|
Στα 14 περιφερειακά
αεροδρόµια η Fraport
Greece, φορέας
διαχείρισης και
λειτουργίας τους, τον
Ιανουάριο του 2025 θα
προχωρήσει στην τρίτη
φάση εργασιών
αναµόρφωσης και
ανακατασκευής διαδρόµων
στα αεροδρόµια Ζακύνθου,
Καβάλας, Κεφαλληνίας,
Κέρκυρας, Μυκόνου,
Σαντορίνης, Σάµου, Ρόδου
και Μυτιλήνης. Η Fraport
επενδύει περίπου 40
εκατ. ευρώ τον χρόνο για
περαιτέρω ανάπτυξη
υποδοµών πέραν των
αρχικών υποχρεωτικών
επενδύσεων ύψους 400
εκατ. που ολοκλήρωσε
µετά την ανάληψη της
διαχείρισής τους.
Επιπλέον, από τον
Απρίλιο του 2022 και
µέχρι τα τέλη του 2025
αναµένεται να
ολοκληρωθούν όλα τα έργα
που έχουν ενταχθεί στο
Ταµείο Ανάκαµψης, ο
προϋπολογισµός των
οποίων ανέρχεται σε άλλα
134 εκατ.
Ακόµα µεγαλύτερες
επενδύσεις όµως έχει
δροµολογήσει ο Διεθνής
Αερολιµένας Αθηνών για
την αύξηση της
χωρητικότητάς του και
την περαιτέρω αναβάθµιση
των παρεχόµενων
υπηρεσιών. Ειδικότερα,
δροµολόγησε ήδη, σύµφωνα
µε όσα γνωστοποίησε στο
πλαίσιο της εισαγωγής
του στο Χρηµατιστήριο
νωρίτερα φέτος,
επενδύσεις 650 εκατ. έως
το 2028 για να αυξήσει
τη χωρητικότητά του σε
περισσότερους από 33
εκατ. επιβάτες, περίπου
πέντε εκατοµµύρια
περισσότερους απ’ όσους
εξυπηρέτησε το 2023.
Πρόκειται για την πρώτη
από τις τρεις φάσεις
αναβάθµισης που
προβλέπεται στο
µακροπρόθεσµο
επιχειρηµατικό του
σχέδιο, το οποίο
ενεργοποιήθηκε τον
Απρίλιο του 2023 µε βάση
σχετική συµβατική
υποχρέωση λόγω της
µεγάλης ανάπτυξης της
επιβατικής κίνησης.
Πρόκειται για το σχέδιο
«50 Master Plan» (50MAP)
του ∆ΑΑ. Στόχος του
είναι ανάλογα και µε την
εξέλιξη των µεγεθών του
να αποκτήσει τη
δυνατότητα εξυπηρέτησης
50 εκατ. ανθρώπων
ετησίως.
Η γενικευµένη αύξηση της
επιβατικής κίνησης έχει
κινητοποιήσει και το
Υπερταµείο που
επικαιροποιεί τα σχέδια
για την αξιοποίηση των
περισσότερων από 20
µικρών περιφερειακών
αεροδροµίων τα οποία
παραµένουν υπό τον
έλεγχό του και την
ολοκλήρωση του
διαγωνισµού για την
Καλαµάτα. Σε δύο µήνες
από σήµερα αναµένεται να
κατατεθούν οι προσφορές
για την ιδιωτικοποίηση
του αεροδροµίου στην
Πελοπόννησο. Ο
διαγωνισµός προκηρύχθηκε
νωρίς το 2022 και στα
τέλη εκείνου του έτους
εκδήλωσαν επισήµως
ενδιαφέρον κοινοπραξία
της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ µε την
ινδική GMR Airports
(σχήµα που αναπτύσσει
και το νέο αεροδρόµιο
στο Καστέλι του
Ηρακλείου), κοινοπραξία
της γαλλικής Egis
Airport Operation µε την
Ακτωρ Παραχωρήσεις και
την Aéroports de la Cote
d’Azur, άλλη
κοινοπραξία, της Fraport
AG µε την Delta Airport
Investments (συµφερόντων
του οµίλου Κοπελούζου)
και την Pileas
(συµφερόντων του οµίλου
Κωνσταντακόπουλου), και,
τέλος, κοινοπραξία της
Mytilineos µε την
Corporation America
Airports.
Ετοιµο στις αρχές του
2027 το αεροδρόµιο στο
Καστέλλι
Τον Φεβρουάριο του 2027
θα ανοίξει τις πύλες του
το νέο αεροδρόµιο της
Κρήτης, προσφέροντας
σηµαντική αναβάθµιση των
ταξιδιωτικών υποδοµών
της. Η συνολική αξία του
έργου υπολογίζεται πως
θα αγγίζει το 1 δισ.
ξεπερνώντας κατά πολύ
τον αρχικό σχεδιασµό. Το
αεροδρόµιο στο Καστέλλι,
που αναπτύσσεται από την
κοινοπραξία της ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ µε την ινδική GRM,
θα µπορεί να δέχεται και
υπερατλαντικές πτήσεις
καθώς θα εκτείνεται σε
6.030 στρέµµατα µε το
µήκος του διαδρόµου
προσαπογείωσης στα 3.200
µέτρα και το πλάτος
διαδρόµου 45 µέτρα.
Σύµφωνα µε την
επικαιροποιηµένη σύµβαση
παραχώρησης, o
τερµατικός σταθµός του
θα είναι 93.572 τ.µ.,
σχεδόν 32% πιο µεγάλος
από ό,τι αρχικά είχε
σχεδιαστεί. Εκτιµάται
πως έως το 2030 θα
µπορεί να εξυπηρετεί
ετησίως 10 εκατ.
επιβάτες και προοπτικά
να φτάσει τα 14 εκατ.
τις επόµενες δεκαετίες.
Μέχρι και σήµερα έχει
υλοποιηθεί περίπου το
40% των προβλεπόµενων
εργασιών µε βάση τον νέο
σχεδιασµό του, εξηγούν
πηγές της κοινοπραξίας
στην «Καθηµερινή». Εχουν
ολοκληρωθεί τα
χωµατουργικά και είναι
σε εξέλιξη η κατασκευή
των τελικών επιφανειών
τόσο σε τροχόδροµο και
διάδροµο όσο και στον
χώρο στάθµευσης των
αεροσκαφών (apron).
Είναι υπό κατασκευήν το
δίκτυο διανοµής καυσίµων
(FHS) καθώς και η
διαµόρφωση του χώρου
αποθήκευσης καυσίµων
(fuel farm).
Οσον αφορά τις εργασίες
σε κτίρια, σύµφωνα µε
την κοινοπραξία, η
ανέγερση του φέροντος
οργανισµού του κεντρικού
κτιρίου του αεροσταθµού
(Terminal) έχει
ξεπεράσει το 90%, ενώ το
κτίριο αστυνοµίας έχει
σχεδόν ολοκληρωθεί.
Επιπλέον, έχει
ολοκληρωθεί η θεµελίωση
και είναι σε εξέλιξη η
κατασκευή του πύργου
ελέγχου και η κατασκευή
του καταστρώµατος της
γέφυρας αναχωρήσεων.
Επίσης, σε εξέλιξη
βρίσκεται το κτίριο του
υποσταθµού καθώς και οι
εγκαταστάσεις του
βιολογικού καθαρισµού,
ενώ προχωρούν και οι
οικοδοµικές και
ηλεκτροµηχανολογικές
εργασίες στο υπόγειο του
κεντρικού κτιρίου του
αεροσταθµού.
Πηγή:
Money Review |