Όπως αναφέρει ο οίκος
FTSE Russell εάν
πληρούνται τα κριτήρια
και το όριο εισόδου για
να ενταχθεί στο δείκτη
FTSE Global Equity, θα
πραγματοποιηθεί μετά το
κλείσιμο της συνεδρίασης
της 13ης Φεβρουαρίου
(δηλαδή ισχύει από την
Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου
2024).
Ισχυρό το ενδιαφέρον
Πάντως η δημόσια πρόταση
μόνο επιτυχής κρίνεται
από τους εγχώριους
αναλυτές, με το Ελ.
Βενιζέλος να αναμένεται
να αντλήσει περί τα 740
εκατ. ευρώ, με την τιμή
στο υψηλότερο σημείο του
εύρους. Η IPO έχει
προγραμματιστεί να
ολοκληρωθεί σήμερα, 1η
Φεβρουαρίου, ενώ η
διαπραγμάτευση των
μετοχών θα ξεκινήσει
στις 7 Φεβρουαρίου.
Σημειώνεται ότι, με
καθαρό χρέος 405
εκατομμυρίων ευρώ στα
τέλη Σεπτεμβρίου και 460
εκατομμύρια ευρώ σε
μετρητά μερίσματα που
οφείλονται στους
επενδυτές πριν από την
IPO από τότε έως τώρα, ο
φορέας εκμετάλλευσης του
αεροδρομίου θα έχει
εταιρική αξία περίπου
3,3 δισεκατομμυρίων
ευρώ.
Η εταιρική αξία του ΔΑΑ
Σημειώνεται ότι, όπως
αναφέρεται σε πρόσφατο
άρθρο στο Reuters
Breakingviews, με καθαρό
χρέος 405 εκατομμυρίων
ευρώ στα τέλη
Σεπτεμβρίου και 460
εκατομμύρια ευρώ σε
μετρητά μερίσματα που
οφείλονται στους
επενδυτές πριν από την
IPO από τότε έως τώρα, ο
φορέας εκμετάλλευσης του
αεροδρομίου θα έχει
εταιρική αξία περίπου
3,3 δισεκατομμυρίων
ευρώ.
«Αυτό δεν είναι
υπερβολικό. Με 7,6 φορές
το ετήσιο EBITDA του
2023, περίπου 430
εκατομμυρίων ευρώ, η
αποτίμηση του ΔΑΑ
φαίνεται φθηνή σε
σύγκριση με τα μέσα
υστερούντα πολλαπλάσια
περίπου 11 για τον
κλάδο, σύμφωνα με τους
υπολογισμούς τους
Breakingviews με βάση τα
δεδομένα LSEG»,
σημειώνεται.
«Αυτό θα εξασφαλίσει μια
ομαλή απογείωση στην
αγορά. Οι υφιστάμενοι
μέτοχοι θα φύγουν ούτως
ή άλλως ευχαριστημένοι:
τα γενναιόδωρα μερίσματα
πριν από την IPO θα
πρέπει να εξασφαλίσουν
ότι η ελληνική κυβέρνηση
θα λάβει έως και 1,2
δισεκατομμύρια ευρώ με
την πώληση, διατηρώντας
παράλληλα το δάχτυλό της
στην εταιρεία του
αεροδρομίου.» |