|
Με ανακοινώσεις τους
επικροτούν τη διεθνή
ομάδα δράσης που
συγκροτήθηκε με
πρωτοβουλία των ΗΠΑ με
την επωνυμία Operation
Prosperity Guardian, που
έχει στόχο την προστασία
της ναυσιπλοΐας από τις
επιθέσεις των Χούθι στον
Κόλπο του Αντεν. Στην
ομάδα συμμετέχουν
αρκετές χώρες, ενώ
παρούσα δήλωσε και η
χώρα μας, με χθεσινές
δηλώσεις του υπουργού
Αμυνας Νίκου Δένδια,
επιβεβαιώνοντας σχετικό
ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ».
Ο αντίκτυπος των
επιθέσεων πλοίων στην
Ερυθρά Θάλασσα στις
ναυτιλιακές αγορές θα
εξαρτηθεί από το πόσο
καιρό οι εταιρείες θα
συνεχίσουν να αποφεύγουν
την περιοχή – και αυτό
μπορεί να διαρκέσει
αρκετό καιρό, αναφέρουν
αναλυτές.
Διατυπώνονται και
εκτιμήσεις ότι η
κατάσταση θα παραμείνει
προβληματική και το
πρώτο τρίμηνο του 2024.
Σε κάθε περίπτωση η
όποια καθυστέρηση της
επιστροφής στην
ομαλότητα θα σπρώχνει
προς τα πάνω τους
ναύλους κυρίως στον
κλάδο της μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Από
την Ερυθρά Θάλασσα και
το Σουέζ διέρχεται το
30% του παγκόσμιου όγκου
μεταφερόμενων
εμπορευματοκιβωτίων. Οι
τιμές των ναύλων στα
containers αυξήθηκαν ήδη
κατά περίπου 30% στις
μεταφορές από την Ασία
προς την Ευρώπη τις
τελευταίες ημέρες.
Παράλληλα οι ναυτιλιακές
εταιρείες τακτικών
γραμμών μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων
επιδιώκουν να καλύψουν
το πρόσθετο κόστος των
πλόων γύρω από την
Αφρική με μια σειρά από
υψηλές ή νέες
προσαυξήσεις.
Η ναυτιλιακή εταιρεία
MSC Mediterranean
Shipping Company
πρόκειται να αυξήσει την
τιμή αποστολής ενός
εμπορευματοκιβωτίου από
την Ευρώπη στην Ασία με
μια προσαύξηση που δεν
έχει ξαναγίνει στη
ναυτιλία
εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με
ανακοίνωσή της, για να
διατηρήσει «το συνεχές
επίπεδο των υπηρεσιών
της» από τις 20
Ιανουαρίου 2024 θα
εφαρμόσει μια επιβάρυνση
λειτουργίας έκτακτης
ανάγκης ύψους 1.200 δολ.
ανά εμπορευματοκιβώτιο
20 teu, 1.500 δολ. ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40
teu και 2.000 δολ. για
μονάδες ψυγείου.
Οι ναυτιλιακοί φορείς
ανησυχούν και επικροτούν
την ανάληψη δράσης από
τη διεθνή κοινότητα. Η
ECSA (ένωση των
εφοπλιστικών φορέων της
ΕΕ) με ανακοίνωσή της
χαιρέτισε την απόφαση
της ΕΕ να συμβάλει στην
αμερικανική επιχείρηση
«Prosperity Guardian»
μέσω της επιχείρησης
«EUNAVFOR Atalanta».?
Αμεση δράση
Οι πρόσφατες επιθέσεις
εναντίον εμπορικών
πλοίων στην περιοχή της
Ερυθράς Θάλασσας είναι
βαθιά ανησυχητικές.
Χαιρετίζουμε την
ενισχυμένη δέσμευση της
ΕΕ και τη διεθνή
συνεργασία και
προτρέπουμε σθεναρά για
άμεση δράση ώστε να
διασφαλιστεί η ασφάλεια
και η ευημερία των
ναυτικών μας και η
ασφάλεια των εμπορικών
πλοίων που διέρχονται
από την περιοχή, δήλωσε
ο Σωτήρης Ράπτης,
γενικός γραμματέας της
ECSA.?
Η ECSA τονίζει ότι η
ναυτιλία αποτελεί τον
ακρογωνιαίο λίθο της
ασφάλειας της Ευρώπης –
από την ενέργεια έως την
ασφάλεια των τροφίμων
και την ασφάλεια της
εφοδιαστικής αλυσίδας. Η
προστασία των βασικών
ναυτιλιακών οδών και της
διεθνούς αρχής της
ελευθερίας της
ναυσιπλοΐας είναι
απαραίτητη για την
εγγύηση της ασφάλειας
της ηπείρου.?Η ECSA
ενθαρρύνει και
υποστηρίζει επίσης όλες
τις συντονισμένες
προσπάθειες,
συμπεριλαμβανομένων των
διπλωματικών, που
συμβάλλουν στη διατήρηση
της ελευθερίας της
ναυσιπλοΐας.
Ταυτόχρονα και το World
Shipping Council
χαρακτήρισε τη
στρατιωτική ομάδα δράσης
ως «κρίσιμη» για την
υπεράσπιση της
ελευθερίας της
ναυσιπλοΐας.
Η ασφάλεια των
πληρωμάτων είναι
προτεραιότητά μας,
πρόσθεσε ο Edouard
Louis-Dreyfus, πρόεδρος
της γαλλικής ένωσης
εφοπλιστών. Βασιζόμαστε
στην παρουσία των
γαλλικών στρατιωτικών
πλοίων στην περιοχή,
καθώς και των συμμαχικών
ναυτικών για την
προστασία των εμπορικών
πλοίων και τη διασφάλιση
της ελευθερίας της
ναυσιπλοΐας, είπε.
Ενώ οι λεπτομέρειες
αυτής της επιχείρησης θα
κοινοποιηθούν τις
επόμενες ημέρες, η ομάδα
κρούσης θα έχει
σημαντικό αντίκτυπο στη
μείωση της ικανότητας
των Χούθι να στοχεύουν
και να επιτίθενται στην
εμπορική ναυτιλία,
σημείωσε το Διεθνές
Ναυτικό Επιμελητήριο.
ΠΗΓΗ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ
ΝΕΑ |