Συγκεκριμένα, η Γαλλία,
η Ιταλία και η Τσεχία, η
Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η
Πολωνία, η Ρουμανία και
η Σλοβακία βρίσκουν
σχεδόν μη ρεαλιστικά τα
μέτρα που θέλει να
επιβάλει η Κομισιόν στις
αυτοκινητοβιομηχανίες,
που όπως διατείνονται θα
στραγγαλίσουν τα σχέδιά
τους στην περαιτέρω
ανάπτυξη της
ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα
με τις εταιρείες, το
πέρασμα από το Euro6 στο
Euro7 απαιτεί τεράστιες
επενδύσεις από τις
αυτοκινητοβιομηχανίες,
κάτι που θα στερήσει
οικονομικούς πόρους από
τα ταμεία των γκρουπ
αυτοκινήτων που
προορίζονται για τη
γιγάντωση της
ηλεκτροκίνησης.
Την ίδια ώρα η Ενωση
Ευρωπαίων Κατασκευαστών
Αυτοκινήτων (ACEA) πριν
από λίγες ημέρες χτύπησε
το καμπανάκι του
κινδύνου! Με ανακοίνωσή
της επισημαίνει ότι οι
νέοι
κανονισμοίελλοχεύουν
μεγάλες αυξήσεις στις
τιμές των αυτοκινήτων.
Και αυτές οι αυξήσεις
δεν αφορούν μόνο τα
επιβατικά, αλλά και
άλλες κατηγορίες όπως τα
βαν, τα φορτηγά και τα
λεωφορεία. Σύμφωνα με
τον ACEA οι νέες
αντιρρυπαντικές
προδιαγραφές θα αυξήσουν
τις τιμές στα αυτοκίνητα
βενζίνης και ντίζελ, στα
φορτηγά και τα
λεωφορεία.
Ειδικότερα, οι μέσες
αυξήσεις τιμών των
καινούργιων αυτοκινήτων
και βαν με κινητήρες
βενζίνης θα ανέλθουν στα
1.862 ευρώ, με κινητήρες
ντίζελ στα 2.629 ευρώ,
ενώ οι αυξήσεις για
φορτηγά με κινητήρες
πετρελαίου και λεωφορεία
αναμένεται ότι θα
φτάσουν τις 11.707 ευρώ.
Αλλο ένα σημαντικό
στοιχείο από την έρευνα
της Ενωσης Ευρωπαίων
Κατασκευαστών
Αυτοκινήτων είναι ότι
πολλοί Ευρωπαίοι δεν
μπορούν να αγοράσουν
ηλεκτρικά αυτοκίνητα
λόγω των υψηλών τιμών
τους.
Οι θέσεις εργασίας.
Το Euro7 δεν αποκλείεται
να προκαλέσει τσουνάμι
αρνητικών επιπτώσεων,
όπως η απομείωση
προσωπικού στα
εργοστάσια – π.χ. η
Skoda προειδοποιεί για
την απώλεια 3.000 θέσεων
εργασίας. Οι νέες
προδιαγραφές κρίνονται
από τις περισσότερες
χώρες ασύμφορες, ενώ ο
πόλεμος έχει επεκταθεί
και στις εκπομπές ρύπων
των ελαστικών αλλά και
των φρένων.
Συγκεκριμένα, οι τιμές
των μικροσωματιδίων που
εκλύονται από την τριβή
των υλικών των
συστημάτων πέδησης και
ελαστικών – με γνώμονα
τα αυστηρά πρότυπα του
Euro7 – ίσως να μην
είναι εφικτό να
επιτευχθούν από τις
κατασκευάστριες
εταιρείες.
Ο σεισμός στις θέσεις
εργασίας στον ευρωπαϊκό
κλάδο της
αυτοκινητοβιομηχανίας
φαίνεται να ανησυχεί τη
γειτονική χώρα Ιταλία,
που εναντιώθηκε στα
σχέδια της ΕΕ για το
τέλος των κινητήρων
εσωτερικής καύσης στα
νέα αυτοκίνητα από το
2035, ζητώντας επίμονα
μια ήπια περίοδο
κατάργησης των μοντέλων
βενζίνης και ντίζελ.
Και όλα αυτά τη στιγμή
που οι Βρυξέλλες έχουν
ανοίξει τον δρόμο για τα
συνθετικά καύσιμα μετά
το 2035, μέτρο που θα
παρατείνει τη ζωή των
κινητήρων βενζίνης και
μετά το 2035.
Πριν από λίγες ημέρες ο
νέος πρόεδρος του ACEA,
Λούκα Ντε Μέο, τόνισε τη
δέσμευση της
αυτοκινητοβιομηχανίας
για απαλλαγή από τις
ανθρακούχες εκπομπές.
«Παγκοσμίως, οι
κατασκευαστές οχημάτων
και οι κατασκευαστές
μπαταριών έχουν
προγραμματίσει να
επενδύσουν ένα
τρισεκατομμύριο δολάρια
αυτή τη δεκαετία ώστε να
επιτευχθεί η μετάβαση
στα ηλεκτρικά οχήματα
– ποσό που είναι πολύ
υψηλότερο από
οποιονδήποτε άλλο
κλάδο».
Οπως συμπλήρωσε όμως η
επίτευξη του στόχου
αυτού δεν αφορά μόνο τις
αυτοκινητοβιομηχανίες,
αλλά και τα κράτη που θα
πρέπει να αναλάβουν την
ευθύνη για τον
συντονισμό των
στρατηγικών αυτών.
Πηγή: in.gr |