|
Ο δείκτης βρίσκεται στα
1.859 δολ. ανά εμπορευματοκιβωτίο 40
ποδιών και είναι τώρα
82% κάτω από την κορυφή
των 10.377 δολ. που
πέτυχε τον Σεπτέμβριο
του 2021 και 31%
χαμηλότερος από τον μέσο
όρο της τελευταίας
δεκαετίας που είναι
2.691 δολ. Ωστόσο
παραμένει 31% υψηλότερος
από τον μέσο δείκτη του
2019 ενώ από την αρχή
του 2023 μέχρι τώρα
είναι στα 2.015 δολ.
ανά feu, 676 δολ.
χαμηλότερος από τον μέσο
όρο της δεκαετίας.
Η υπερπροσφορά
containerships
«τρομάζει» την αγορά
Την ίδια ώρα, μια άνευ
προηγουμένου «πλημμύρα»
νεότευκτων πλοίων
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα
επόμενα χρόνια
αναμένεται να βάλει σε
«φουρτούνες» την αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία,
ο ρυθμός των παραδόσεων
νέων containerships αυξάνεται
σε μεγάλο βαθμό και οι
εταιρείες περιμένουν
μεγαλύτερη αύξηση το
δεύτερο τρίμηνο έτους,
κάτι που θα συνεχιστεί
μέχρι και το 2025.
«Το κολοσσιαίο βιβλίο
παραγγελιών
χαρακτηρίζεται ως
δαμόκλειος σπάθη που
επικρέμεται πάνω από την
αγορά, με μια σειρά
παραδόσεων νέων πλοίων να
πυροδοτεί την επιστροφή
της πλεονάζουσας
χωρητικότητας»,
προειδοποίησε η
Alphaliner. Όπως ανέφερε
ο αναλυτής, Stefan
Verberckmoes, «αυτό το
κύμα νεότευκτων έρχεται
σε μια εποχή συρρίκνωσης
της ζήτησης».
Η Maritime Strategies
International (MSI)
εκτιμά ότι οι παραδόσεις
θα ανέλθουν συνολικά σε
717.900 TEU’s το δεύτερο
τρίμηνο του 2023,
αυξημένες κατά 62% σε
σχέση με το τρέχον
τρίμηνο, ενώ θα φτάσουν
στα 764.800 TEU το γ’
τρίμηνο του 2023.
Στις αρχές του μήνα, το
συνολικό βιβλίο
παραγγελιών ήταν 7,69
εκατομμύρια TEU’s, κάτι
λιγότερο από το 30% της
χωρητικότητας του
υφιστάμενου στόλου,
σύμφωνα με την
Alphaliner. Από τις
συνολικές παραγγελίες,
2,48 εκατομμύρια TEU’s
(32%) ορίστηκαν για
παράδοση φέτος, 2,95
εκατομμύρια TEU (38%) το
επόμενο έτος και 2,26
εκατομμύρια TEU (30%) το
2025.
Στην έκθεσή της, η
Alphaliner ανέλυσε τις
παραδόσεις νέων πλοίων
που θα αναπτυχθούν στις
κύριες συναλλαγές από
τους 11 κορυφαίους
liners. Αυτοί οι αριθμοί
είναι ιδιαίτερα
σημαντικοί για τις ΗΠΑ
και την Ευρώπη που
εξυπηρετούνται από πλοία
που ανήκουν στους
κολοσσούς της αγοράς
εμπορευματοκιβωτίων. |