|
Με ορόσημο λοιπόν τις 9
και 10 Σεπτεμβρίου,
σύμφωνα με πληροφορίες
του ΟΤ το roadmap των
κινήσεων του Ταμείου
Αποκρατικοποιήσεων
δείχνει ως ημερομηνίες
σταθμούς:
· Την 21η Αυγούστου,
οπότε και είναι και η
καταληκτική προθεσμία
για την υποβολή από τη
μεριά των υποψήφιων
επενδυτών των όποιων
διευκρινήσεων έχουν
ζητηθεί επί των
νομιμοποιητικών εγγράφων
που συνόδευσαν τους
φακέλους των δεσμευτικών
προσφορών.
· Την 24η Αυγούστου,
οπότε και δεν
αποκλείεται συνεδρίαση
του διοικητικού
συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ
προκειμένου να εγκρίνει
τα νομιμοποιητικά
έγγραφα.
· Στο πρώτο δεκαήμερο
του Σεπτεμβρίου να έχουν
αποσφραγιστεί οι
δεσμευτικές προσφορές
και να δοθούν όλες στη
δημοσιότητα.
Πιθανός δεύτερος γύρος
Δεν αποκλείεται ο
διαγωνισμός με βάση και
το ύψος των δεσμευτικών
προσφορών να οδηγηθεί
και σε δεύτερο γύρο.
Δηλαδή να ζητηθούν
βελτιωτικές προσφορές.
Αυτό θα συμβεί εφόσον η
ψαλίδα ανάμεσα στην
προσφορά του πλειοδότη
και των επόμενων
επενδυτών είναι μέχρι
5%.
Τότε, κι εφόσον στη
διαδικασία από το
άνοιγμα των οικονομικών
προσφορών κι έπειτα, δεν
υπάρξουν ενστάσεις είναι
πολύ πιθανό περί τα τέλη
Σεπτεμβρίου με αρχές
Οκτωβρίου να ανακηρυχθεί
ο προτιμητέος επενδυτής
για την παραχώρηση της
Αττικής Οδού.
Στόχος του Ταμείου
Αποκρατικοποιήσεων είναι
η μετάβαση στη νέα
παραχώρηση να γίνει
ομαλά μέχρι τον Οκτώβριο
του 2024, οπότε και
λήγει η τρέχουσα
σύμβαση.
Οι διεκδικητές
Υπενθυμίζεται ότι με
βάση την ανακοίνωση του
ΤΑΙΠΕΔ στις 17 Ιουλίου
τα επενδυτικά σχήματα
που υπέβαλλαν
δεσμευτικές προσφορές
είναι:
· ABERTIS
INFRAESTRUCTURAS S.A.
· ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
· Ένωση προσώπων BRISA –
AUTO ESTRADAS de
PORTUGAL S.A. – RUBICONE
MIDCO, B.V. –INTRAKAT
A.E.
· Ένωση προσώπων
MACQUARIE ASSET
MANAGEMENT MOTORWAY
HOLDINGS S.ar.l. –
FINCOP INFRASTRUCTURE
LTD
· Ένωση προσώπων VINCI
HIGHWAYS S.A.S. – VINCI
CONCESSIONS S.A.S. –
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. –
MOBILITY PARTNER S.A.S.
· Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ
Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN
EUROPE INVESTMENTS 4
S.A.S.
Το τίμημα
Ο πήχης για το
προσφερόμενο τίμημα της
νέας παραχώρησης έχει
τοποθετηθεί υψηλά.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις
της αγοράς που
παρακολουθούν τη
διαγωνιστική διαδικασία
μιλούν ακόμη και για 2
δισ. ευρώ
Ο νικητής του
διαγωνισμού θα αναλάβει
για 25 χρόνια τη
χρηματοδότηση, τη
λειτουργία, τη συντήρηση
και την εκμετάλλευση του
70 χιλιομέτρων
αυτοκινητοδρόμου.
Η ισχύουσα σύμβαση
Η ισχύουσα σύμβαση
παραχώρησης της Αττικής
Οδού λήγει τον Οκτώβριο
του 2024. Μέτοχοι της
ομώνυμης εταιρείας είναι
οι Άκτωρ Παραχωρήσεις
(65,75%), ΑΒΑΞ (24,19%),
ΕΤΕΘ που ανήκει στον
όμιλο ΑΒΑΞ (10,02%) και
η γαλλική EGIS Projects
(0,04%). Τα τελευταία
έξι χρόνια υπολογίζεται
ότι οι μέτοχοι έχουν
εισπράξει περί τα 600
εκ. ευρώ από μερίσματα
και επιστροφές
κεφαλαίων. Η Αττική Οδός
για τη χρήση του 2022 θα
διανείμει μέρισμα
συνολικού ύψους 66,5 εκ.
ευρώ. Για τη χρήση του
2021 ανήλθε στα 88,9 εκ.
ευρώ και για το 2020 στα
69,4 εκ. ευρώ.
Πάντως, όπως είχε κάνει
γνωστό πρόσφατα ο
διευθύνων σύμβουλος της
Ελλάκτωρ (μητρική της
Άκτωρ Παραχωρήσεις)
Ευθύμιος Μπουλούτας οι
σημερινοί
παραχωρησιούχοι θα
συνεχίσουν να
εισπράττουν μέρισμα και
επιστροφές κεφαλαίου
μέχρι το 2027.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |