Όπως γράφει ο Γ.
Στασινός στην
Ναυτεμπορική:
Μόλις χθες έφτασε στον
νέο τερματικό σταθμό LNG
στο Wilhelmshaven και
παρέδωσε το πρώτο φορτίο
το πλοίο Maria Energy
(χωρητικότητας 174.000
κυβικών μέτρων και
κατασκευής 2016), το
οποίο ανήκει στην Tsakos
Energy Navigation του
Νικόλα Τσάκου και είναι
ναυλωμένο από τη
γερμανική ενεργειακή
εταιρεία Uniper, σύμφωνα
με πληροφορίες για έξι
χρόνια.
Το Maria Energy, το
οποίο φόρτωσε στην
αμερικανική εξαγωγική
εγκατάσταση Calcasieu
Pass της Venture Global
στις 19 Δεκεμβρίου,
διαθέτει αρκετό φορτίο
για να προμηθεύσει με
ενέργεια περίπου 50.000
νοικοκυριά στη Γερμανία
για ένα έτος, όπως
αναφέρεται σε σχετική
ανακοίνωση της Uniper.
«Η χρήση του LNG ως
αξιόπιστη πηγή ενέργειας
είναι ζωτικής σημασίας
για την ασφάλεια του
εφοδιασμού στη Γερμανία
και την Ευρώπη» τόνισε ο
CCO της Uniper, Niek den
Hollander.
Ο τερματικός της Uniper
άνοιξε στις 17
Δεκεμβρίου. Εκτιμάται
ότι μέσω της πλωτής
μονάδας αποθήκευσης και
επαναεριοποίησης (FSRU)
Hoegh Esperanza που
είναι εγκατεστημένη
εκεί, περίπου πέντε δισ.
κυβικά μέτρα φυσικού
αερίου μπορούν να
εκφορτώνονται στη
Γερμανία ετησίως.
Τα ναυλωμένα ελληνικά
πλοία
Φυσικά το Maria Energy
δεν είναι το μόνο
ελληνόκτητο πλοίο το
οποίο θα εξυπηρετήσει
τις ανάγκες της
Γερμανίας. Ναυλομεσίτες
λένε στη «Ν» ότι η
Uniper έχει ναυλώσει σε
πολυετείς συμφωνίες τα
Maran Gas Amorgos
(χωρητικότητας 174.216
κυβικών μέτρων και
κατασκευής 2021) και
Maran Gas Ithaca
(χωρητικότητας 174.148
κυβικών μέτρων και
κατασκευής 2021), τα
οποία ανήκουν στη Maran
Gas, τον βραχίονα LNG
carriers της Μαρίας
Αγγελικούση.
Σημειώνεται ότι το
Isabella (χωρητικότητας
174.129 κυβικών μέτρων
και κατασκευής 2021) της
Maran Gas μετέφερε τις
προηγούμενες μέρες το
πρώτο φορτίο στην
εισαγωγική μονάδα LNG
στο Inkoo της
Φινλανδίας. Το πλοίο
είναι ναυλωμένο από τη
νορβηγική Equinor και
μετέφερε φορτίο από την
αμερικανική εγκατάσταση
US Sabine Pass.
Την ίδια ώρα, η
γερμανική κυβέρνηση έχει
ναυλώσει τα FSRUs
Transgas Force και
Transgas Power
(χωρητικότητας 174.000
κυβικών μέτρων και
κατασκευής 2021 έκαστο)
της Dynagas του Γιώργου
Προκοπίου. Όπως έχει
αναφερθεί επισήμως, οι
δύο μονάδες θα
ξεκινήσουν να προσφέρουν
υπηρεσίες στις αρχές του
τρέχοντος έτους.
«Οι γερμανικές εταιρείες
πιθανότατα θα ναυλώσουν
περισσότερα πλοία στο
μέλλον, καθώς θέλουν να
εξασφαλίσουν μέσα
μεταφοράς φορτίων στις
νέες εισαγωγικές μονάδες
τους» λέει στη «Ν» ο
αναλυτής της πλατφόρμας
παρακολούθησης
εμπορευμάτων ICIS, Alex
Froley.
Σημειώνεται ότι η μονάδα
FSRU στο Wilhelmshaven
είναι η πρώτη από τις
έξι στη Γερμανία, οι
οποίες αναμένεται να
είναι λειτουργικές μέχρι
το τέλος του 2023. Η
γερμανική κυβέρνηση έχει
στηρίξει τη ναύλωση
πέντε FSRUs, ενώ η
Deutsche ReGas
αναπτύσσει την πρώτη
ιδιωτική μονάδα στο
Lubmin.
Σύμφωνα με στοιχεία που
μοιράστηκε ο Froley, η
Ευρώπη έχει αυτήν τη
στιγμή τέσσερα νέα FSRUs
projects. Το Exemplar
FSRU έφτασε στο Inkoo
μετά τα Χριστούγεννα, το
Eemshaven της Ολλανδίας
άνοιξε τον περασμένο
Σεπτέμβριο, το
Wilhelmshaven άνοιξε τον
Δεκέμβριο και το Lubmin,
το οποίο βρίσκεται σε
διαδικασία δοκιμών, αλλά
δεν έχει πλήρη άδεια
ακόμη για να ξεκινήσει
τη δραστηριότητα. |