| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 14/02/2024

 

 

Μετά τις 5 Μαρτίου και όχι αργότερα από το τέλος του ίδιου μήνα αναμένεται να μπουν οι υπογραφές της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. O ιδρυτής, βασικός μέτοχος και επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης. Τόνισε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα μπει η υπογραφή, αλλά υπογράμμισε παράλληλα πως υπάρχουν ακόμη προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής που εξαρτώνται, με βάση τον διαγωνισμό και τη σύμβαση, από το Δημόσιο.

 

 

Εφόσον το ∆ημόσιο ολοκληρώσει όλες τις προαπαιτούμενες για τη συναλλαγή υποχρεώσεις ή υπάρξει κάποιου άλλου είδους προβλεπόμενος συμβιβασμός, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα καταβάλει το τίμημα του 1,496 δισ. ευρώ για την παραχώρηση και θα γίνει και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικεφαλής σε κοινοπραξία μαζί με την Egis Projects (75%-25%), ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στις 26 Αυγούστου του 2021.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «K», εκ των βασικών προαπαιτουμένων που εκκρεμούν είναι η αύξηση της τιμής των διοδίων από 0,3 λεπτά ανά χιλιόμετρο σε 0,4 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αλλά και η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων που προβλέπονται. Ακόμη, εκκρεμεί η πιστοποίηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού και κάποια άλλα θέματα, όπως η παράδοση του ολοκληρωμένου εγχειριδίου του έργου, δηλαδή του βιβλίου που περιγράφει αναλυτικά, χιλιόμετρο-χιλιόμετρο, πού βρίσκεται το κάθε τι.

Οσον αφορά στην αύξηση των διοδίων, εκτιμάται πως σε κάποιο από τα επόμενα υπουργικά συμβούλια θα γίνει η πράξη υπουργικού συμβουλίου (ΠΥΣ) που εξουσιοδοτεί τον υπουργό Υποδομών και τον υπουργό Οικονομικών να υπογράψουν την απόφαση αύξησής τους. Για το θέμα των μετωπικών σταθμών διοδίων, όμως, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική. Εχουν ολοκληρωθεί όλοι εκτός από δύο, οι οποίοι, ωστόσο, δεν αναμένεται να κατασκευαστούν. Τούτο σημαίνει πως η παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση κατά τον ίδιο σε γενικές γραμμές τρόπο με τον οποίο αποζημιώνεται η παραχωρησιούχος της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας για τη μη κατασκευή μετωπικού σταθμού διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές. Παράλληλα, το ∆ημόσιο προβλέπεται πως θα αποδώσει στην παραχωρησιούχο 60 εκατομμύρια για να κάνει η ίδια κάποια έργα που έπρεπε να γίνουν. Ενας αριθμός εκ των οποίων όμως έχει ήδη προχωρήσει από τη σημερινή εταιρεία διαχείρισης, καθώς έχουν παρέλθει δύο και πλέον χρόνια από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Επομένως, και εδώ απαιτείται συνεννόηση, η οποία πάντως αναμένεται να ολοκληρωθεί χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες. ∆ηλαδή ο άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ., και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη Προμαχώνας, με μήκος και οι τρεις 225 χλμ. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας, όπως και των τριών κάθετων οδικών αξόνων, που έχει δεσμευθεί να αναβαθμίσει η παραχωρησιούχος για χρονική περίοδο 40 ετών.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum