|
Επιπλέον, κατά την ΑΧΙΑ,
η συμφωνία οδηγεί σε
αυξημένες αποδόσεις για
τον όμιλο, με βελτιωμένο
εσωτερικό βαθμό απόδοσης
(IRR) και μειωμένο χρόνο
απόσβεσης.
Με βάση το μοντέλο της
ΑΧΙΑ, για την προσφορά
της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο IRR
μετοχικού κεφαλαίου
εκτιμάται στο 13,20% ενώ
η καθαρή παρούσα αξία
(NPV) για το έργο, με
προεξοφλητικό επιτόκιο
9%, εκτιμάται σε 322
εκατ. ευρώ ή 3,1 ευρώ
ανά μετοχή.
Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΧΙΑ δίνει τιμή-στόχο
για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα
27,40 ευρώ, με σύσταση
Αγοράς (buy).
Μια από τις πιο
προσοδοφόρες
παραχωρήσεις
αυτοκινητοδρόμων
Η ΑΧΙΑ θεωρεί την
απόκτηση της Αττικής
Οδού, από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
μία από τις πιο
προσοδοφόρες
παραχωρήσεις
αυτοκινητοδρόμων στην
Ευρώπη.
Υπενθυμίζει ότι από τις
6 Οκτωβρίου 2024, η ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος
παραχωρησιούχος της
Αττικής Οδού, δηλαδή
νωρίτερα από ό,τι
ανέμενε αρχικά η ΑΧΙΑ. Ο
όμιλος κατέβαλε 3,27
δισ. ευρώ για την 25ετή
παραχώρηση, εκ των
οποίων τα 671 εκατ. ευρώ
ήταν τα κεφάλαια της και
το υπόλοιπο χρέος 2,6
δισ. ευρώ από τις
ελληνικές τράπεζες.

Στις 8 Οκτωβρίου 2024, ο
όμιλος ανακοίνωσε ότι η
Latsco (οικογενειακό
γραφείο που έχει ήδη
μερίδιο 7,56% στη ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ) πρόκειται να
αποκτήσει ποσοστό 10%
στη θυγατρική της ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ που ελέγχει την
Αττική Οδό (Νέα Αττική
Οδός Α.Ε.) με premium
15% επί της αρχικής
δεσμευμένης επένδυσης
της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο έργο.
Στο σημείο αυτό, η ΑΧΙΑ
υπενθυμίζει ότι αυτού
του είδους η συμφωνία (η
πώληση μεριδίου στο
αρχικό στάδιο μιας
συναλλαγής) είναι πολύ
διαδεδομένη στον χώρο
των υποδομών και είναι
ουσιαστικά μια
συνεπένδυση.
Οικονομικές εκτιμήσεις
για την Αττική Οδό
Το μοντέλο αποτίμησης
της ΑΧΙΑ για την
παραχώρησης τη Αττικής
Οδού βασίζεται στις
παρακάτω βασικές
παραδοχές:
• Κυκλοφορία: Με βάση
τον εκτιμώμενο όγκο
κίνησης 270.000 οχημάτων
το 2024, ενσωματώνει
ετήσια αύξηση 2,6% στον
μέσο όγκο τα επόμενα 10
χρόνια. Με βάση τον όγκο
των παραδοχών του 2024,
εξακολουθεί να είναι 12%
χαμηλότερος έναντι της
κορύφωσης, ενώ η
πραγματική ανάπτυξη της
ελληνικής οικονομίας
φαίνεται να ξεπερνά το
2% κάθε χρόνο. Με βάση
τις παραπάνω παραδοχές,
ο μέσος CAGR κατά την
περίοδο παραχώρησης
εκτιμάται σε 2,6%
• Τέλη διοδίων: Με βάση
ένα μέσο εισιτήριο 2,1
ευρώ το 2025 (μικτοί
τύποι οχημάτων, χωρίς
ΦΠΑ), μέχρι το 2026
υπολογίζεται μια μέση
προσαρμογή του
πληθωρισμού 2%.
Επιπλέον, ενσωματώνει
την εισαγωγή
διαφοροποιημένων
διοδίων, μετά το 5ο έτος
λειτουργίας, σύμφωνα με
τις διατάξεις
παραχώρησης. Το CAGR
κατά την περίοδο
παραχώρησης εκτιμάται σε
2,4%
• Έσοδα: Με βάση τα
παραπάνω, τα εκτιμώμενα
έσοδα από 215 εκατ. ευρώ
το 2025 αναμένεται να
φτάσουν σε περισσότερα
από 710 εκατ. ευρώ έως
το τέλος της παραχώρησης
και αντιπροσωπεύουν 5,1%
CAGR.
• Κρατικό τέλος:
Ορίζεται στο 9,3% των
ετήσιων εσόδων
• Opex: Υπολογίζεται σε
λίγο περισσότερο από το
9% των εσόδων ή 20 εκατ.
ευρώ το 2025.
• EBITDA: Το εκτιμώμενο
EBITDA το 2025 είναι 175
εκατ. ευρώ, για να
αυξηθεί σε 241 εκατ.
ευρώ έως το 2030 και σε
421 εκατ. ευρώ έως το
2040. Το μέσο EBITDA
εκτιμάται σε 357 εκατ.
ευρώ κατά την περίοδο
παραχώρησης με το EBITDA
CAGR να υπολογίζεται στο
5,4%.
• Capex: Σύμφωνα με τη
σύμβαση παραχώρησης, το
capex θα υπερβαίνει τα
300 εκατομμύρια ευρώ
κατά τη διάρκεια της
περιόδου παραχώρησης
• Οι επιβαρύνσεις
απόσβεσης ορίζονται σε
131 εκατ. ευρώ ετησίως.
• Οι συνολικές πληρωμές
τόκων κατά την περίοδο
παραχώρησης εκτιμώνται
σε 1,72 δισ. ευρώ με
συνολικό πραγματικό
κόστος τόκων που
εκτιμάται κάτω από 4%
σταθερό κατά τη διάρκεια
της περιόδου. Η δανειακή
διευκόλυνση των 2,6 δισ.
ευρώ έχει διάρκεια 22
ετών. |