|
Αξίζει να σημειωθεί ότι
η Tesla ήταν εκείνη που
πρωτοστάτησε στη χρήση
τεράστιων μηχανών
χύτευσης για την
κατασκευή μεγάλων
μεμονωμένων κομματιών
στο κάτω μέρος του
αμαξώματος, τον
εξορθολογισμό της
παραγωγής και τη μείωση
της εργασίας ακόμη και
των ρομπότ. Ο συνδυασμός
των ανωτέρω παραγόντων
τη βοήθησε να καταστεί ο
πιο κερδοφόρος
κατασκευαστής ηλεκτρικών
οχημάτων με μπαταρία
(BEV). Οσοι ασκούν
κριτική ισχυρίζονται ότι
η διαδικασία εγκυμονεί
κινδύνους ποιότητας και
ευελιξίας, καθώς ένα
μεμονωμένο ελάττωμα
μπορεί να θέσει σε
κίνδυνο μια ολόκληρη
ενότητα του οχήματος (η
οποία δεν
αποσυναρμολογείται),
οπότε και η επισκευή θα
γίνει πολύ δυσκολότερη,
εάν κάτι πάει στραβά.
Ωστόσο, καθώς η
βιομηχανία αγωνίζεται να
διατηρήσει τα περιθώρια
κέρδους εν μέσω
αυξανόμενων τιμών των
πρώτων υλών,
αυτοκινητοβιομηχανίες
όπως η ιαπωνική Toyota,
η αμερικανική General
Motors, η νοτιοκορεατική
Hyundai, η
σουηδική/κινεζική Volvo
Cars και η κινεζική
νεοφυής ηλεκτρικών
οχημάτων Nio
απευθύνονται σε
εταιρείες όπως η IDRA
για βοήθεια. «Η βασική
ιδέα ήταν να παρέχουμε
μια τεχνολογία που θα
μπορούσε να απλοποιήσει
τη διαδικασία παραγωγής
αυτοκινήτων», δήλωσε στο
ειδησεογραφικό
πρακτορείο Reuters ο
γενικός διευθυντής της
IDRA Ρικάρντο Φεράριο σε
συνέντευξή του στα
κεντρικά γραφεία της
εταιρείας στο Τραβαλιάτο
της βόρειας Ιταλίας.
Σήμερα οι μπαταρίες
αντιστοιχούν στο 25%-40%
του συνολικού κόστους
των αμαξιών. Οι
αυτοκινητοβιομηχανίες
που χρησιμοποιούν
μηχανές χύτευσης
αλουμινίου ισχυρίζονται
ότι μπορούν να μειώσουν
τις επενδύσεις που
απαιτούνται για την
κατασκευή του σασί, το
οποίο είναι το δεύτερο
ακριβότερο εξάρτημα ενός
οχήματος μετά τον
κινητήρα, κατά 40% και
το μέσο κόστος των
εξαρτημάτων τους κατά
30%, όπως είπε ο
Φεράριο. «Είναι ένας
τρόπος να γίνουν τελικά
τα ηλεκτρικά αμάξια
προσιτά σε όλους»,
προσέθεσε. Η IDRA, την
οποία ανέλαβε ο
κινεζικός όμιλος LK
Industries το 2008,
κατασκευάζει
γιγαντο-πρέσες από το
2016. Οι ανταγωνιστές
της IDRA και της LK
περιλαμβάνουν την Buhler
Group στην Ευρώπη, την
Ube Corp. και τη
Shibaura Machine στην
Ιαπωνία, καθώς και τις
Yizumi και Haitian στην
Κίνα. Η χύτευση μετάλλων
και πλαστικών έχει
χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο
βαθμό στη μεταποίηση,
αλλά η εφαρμογή της σε
μεγάλα τμήματα
αμαξώματος αλουμινίου
στην
αυτοκινητοβιομηχανία
είναι σχετικά νέα.
Τέλος, αναφέρεται πως η
παγκόσμια αγορά χύτευσης
αλουμινίου είχε αξία
σχεδόν 73 δισ. δολαρίων
πέρυσι και προβλέπεται
να ξεπεράσει τα 126 δισ.
δολάρια μέχρι το 2032,
σύμφωνα με ανάλυση της
AlixPartners με βάση τα
στοιχεία του Apollo
Reports.
Πηγή: Καθημερινή |