|
Τα τελευταία χρόνια
μάλιστα βγαίνουν
δυναμικά ελληνικές
εταιρείες που σχεδιάζουν
και παράγουν μη
επανδρωμένα και
αναγνωρίζονται στο
εξωτερικό και τα
προϊόντα τους «πετάνε»,
είτε στον τομέα της ασφάλειας, ή
στον τομέα της επιτήρησης, ενώ
ήδη μπαίνουν δυναμικά
και στον τομέα της άμυνας.
Το θετικό είναι ότι
πλέον και το ελληνικό
κράτος έχει αρχίσει να
το καταλαβαίνει αυτό και
να προωθεί πλέον στις
ένοπλες δυνάμεις
ελληνικά drones, καθώς
όπως έχει αποδείξει η
πρακτική πλέον –Ουκρανία,
Λιβύη, Αρμενία, Συρία– τα
μη επανδρωμένα μπορούν
να παίξουν καίριο ρόλο
σε μια πολεμική
σύγκρουση και μάλιστα σε
κάποιες περιπτώσεις να
είναι καταλυτική η
συμμετοχή τους.
Αυτές είναι τρεις
εταιρείες που έχουν να
παρουσιάσουν πολύ
σημαντικό έργο στον
τομέα των μη
επανδρωμένων, ενώ τα drones τους
ταξιδεύουν σε όλο τον
κόσμο.
Altus
Μπορεί η εταιρεία από τα
Χανιά να έγινε πάρα πολύ
γνωστή όταν η Amazon ανακοίνωσε
ότι στο πρόγραμμα της
για το «έξυπνο νησί» της
Νάξου θα χρησιμοποιηθεί
το drone της ελληνικής
εταιρείας Altus,
Atlas-4, ωστόσο
η ιστορία ξεκινά το
2011. Όταν η Altus άρχισε
να δραστηριοποιείται
στον τομέα των μη
επανδρωμένων αεροσκαφών
στον τομέα της άμυνας
και της ασφάλειας.
Όσοι γνωρίζουν τον χώρο
των μη επανδρωμένων καλά
ξέρουν ότι πρόκειται για
την εταιρεία που
εμπιστεύθηκε η EMSA
(European Maritime
Safety Agency),
αλλά και η Organization
for Security and
Stability in Europe, που
τα προϊόντα της
χρησιμοποιούν οι
ελληνικές Ένοπλες
Δυνάμεις, ο Στρατός
Ξηράς και το Πολεμικό
Ναυτικό, η Πυροσβεστική,
η Ελληνική Αστυνομία
καθώς και άλλοι
οργανισμοί και εταιρείες
στο εξωτερικό.
Τα τελευταία τέσσερα
χρόνια έχει αναπτύξει
μια σειρά από
πολυκόπτερα και ένα
σταθερής πτέρυγας. Τα
πολυκόπτερα είναι δικής
της σχεδίασης και το
σταθερής πτέρυγας το
έχει κατασκευάσει σε
συνεργασία με μια
εταιρεία από την Αμερική. Επίσης
απασχολεί επιστημονικό
και εξειδικευμένο
προσωπικό που προτίμησε
να δουλέψει στην πατρίδα
του παρά να φύγει στο
εξωτερικό.
Η Altus καλύπτει
μια πλειάδα εφαρμογών
πέρα από το κομμάτι της
άμυνας και ασφάλειας, με
εφαρμογές όπως επιτήρηση
δικτύων, επιθεωρήσεις
κτιρίων και διάφορες
άλλες
περιβαλλοντολογικές
εφαρμογές. Για
παράδειγμα, η EMSA
(European Maritime
Safety Agency) χρησιμοποιεί
τα drones της για να
μετρά τους ρύπους από
καράβια που διέρχονται
από ευρωπαϊκά ύδατα.
Τελευταία έχει αναπτύξει
το Mentor που
είναι ένα λογισμικό που
επιτρέπει την πτήση
πολλαπλών συστημάτων σε
διάφορες απομακρυσμένες
περιοχές και τα οποία
μπορεί ένας χειριστής να
τα ελέγχει την ίδια
χρονική στιγμή σε
διαφορετικές αποστολές.
Η εταιρεία είναι 100%
ελληνική και διευθύνων
σύμβουλος της ALTUS LSA είναι
ο Ζαχαρίας
Σαρρής.
SAS Technology
Η SAS
Technology,
θυγατρική του δυναμικά
αναπτυσσόμενου ομίλου Spirit
World Group του Μιχάλη
Σπυριδάκου,
είναι μια εταιρεία που
ξεκίνησε μόλις το 2020
και σε σύντομο χρόνο
έχει καταφέρει να
σχεδιάζει και
κατασκευάζει UAV. «Ψυχή»
της SAS και αντιπρόεδρος
είναι ο κ.
Φώτης Καμπιώτης.
Η SAS έχει
καταφέρει μέσα σε
σύντομο χρονικό
διάστημα, με ελληνικά
χέρια και μυαλά που
στελεχώνουν την εταιρεία
να παρουσιάσει
πρωτοποριακά προϊόντα
τόσο για πολιτική όσο
και στρατιωτική χρήση,
αλλά και για διάσωση.
Πιο συγκεκριμένα στο
στρατιωτικό κομμάτι, το drone
Sarissa δοκιμάστηκε
με επιτυχία από τη Thales,
για να πάρει πιστοποίηση
για εκτόξευση ρουκετών.
