| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 19/01/2023

 

 

Για πιθανές ελλείψεις στην προσφορά πετρελαίου προειδοποιεί ο επικεφαλής της Aramco από το Νταβός, καθώς η κινεζική ζήτηση πρόκειται να εκτιναχθεί.

 

 

Η τελευταία έκθεση για την αγορά πετρελαίου από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας που κυκλοφόρησε την Τετάρτη προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει το ρεκόρ των 101,7 βαρελιών την ημέρα φέτος – με σχεδόν το μισό από αυτό να προέρχεται από την Κίνα.

Eντονη ανησυχία για το αργό

Ο επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας πετρελαίου στον κόσμο δήλωσε ότι ανησυχεί για τις παγκόσμιες προμήθειες αργού.

Η τρέχουσα δυναμική της αγοράς – όπως η επιβράδυνση της Κίνας και ο αεροπορικός τομέας που εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία Covid-19 – έχουν διατηρήσει τη ζήτηση σχετικά υποτονική, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco Amin Nasser φοβάται ότι ο κόσμος δεν θα έχει αρκετή πλεονάζουσα ικανότητα για να αντιμετωπίσει αυτή τη μετατόπιση.

«Για το αργό πετρέλαιο, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πλεονάζουσα χωρητικότητα που βοηθά στον μετριασμό των διακοπών», δήλωσε ο Nasser στον Hadley Gamble του CNBC.

«Ωστόσο, δεν είμαι τόσο σίγουρος για μεσομακροπρόθεσμα, γιατί καθώς η πλεονάζουσα χωρητικότητα διαβρώνεται, δεν θα έχουμε την ικανότητα να μετριάζουμε τυχόν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες διακοπές όπως αυτό που συνέβη με την κρίση Ρωσίας-Ουκρανίας».

Η Aramco αντλεί περίπου το 10% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου. Έχει μέγιστη ικανότητα να αντλεί 12 εκατομμύρια βαρέλια αργού ημερησίως, όπως ανέφερε ο Nasser, και εργάζεται για να την αυξήσει κατά ένα ακόμη εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, όπως είπε, θα πρέπει να ανησυχούμε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. 

Πρόσθετες επενδύσεις

Η τελευταία έκθεση για την αγορά πετρελαίου από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας που κυκλοφόρησε την Τετάρτη προέβλεπε ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023 για να φτάσει το ρεκόρ των 101,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα — με σχεδόν τα μισά από αυτά να προέρχονται από την Κίνα. Η Saudi Aramco εν τω μεταξύ αναμένει ότι η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου θα επιβραδυνθεί στο 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα την ίδια περίοδο.

Ενώ η Aramco εργάζεται για τη δημιουργία πρόσθετης παραγωγικής ικανότητας, «δεν νομίζω ότι είναι αρκετή η επένδυση για να φέρει πρόσθετη χωρητικότητα που θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της αγοράς», είπε ο Nasser. «Δεν θα μετριάσει μια κατάσταση όπου η ζήτηση αυξάνεται και αντισταθμίζει την πτώση. Χρειάζεστε πρόσθετες επενδύσεις αλλού, παγκοσμίως, για να καλύψετε την παγκόσμια ζήτηση».

Οι επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες έχουν μειωθεί εν μέσω επικέντρωσης στην απαλλαγή από άνθρακα και οι κυβερνητικοί κανονισμοί σε πολλές χώρες αποθαρρύνουν την εξερεύνηση και τη γεώτρηση ορυκτών καυσίμων. Η Σαουδική Αραβία και πολλοί από τους εταίρους της στη συμμαχία παραγωγών του ΟΠΕΚ έχουν επανειλημμένα ζητήσει για ταυτόχρονες επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες και στην ενεργειακή μετάβαση για να αποφευχθεί μια μελλοντική συμπίεση της προσφοράς.

Πιθανότατα θα αυξηθούν οι τιμές

Η διαφαινόμενη δυναμική προσφοράς-ζήτησης θα μπορούσε να ενισχύσει τις τιμές. Ο Maarten Wetselaar, διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας πετρελαίου Cepsa, προέβλεψε την Τετάρτη ότι η τιμή του αργού πετρελαίου θα επανέλθει σε τριψήφιο νούμερο το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Τα προθεσμιακά συμβόλαια αργού Ice Brent διαπραγματεύονταν κοντά στα 87,36 δολάρια το βαρέλι  στο Λονδίνο, την Τετάρτη.

«Σήμερα έχουμε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πλεονάζουσας χωρητικότητας. Η αεροπορική βιομηχανία είναι 1 εκατομμύριο βαρέλια κάτω από τα επίπεδα πριν από την Covid. Καθώς η αεροπορική βιομηχανία ανακάμπτει το 2023-24, αυτό είναι ένα επιπλέον εκατομμύριο βαρέλια. Σκεφτείτε το άνοιγμα της Κίνας και αυτό θα προσθέσει πραγματικά πολλά στην πλευρά της ζήτησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Nasser.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum