Το Κονκλάβιο αποτελεί
πρωτοβουλία της ινδικής
κυβέρνησης σε συνεργασία
με τη Συνομοσπονδία
Ινδικών Βιομηχανιών, με
στόχο την ανάδειξη της
αναγκαιότητας για
στενότερη οικονομική
συνεργασία Ινδίας -
Ευρώπης, προς
αντιμετώπιση των
προκλήσεων που
αντιμετωπίζει η
παγκόσμια κοινότητα.
Στην Ινδία μεταβαίνει
σήμερα και ο
Πρωθυπουργός, Κυριάκος
Μητσοτάκης, συνοδευόμενος
από πλειάδα
επιχειρηματιών, που ήδη
από την
Δευτέρα βρίσκονται στο
Νέο Δελχί και
πραγματοποιούν επαφές με
Ινδούς επενδυτές και
επιχειρηματίες.
Η αποστολή στην Ινδία
περιλαμβάνει 3 σταθμούς:
σε Νέο Δελχί (20-21.2),
Βομβάη (22.2) και
Μπάνγκαλορ (23.2),
όπου έχουν
προγραμματιστεί
επιχειρηματικά φόρουμ
και Β2Β συναντήσεις
μεταξύ των περίπου 70
ελληνικών επιχειρήσεων
που συμμετέχουν στην
αποστολή και αντίστοιχων
ινδικών επιχειρήσεων.
Ευρύτατο πεδίο
συνεργειών
Σύμφωνα με κυβερνητικές
πηγές, η ανάδειξη της
Ελλάδας ως στρατηγικής,
γεωπολιτικής και
εμπορικής πύλης προς την
Ευρώπη της
πολυπληθέστερης χώρας
του πλανήτη και η
περαιτέρω ενίσχυση των
πολιτικών, οικονομικών
και επενδυτικών σχέσεων
λίγους μήνες μετά την
επίσημη επίσκεψη του
Πρωθυπουργού της Ινδίας
Narendra Modi στην Αθήνα
τον περασμένο Αύγουστο
είναι ο στόχος της
επίσημης επίσκεψης του
Κυριάκου Μητσοτάκη στην
Ινδία.
Ο Πρωθυπουργός γίνεται
επισήμως δεκτός από τον
κ. Modi σήμερα, Τετάρτη
21 Φεβρουαρίου, το πρωί.
Το απόγευμα, ο Κυριάκος
Μητσοτάκης θα είναι
επίτιμος προσκλεκλημένος
και βασικός ομιλητής
στο 9th Raisina Dialogue
2024, τη σημαντικότερη
πολυμερή Διάσκεψη της
Ινδίας για την
γεωπολιτική και την
οικονομία, ενδεικτικό
της σημασίας που
αποδίδεται από την
ινδική πλευρά στην
επίσκεψη του
Πρωθυπουργού.
Ελλάδα και Ινδία
συνδέονται με ιστορικούς
δεσμούς και η συνεργασία
τους έχει ενισχυθεί τα
τελευταία χρόνια,
ιδιαίτερα στους τομείς
της άμυνας και του
πολιτισμού, αλλά υπάρχει
ακόμα ευρύτατο πεδίο
συνεργειών.
Υποδομές, ΑΠΕ, τρόφιμα,
φάρμακα, ναυτιλία,
logistics
Την Πέμπτη, 22
Φεβρουαρίου, ο
Πρωθυπουργός αναχωρεί
για τη Βομβάη, όπου θα
έχει συναντήσεις
με εκπροσώπους ινδικών
επιχειρήσεων και ομίλων,
ενώ θα χαιρετίσει
το ελληνο-ινδικό
Επιχειρηματικό Φόρουμ.
Όπως υπενθυμίζουν
κυβερνητικές πηγές, με
την Κοινή Δήλωση
αναβάθμισης των σχέσεων
σε στρατηγικές
(Strategic Partnership)
τον περασμένο Αύγουστο
οι δύο πρωθυπουργοί
συμφώνησαν να εργαστούν
προς την κατεύθυνση
διεύρυνσης της διμερούς
συνεργασίας στο πολιτικό
επίπεδο, στην ασφάλεια
και στην οικονομία με
στόχο τον διπλασιασμό
του διμερούς εμπορίου τα
επόμενα χρόνια.
Στόχος είναι ακόμη η
εμβάθυνση και
εντατικοποίηση των
συνεργειών των δύο χωρών
στους τομείς της άμυνας,
της ναυτιλίας, της
επιστήμης, της
τεχνολογίας, του
κυβερνοχώρου, της
εκπαίδευσης, του
πολιτισμού,
του τουρισμού και
της γεωργίας.
Στο οικονομικό /
επιχειρηματικό κομμάτι,
τα πρώτα ανοίγματα
έγιναν τον περασμένο
Αύγουστο κατά την
επίσκεψη του
Πρωθυπουργού της Ινδίας
στην Αθήνα, όπου είχε
δοθεί η πρώτη ευκαιρία
να γίνουν επαφές
ανάμεσα σε ινδικές και
ελληνικές επιχειρήσεις
προκειμένου να
διερευνηθούν επενδυτικές
ευκαιρίες και να
οικοδομηθούν σχέσεις και
συνεργασίες.
Το φάσμα και οι
προοπτικές της
συνεργασίας και των
συνεργειών είναι
ευρύτατες, τόσο
για μεγαλύτερη παρουσία
ινδικών ομίλων στην
Ελλάδα, ιδιαίτερα στους
τομείς
των υποδομών (λιμάνια,
αεροδρόμια), της υψηλής
τεχνολογίας,
των Ανανεώσιμων Πηγών
Ενέργειας, του
τουρισμού, όσο και στο
πεδίο ενίσχυσης της
παρουσίας ελληνικών
εταιρειών στην Ινδία,
ιδιαίτερα στους τομείς
των τροφίμων,
των φαρμάκων,
της ναυτιλίας.
Ενδεικτικό είναι ότι,
παρόλο που οι ελληνικές
εξαγωγές προς την Ινδία
αυξήθηκαν το 2022, με
δυσκολία αντιστοιχούν σε
1 ευρώ ανά Ινδό, ενώ η
Ινδία έχει ετήσιο
εξερχόμενο τουρισμό 40
εκατομμυρίων ατόμων
υψηλού εισοδήματος,
πεδίο όπου υπάρχουν
μεγάλα περιθώρια
ανάπτυξης και μεγάλες
ευκαιρίες, ιδιαίτερα αν
λάβει κανείς υπόψιν τα
στοιχεία (ΔΝΤ) σύμφωνα
με τα οποία η Ινδία θα
έχει ρυθμούς ανάπτυξης
της τάξης του
6,3% και το 2024.
Ο δρόμος του IMEC
Ο υπουργός Κώστας
Φραγκογιάννης, από την
πλευρά του, αναφέρθηκε
στο ρόλο που μπορεί να
παίξει η Ελλάδα
στον India - Middle East
- Europe Economic
Corridor (IMEC), μήκους
4.800 χλμ, που θα
συνέδεε το λιμάνι της
Βομβάης με εκείνο της
Χάιφα, έχει μπει προς το
παρόν στον πάγο, το
σχέδιο δεν έχει
εγκαταλειφθεί.
«Η ανακοίνωση της G20
για τον εμπορικό
διάδρομο που συνδέει την
Ευρώπη με τη Μέση
Ανατολή και την Ινδία,
μέσω ναυτιλιακών λιμένων
και σιδηροδρομικών
γραμμών, την οποία ο
Πρόεδρος Bidden
χαρακτήρισε ως «επένδυση
που αλλάζει το
παιχνίδι», παρουσιάζει
εξαιρετικές ευκαιρίες
συνεργασίας. Επιβεβαιώνω
τη βούλησή μας να
υποστηρίξουμε πλήρως το
έργο IMEC», τόνισε.
Εμπορικοί και
ενεργειακοί δρόμοι
Όπως είπε, η Ελλάδα και
η Ινδία μπορούν από
κοινού να αξιοποιήσουν
την ενέργεια από τη
θάλασσα, τον ήλιο και
τον άνεμο μέσω κοινής
έρευνας, μεταφοράς
τεχνολογίας και
επενδύσεων σε υποδομές
ανανεώσιμων πηγών
ενέργειας. Αυτή η
συνεργασία μπορεί να
μετατρέψει άλλα νησιά ή
ηπειρωτικές περιοχές σε
ενεργειακά ανεξάρτητες
οντότητες, είτε στην
Ελλάδα είτε στην Ινδία.
Εκτός από παραγωγός και
εξαγωγέας πράσινης
ηλεκτρικής ενέργειας που
παράγεται από
Ανανεώσιμες Πηγές
Ενέργειας (ΑΠΕ),
τόνισε, η Ελλάδα
στοχεύει να γίνει
ένας σημαντικός κόμβος
logistics στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Για την επίτευξη αυτού
του στόχου,
«κατασκευάζουμε επί του
παρόντος
ένα σιδηροδρομικό
δίκτυο που θα συνδέει τη
Θεσσαλονίκη, την Καβάλα,
την Αλεξανδρούπολη, το
Burgas, τη Varna και τη
Russe. Η πρωτοβουλία
αυτή θα μετατρέψει αυτά
τα λιμάνια σε
σημαντικούς κόμβους που
θα παρέχουν
ολοκληρωμένες λύσεις
μεταφορών, logistics και
εφοδιαστικής αλυσίδας.
Έχοντας κατά νου τις
προτεραιότητες της ΕΕ,
υποστηρίζουμε σθεναρά
τις επενδύσεις και τις
συνεργασίες στον τομέα
των μεταφορών και της
εφοδιαστικής
αλυσίδας κατά μήκος του
εμπορικού άξονα από το
βορρά προς το νότο, από
τη Δύση προς την
Ανατολή».
Ναυτιλία, πράσινη
ενέργεια, logistics,
τεχνολογία,
τουρισμός αλλά και οι
επενδυτικές συμπράξεις
μεταξύ Ινδών και Ελλήνων
επιχειρηματιών είναι στο
επίκεντρο της επίσημης
επίσκεψης.
Πολιτικά, υπάρχει κοινή
πρόθεση να αξιοποιηθεί η
γεωγραφική θέση των δύο
χωρών ώστε να
δημιουργηθεί μια νέα
γεωπολιτική δυναμική που
θα ανοίξει νέους
εμπορικούς και
ενεργειακούς δρόμους.
Και η Ελλάδα είναι
εξάλλου η κοντινότερη
στην Ινδία ευρωπαϊκή
χώρα και θα μπορούσε να
διαδραματίσει ένα
κομβικό γεωστρατηγικό
ρόλο για τους δρόμους
που αναζητά το Ν. Δελχί,
ως πύλη εισόδου των
ινδικών προϊόντων προς
τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η επιχειρηματική ατζέντα
Στο πλαίσιο των χθεσινών
συζητήσεων μεταξύ των 70
ελληνικών επιχειρήσεων
με επενδυτές και
επιχειρήσεις από την
Ινδία στο επίκεντρο
ήταν η αξιοποίηση νέων
μορφών ΑΠΕ, όπως η
ενέργεια από τη θάλασσα,
και τα υπεράκτια
αιολικά, αλλά και η
έρευνα για νέες μορφές
ενέργειας και η μεταφορά
τεχνολογίας και
επενδύσεων σε υποδομές
ΑΠΕ.
Η μεγάλη αποστολή
επιχειρηματικών φορέων
όπως το ΕΒΕΑ,
το Enterprise Greece και
το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τα
70 και πλέον στελέχη
ελληνικών επιχειρήσεων
δείχνουν τη σημασία που
έχει η μεγάλη αγορά της
Ινδίας για τις ελληνικές
επιχειρήσεις.
ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ, Eurobank, Mytilineos, Dynacom, Viohalco, ΟΛΘ, Goldair,
προσδοκούν επέκταση της
δραστηριότητάς τους με
συνεργασίες και κυρίως
να αξιοποιήσουν τη
δυνατότητα για νέες
κοινές επενδύσεις.
Το MoU της Eurobank
Επίσης, σήμερα,
υπογράφεται Μνημόνιο Συνεργασίας
μεταξύ Eurobank και NPCI
(UPI) καθώς
και Μνημόνιο Συνεργασίας
μεταξύ Fairfax, Eurolife
FFH Insurance Group and
LTIMindtree.
Οι κλάδοι αιχμής που
εκπροσωπούνται στην
αποστολή και που θα
αποτελέσουν το
αντικείμενο συζήτησης
στις θεματικές
εκδηλώσεις είναι:
ενέργεια,
ναυτιλία,
φαρμακοβιομηχανία,
τεχνολογία,
βιομηχανικός εξοπλισμός,
τρόφιμα και ποτά,
τουρισμός,
αγορά ακινήτων,
κατασκευές και
οπτικοακουστική
βιομηχανία.
Ειδικότερα, συμμετέχουν
οι εταιρείες:
EUROCAPITAL PARTNERS,
MYTILINEOS ENERGY &
METALS,
STREEM GLOBAL SA,
WHITESTONE EXPORT CREDIT
GREECE STIQ
TASTY BRANDS,
SWITZ GROUP,
PLASIS REAL ESTATE +
DEVELOPMENT,
GOLDAIR HANDLING SA ,
ENTERPRISE GREECE
GREEK EXPORTERS
ASSOCIATION (SEVE),
VIOHALCO SA,
GREECE EUROBANK S.A.,
ZEUS+DIONE
AMBIENCE SERVICES
GREECE,
EMPIRIA GROUP,
GEK TERNA GROUP OF
COMPANIES,
NOVA CONSTRUCTIONS SA,
HELLENIC PORTS
ASSOCIATION
THPA S.A. - PORT OF
THESSALONIKI,
ORGANIC ELECTRONIC
TECHNOLOGIES (OET),
AEGEAN AIRLINES,
STARTUP GREECE
EUROLIFE FFH
MITSIS GROUP,
GLOBAL VISA CENTER WORLD
(GVC WORLD). |