληνικών
ναυτιλιακών εταιρειών
που είναι εισηγμένες
στο αμερικανικό
χρηματιστήριο.
Η έρευνα
της «Ν» φανερώνει ότι
από τις 25 εισηγμένες –
δεν εξετάζεται η Toro
Corp, διότι ξεκίνησε να
διαπραγματεύεται το
Μάρτιο – οι 16 σημείωσαν
απώλειες, ενώ οι 9
κινήθηκαν με θετικά
πρόσημα.
Ένα
κοινό στοιχείο των
περισσότερων εταιρειών
Ελλήνων εφοπλιστών που
έκλεισαν με κέρδη είναι
η δραστηριοποίηση στις
αγορές των πλοίων
μεταφοράς LNG και LPG.
Σε αμφότερους τους
κλάδους, τα ναύλα
«απογειώθηκαν» στη
διάρκεια του 2022 και
εξακολουθούν να
διαμορφώνονται σε αρκετά
ικανοποιητικά επίπεδα.
Βέβαια,
αυτό που μπορούμε να
πούμε είναι ότι οι
επενδυτές των
ναυτιλιακών μετοχών
παραμένουν σταθεροί στις
προτιμήσεις τους την
τελευταία τριετία,
πολλές φορές ανεξάρτητα
από την πορεία των
ναυλαγορών, δείχνοντας
ιδιαίτερο ενδιαφέρον για
πολιτικές επιβράβευσης
των μετόχων. Έτσι,
εξηγείται το γεγονός πως
ανοδικά κινούνται
εισηγμένες με
δραστηριοποίηση σε
αγορές με υποτονικά
ναύλα, όπως τα bulk
carriers και τα
containerships.
Το top-5
των εταιρειών με τη
μεγαλύτερη άνοδο στο
πεντάμηνο αποτελείται
από τις GasLog Partners
(+36,86%), συμφερόντων
Πήτερ Λιβανού, Dorian
LPG (+27,09%),
συμφερόντων Γιάννη
Χατζηπατέρα, StealthGas
(+16,86%), συμφερόντων
Χάρη Βαφειά, Safe
Bulkers (+10,84%),
συμφερόντων Πόλυ Β.
Χατζηιωάννου και Danaos
Corp. (+8,97%),
συμφερόντων Γιάννη
Κούστα.
Σημειώνεται ότι η
συνολική κεφαλαιοποίηση
των 26 ελληνικών
ναυτιλιακών εισηγμένων
αγγίζει τα 9 δισ.
δολάρια.