Το ελληνικό UCAV έγινε
το πρώτο στον κόσμο που
έβαλλε τη ΝΑΤΟϊκή
ρουκέτα HYDRA
70.
Μάλιστα μόλις πριν λίγες
ημέρες έγινε με επιτυχία
και η πτητική δοκιμή
του περιφερόμενου
πυρομαχικού AIHMI
(Αιχμή) με
σκάφος φορέα το UCAV
SARISA SRS-1A και Φόρτο
Ανενεργή Ρουκέτα FZ-90
(70mm) της THALES. Το
ΑΙΗΜΙ S.O.L.M. ανήκει σε
μία νέα γενιά καινοτόμων
συστημάτων περιφερομένων
πυρομαχικών, με ικανό
χρόνο παραμονής και
σημαντική ακτίνα δράσης.
Το σύστημα αυτό δίνει
νέες δυνατότητες σε ένα
γνωστό και αξιόπιστο
πυρομαχικό. Προσβάλει με
πλήγμα ακριβείας στόχους
σε μεγάλη απόσταση
(60-100km) ανάλογα με το
ύψος άφεσης,
συνδυάζοντας πτήση με
κινητήρα και απλή
κατολίσθηση, ενώ
εκτοξεύει στην τελική
φάση από απόσταση έως
και 7km, ρουκέτα 2.75’’
ημιενεργού καθοδήγησης
LASER, όπως η Thales
FZ275LGR.
Η επιτυχημένη αυτή
δοκιμή σε πραγματικές
συνθήκες, και με
πραγματικό από πλευράς
βάρους φορτίο,
επιβεβαίωσε τη σχεδίαση
της επιστημονικής ομάδας
της SAS
Technology και
απέδειξε ότι το AIHMI είναι
έτοιμο να εισέλθει στη
φάση παραγωγής. Για το
σύστημα έχει ήδη
εκδηλωθεί ενδιαφέρον για
προπαραγγελίες, οι
οποίες αναμένεται να
οριστικοποιηθούν όταν
πραγματοποιηθεί και
δοκιμαστική βολή.
Επίσης το drone
Sarisa προσφέρει
τις «υπηρεσίες» του
στην Πυροσβεστική
Υπηρεσία με
επιτυχία, εκπαιδεύοντας
και τα στελέχη της στη
χρήση του. Το ελληνικό
drone μπορεί να παρέμβει
με επιτυχία στο σβήσιμο
μιας μικρής εστίας
πυρκαγιάς, αλλά και να
κάνει εναέρια παρατήρηση
και σχεδιασμό καθώς και
να μεταφέρει εξοπλισμό
γρήγορα και εύκολα για
τις πυροσβεστικές
δυνάμεις που επιχειρούν.
Velos Rotors
Μια ελληνική startup, η Velos
Rotors,
πρωτοπόρος
κατασκευάστρια
ηλεκτρικών μη
επανδρωμένων
ελικοπτέρων, έχει
καταφέρει να «ταξιδέψει»
τα προϊόντα της από τη Νότια
Κορέα μέχρι
τις ΗΠΑ.
Από το Ξυλόκαστρο
Κορινθίας, τα
πρωτοποριακά ελικόπτερα
drones, έχουν καταφέρει
να κεντρίσουν το
ενδιαφέρον της διεθνούς
αγοράς και να επιλεχθούν
από ξένες εταιρείες
προκειμένου να φέρουν σε
πέρας δύσκολες
αποστολές.
Αυτό ήταν που πριν λίγο
καιρό ώθησε και τη Marathon
Ventures να
επενδύσει στη Velos
Rotors το ποσό
των 2
εκατομμυρίων δολαρίων, ώστε
η χρηματοδότηση να
αξιοποιηθεί για την
ικανοποίηση της διεθνώς
αυξανόμενης ζήτησης και
την περαιτέρω εξέλιξη
των καινοτόμων
ελικοπτέρων της, που
σήμερα αποτελούν τα πιο
ασφαλή, αξιόπιστα και
άκρως αποτελεσματικά μη
επανδρωμένα αεροσκάφη
παγκοσμίως στην
κατηγορία τους.
Η Velos
Rotors ιδρύθηκε
από τον Άρη
Κολοκυθά το
2013 ύστερα από τρία
χρόνια ενδελεχούς
έρευνας και δοκιμών του
πρωτότυπου ελικοπτέρου.
Το συγκεκριμένο
ελικόπτερο δεν
κυκλοφορεί πλέον στην
αγορά, αποτέλεσε όμως τη
βάση για τη δημιουργία
των μεταγενέστερων
μοντέλων.
Τα drones της Velos
Rotors,
παρέχουν τις εξής
υπηρεσίες: Εναέρια
επιθεώρηση και έλεγχο
(surveillance) μεγάλων
εκτάσεων ή κρίσιμων
υποδομών, χαρτογράφηση
και τοπογράφηση υψηλής
ακρίβειας με τη χρήση
κατάλληλου εξοπλισμού
(π.χ. LiDAR), μεταφορά
ιατροφαρμακευτικού
εξοπλισμού σε
δυσπρόσιτες περιοχές,
όπως νησιά, μεταφορά
ανθρώπινων μοσχευμάτων.
Μεταξύ των πελατών της
είναι μεγάλες εταιρείες
του εξωτερικού ενώ
εντύπωση προκαλεί η
συνεργασία με το
Λιμενικό της Νότιας
Κορέας για να
επιτηρούν τα drones τους
την ακτογραμμή της
χώρας.
Πηγή: Business Daily |