|
Η Vinci είχε ζητήσει την
ακύρωση της απόφασης του
διοικητικού συμβουλίου
του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία
ανακήρυξε προτιμητέο
επενδυτή για την
παραχώρηση της Αττικής
Οδού την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ με οικονομική
προσφορά 3.270.000.000
ευρώ ανακηρύχθηκε από το
ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος
επενδυτής στον
διαγωνισμό για την
ανάθεση σύμβασης
παραχώρησης υπηρεσιών
για τη χρηματοδότηση,
λειτουργία, συντήρηση
και εκμετάλλευση της
Αττικής Οδού για χρονικό
διάστημα 25 ετών.
Προτιμητέος επενδυτής
Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ έχε
ανακηρύξει επιλαχόντα
προτιμητέο Επενδυτή την
ένωση προσώπων VINCI
HIGHWAYS S.A.S. – VINCI
CONCESSIONS S.A.S. –
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. –
MOBILITY PARTNER S.A.S.
με οικονομική προσφορά
3.106.000.000 ευρώ.
Η Αττική Οδός είναι ένας
σύγχρονος
αυτοκινητόδρομος μήκους
περίπου 70 χλμ., που
κατασκευάστηκε τη
δεκαετία του 1990 με τη
μέθοδο της παραχώρησης.
Αποτελεί τον
περιφερειακό οδικό άξονα
της ευρύτερης
μητροπολιτικής περιοχής
της Αθήνας και τμήμα της
σπονδυλικής στήλης του
οδικού δικτύου του Νομού
Αττικής.
Πρόκειται για ένα
προαστιακό οδικό δίκτυο
και αυτοκινητόδρομο, με
δύο ή τρεις λωρίδες
κυκλοφορίας και μία
λωρίδα έκτακτης ανάγκης
(ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο
μέσον του
αυτοκινητόδρομου, σε
ειδικά διαμορφωμένο
χώρο, κινείται ο
προαστιακός
σιδηρόδρομος, που δεν
αποτελεί μέρος της
σύμβασης παραχώρησης της
Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο
αυτοκινητόδρομος της
Αττικής Οδού αποτελεί
τον συνδετικό κρίκο του
οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα
– Αθήνα – Θεσσαλονίκη –
Εύζωνοι), αφού συνδέει
την Εθνική Οδό Αθηνών –
Λαμίας με την Εθνική Οδό
Αθηνών – Κορίνθου,
παρακάμπτοντας το κέντρο
της Αθήνας. Ο
αυτοκινητόδρομος έχει
ελεγχόμενες προσβάσεις
και αποτελείται από δύο
κάθετα, διασταυρούμενα
μεταξύ τους, τμήματα,
την Ελεύθερη Λεωφόρο
Ελευσίνας – Σταυρού –
Σπάτων, μήκους περίπου
52 χλμ., και τη Δυτική
Περιφερειακή Λεωφόρο
Υμηττού, μήκους περίπου
13 χλμ.
Στην Αττική Οδό
εντάσσεται και τμήμα της
Δυτικής Περιφερειακής
Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους
περίπου 5 χλμ. |