| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 13/10/2023

 

 

Συνεργασίες με fintech και αλλαγή μοντέλου λειτουργίας σχεδιάζουν οι τράπεζες σαν απάντηση στο innovation που όχι μόνο έχει έρθει από μη χρηματοπιστωτικούς παίκτες, αλλά φέρνει καθημερινά ολοένα και περισσότερο στην «αρένα», δύο ανταγωνιστικούς σήμερα πόλους. Από την μία το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα και από την άλλη ψηφιακές τράπεζες και συστήματα πληρωμών.

 

 

Διάχυτος είναι ο προβληματισμός των τραπεζιτών για το πως θα ενισχύσουν την παρουσία τους στο νέο περιβάλλον καινοτομίας, όπου οι εξελίξεις διαδραματίζονται πριν καν στεγνώσει το μελάνι από τις προηγούμενες. «Θα υπάρχει τραπεζικό κατάστημα την επόμενη μέρα;» το σύνηθες ερώτημα σε κύκλους της αγοράς.

Θετική η απάντηση, προφανώς και θα υπάρχει κατάστημα, όσο και αν το δίκτυο συρρικνώνεται – με σαφές επακόλουθο τη μείωση των εργαζομένων (χθες η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου) – αλλά σε περιορισμένο αριθμό και σε μία άλλη, phygital μορφή.

Η πρόκληση για τα επόμενα 10 χρόνια δεν είναι αν θα υπάρχει τραπεζικό κατάστημα (που θα υπάρχει) όσο για το ρόλο και τις γνώσεις των στελεχών του καταστήματος, που θα πρέπει να διαθέτουν. Άλλωστε ως γνωστόν, ο τραπεζικός υπάλληλος μετατρέπεται σε σύμβουλο πωλήσεων.

Το σκεπτικό αυτό ήταν σε γενικές γραμμές το μήνυμα της ομιλίας του Ανδρέα Αθανασόπουλου, αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου της Eurobank, που μίλησε σε ειδική ημερίδα της Mastercard, σε ένα πάνελ, που πλαισίωσαν ο Νικόλας  Χρυσανθόπουλος γενικός διευθυντής ης Alpha Bank ο Βασίλης Κουτεντάκης, ανώτερος γενικός διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς και η γενική διευθύντρια της Εθνικής Τράπεζας, Χριστίνα Θεοφιλίδη.

Η τελευταία είπε ότι αναπόφευκτα οι ελληνικές τράπεζες θα πάνε εκεί που κατευθύνονται οι fintech και στην πορεία αυτή θα εξετάσουν πιθανές συνεργασίες με εταιρίες του χώρου της καινοτομίας (ήδη η Εθνική Τράπεζα έχει κάνει ένα τέτοιο βήμα με την στρατηγική συνεργασία με την Epsilon net).

Την άποψη των συνεργασιών με fintech ενστερνίζεται και ο κ. Β. Κουτεντάκης, της Τράπεζας Πειραιώς, που υπενθυμίζει στρατηγικές συμμαχίες – ορόσημο, όπως των Amazon –ING στη Γερμανία ή της Solarisbank που παρέχουν banking as service σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών.

Οι πελάτες μπαίνουν πλέον σε φυσικά καταστήματα πολύ λίγες φορές – αυτό άλλωστε επιδιώκουν οι τράπεζες στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους λειτουργίας και της προώθησης των εναλλακτικών δικτύων. Όμως το φυσικό κατάστημα δεν θα πάψει να υπάρχει. Θα αλλάξει μορφή και στυλ, οι υπάλληλοι θα είναι σύμβουλοι ή πωλητές και οι πελάτες θα πληρώνουν για παρεχόμενες υπηρεσίες.

Σταδιακά, η ελληνική αγορά μπαίνει στη λογική του emdeded banking, μεταφέροντας και στην τραπεζική σκηνή τη συμπεριφορά μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Την ίδια στιγμή, προβληματίζει η ανισότητα στο regulation μεταξύ παραδοσιακών παικτών και fintech. Όπως εύστοχα σχολίασε ο κ. Ν. Χρυσανθόπουλος της Alpha Bank, προφανώς η κατεύθυνση είναι να πάμε εκεί όπου πάνε οι fintech. Όμως στις κλασικές τράπεζες είναι πολύ βαρύ το κανονιστικό πλαίσιο και την ίδια στιγμή δεν υπάρχει αυξημένη ψηφιακή ωριμότητα που να καλύπτει τις ειδικές ανάγκες των fintech  πελατών.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στη Nexi Payments με την οποία η Alpha έχει συστήσει joint venture στον χώρο πληρωμών (υπενθυμίζεται ότι ο ιταλικός όμιλος έχει εξαγοράσει το Merchant Acquirement της Τράπεζας), η οποία θα αρχίσει να δημιουργεί νέα καινοτόμα προς διάθεση προϊόντα .

Πηγή: Power Game

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum