|
Η τιμολόγηση με βάση
παραμετρικά
χαρακτηριστικά
υιοθετείται από ολοένα
και περισσότερες
ασφαλιστικές, ανάλογα
και με την εμπορική
πολιτική που κάθε
εταιρεία θέλει να
εφαρμόσει, περιορίζοντας
π.χ. την έκθεσή της σε
ομάδες του πληθυσμού ή
σε περιοχές που
χαρακτηρίζονται από
μεγάλη συχνότητα ζημιών
ή το αντίστροφο.
Επιβαρυντικό παράγοντα
για τις αυξήσεις του
2024 είναι η αύξηση των
θανατηφόρων ατυχημάτων
που παρατηρείται το 2023
και η επιδείνωση του
συνολικού δείκτη ζημιών
του κλάδου (combined
ratio), που εκτινάχθηκε
το 2022 στο 98% από 88%
το 2021, καθιστώντας
οριακή την κερδοφορία
του κλάδου.

Μιλώντας χθες σε
εκδήλωση της KPMG για
την παρουσίαση της
ετήσιας έκθεσης για την
ιδιωτική ασφαλιστική
αγορά, ο υφυπουργός
Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών Χάρης
Θεοχάρης επανέλαβε την
πρόθεση της κυβέρνησης
να εξετάσει την
υποχρεωτικότητα της
κάλυψης στα αυτοκίνητα
για φυσικές καταστροφές,
σε συνδυασμό με τον
εντοπισμό των
ανασφάλιστων
αυτοκινήτων.
Αναφερόμενος ειδικότερα
στο θέμα της
τιμολόγησης, ο
επικεφαλής Γενικών
Ασφαλίσεων και
Μετασχηματισμού της
Εθνικής Ασφαλιστικής,
Τάσος Αναστασίου,
σημείωσε ότι «με
δεδομένη την αύξηση του
κόστους που υπάρχει στον
κλάδο, το μέσο
ασφάλιστρο αυτοκινήτου
στη χώρα μας είναι
χαμηλό και πρέπει να
αυξηθεί», συμπληρώνοντας
ότι «οι εταιρείες θα
πρέπει παράλληλα να
επικεντρώσουν τις
προσπάθειές τους στη
συγκράτηση των
λειτουργικών εξόδων».
Από την πλευρά του ο
αντιπρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος της
Intersalonica,
Κωνσταντίνος Γιαννιώτης,
εκτίμησε ότι το 2023 θα
είναι χειρότερη χρονιά
σε ό,τι αφορά την
εξέλιξη του δείκτη
ζημιών, που θα
εκτιναχθεί ίσως και στο
103%, καθώς όπως
επισήμανε, «η
αναθέρμανση της
οικονομίας συμπαρασύρει
και σε αύξηση των
ατυχημάτων». Η λύση,
όπως σημείωσε, «δεν
είναι οι οριζόντιες
αυξήσεις, καθώς δεν
είναι δίκαιο ένα μικρό
ποσοστό ασφαλισμένων που
προκαλεί τις
περισσότερες ζημιές να
επιβαρύνει το σύνολο του
χαρτοφυλακίου» και
τάχθηκε υπέρ της
προσωποποιημένης
τιμολόγησης.
Οπως παρατηρεί η μελέτη
της KPMG, η κατακόρυφη
αύξηση του κόστους των
αποζημιώσεων το 2022
κατά 20% σε συνδυασμό με
το ισχνό 2% αύξησης των
ασφαλίστρων, μετατόπισαν
τον δείκτη αποζημιώσεων
κατά 8 μονάδες στο 57%
από 48%. Παρ’ όλα αυτά,
οι ασφαλιστικές
εταιρείες λόγω
ανταγωνισμού δεν έχουν
αναπροσαρμόσει τα
τιμολόγια με βάση την
εξέλιξη και το κόστος
των αποζημιώσεων, με
αποτέλεσμα τη συρρίκνωση
του περιθωρίου κέρδους
τους.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα
με τα πρόσφατα στοιχεία
της ΕΛΣΤΑΤ, το διάστημα
Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου
τα ατυχήματα αυξήθηκαν
κατά 8,1% και ανήλθαν
στα 8.302 περιστατικά
έναντι 7.682 το 2022, με
παράλληλη αύξηση των
θανατηφόρων δυστυχημάτων
αλλά και αυτών με βαριά
τραυματισμένους. Οπως
αναφέρεται στη μελέτη
της KPMG, ο αριθμός
ατυχημάτων με σωματικές
βλάβες ανά 100.000
οχήματα αυξήθηκε το 2022
σε 127 από 120 το 2021
και 106 το 2020, ενώ η
συχνότητα των ζημιών
αυξήθηκε από 8,9% το
2021 σε 10% το 2022.
Πηγή: Καθημερινή |