|
Ο Enzo Ferrari γεννήθηκε
στις 20 Φεβρουαρίου του
1898 στη Μόντενα της
Ιταλίας. Ο πατέρας του
τον πήγε να δει τον
πρώτο του αγώνα
ταχύτητας όταν ήταν 10
ετών. Σαν παιδί,
ονειρευόταν να γίνει
τραγουδιστής της όπερας,
αθλητικογράφος ή οδηγός
αγώνων.
Τελικά, αφιέρωσε τη ζωή
του στους αγώνες, ενώ
επέβλεπε τις σχετικές
δραστηριότητες του
εργοστασίου του στο
Μαρανέλο σχεδόν μέχρι
τον θάνατό του, το 1988.
«Οι αγώνες ταχύτητας
είναι μια μεγάλη μανία,
για την οποία κανείς
πρέπει να θυσιάσει τα
πάντα, χωρίς
επιφυλακτικότητα, χωρίς
δισταγμό», είχε πει.
Αφότου υπηρέτησε στο
πυροβολικό του ιταλικού
στρατού κατά τη διάρκεια
του Α΄ Παγκοσμίου
Πολέμου, ο Ferrari έκανε
αίτηση για δουλειά στην
Fiat, αλλά απορρίφθηκε.
Έτσι, προσελήφθη ως
οδηγός δοκιμών σε μια
μικρή εταιρεία
αυτοκινήτου, η οποία
αργότερα κυκλοφόρησε τα
σκούτερ Vespa.
Μερικά χρόνια αργότερα,
έπιασε δουλειά στην Alfa
Romeo ως οδηγός αγώνων
και κέρδισε την πρώτη
του κούρσα το 1924.
Όμως, ποτέ δεν θεώρησε
τον εαυτό του τον
ιδανικό οδηγό, εν μέρει
γιατί δεν ήθελε να
σπρώχνει τα αυτοκίνητα
στα όριά τους,
προκειμένου να κερδίσει.
Με τη γέννηση του γιου
του, Dino, το 1932,
εγκατέλειψε τους αγώνες
και άρχισε να διοικεί
την ομάδα της Alfa
Romeo.
Την εποχή εκείνη, ο
Ferrari υιοθετεί το
γνωστό σήμα με το μαύρο
άλογο πάνω σε κίτρινο
φόντο. Το μαύρο άλογο
ήταν το έμβλημα που
ζωγράφιζε στα αεροπλάνα
του ο διάσημος Ιταλός
πιλότος Francesco
Baracca, κατά τη
διάρκεια του Α΄
Παγκοσμίου Πολέμου. Η
οικογένειά του έδωσε
στον Ferrari την άδεια
να το χρησιμοποιήσει και
εκείνος το συνδύασε με
το κίτρινο, που ήταν το
χρώμα της ιδιαίτερης
πατρίδας του, της
Μόντενα.
Η Ferrari, όπως τη
γνωρίζουμε σήμερα,
ιδρύθηκε τον Μάρτιο του
1947. Το 1951, όταν μια
Ferrari νίκησε την Alfa
Romeo για πρώτη φορά, ο
επιχειρηματίας είπε:
«Σκότωσα την μητέρα
μου».
Καθώς τα αυτοκίνητά του
γίνονταν διάσημα για τις
επιδόσεις τους, ο
Ferrari προσέλκυε
μερικούς από τους
καλύτερους οδηγούς της
εποχής του. Οι οδηγοί
του πέτυχαν περισσότερες
από 4.000 νίκες και η
ομάδα της Ferrari
κέρδισε 13 παγκόσμιους
τίτλους.
Όμως η ζωή του
σημαδεύτηκε από πολλούς
θανάτους και τραγωδίες.
Τα αυτοκίνητά του είχαν
πολλά δυστυχήματα τη
δεκαετία του 1950, με
αποτέλεσμα να σκοτωθούν
οδηγοί αλλά και θεατές.
Μάλιστα, ο ιταλικός
Τύπος άρχισε να αποκαλεί
τον Ferrari «Κρόνο», από
τον θεό που έτρωγε τα
παιδιά του.
Όταν ο Ισπανός οδηγός
της Ferrari, Alfonso de
Portago, σκότωσε θεατές,
βγαίνοντας από τον δρόμο
σε έναν αγώνα το 1958, ο
επιχειρηματίας
κατηγορήθηκε για
ανθρωποκτονία από
αμέλεια, αλλά αθωώθηκε.
Την ίδια περίοδο, έχασε
τον γιο του, σε ηλικία
24 ετών από μυική
δυστροφία, και χώρισε με
τη γυναίκα του, Laura.
φωτ.: AP
Στην αυτοβιογραφία του,
που εκδόθηκε το 1963, ο
Ferrari έγραψε: «Κανείς
πρέπει να δουλεύει
συνέχεια, διαφορετικά,
σκέφτεται τον θάνατο».
Όπως έλεγε, δεν είχε
κάνει ποτέ στη ζωή του
διακοπές, αλλά
προτιμούσε να δουλεύει
στο εργοστάσιό του στο
Μαρανέλο ακόμα και τις
πιο ζεστές ημέρες του
Αυγούστου, όταν όλοι οι
Ιταλοί είχαν άδεια.
Έχοντας συνειδητοποιήσει
ότι το να πουλά ακριβά
αυτοκίνητα σε πλούσιους
αγοραστές ήταν ο
καλύτερος τρόπος να
χρηματοδοτεί τις όλο και
πιο κοστοβόρες
δραστηριότητές του στις
πίστες των αγώνων, ο
Ferrari αποδείχθηκε
γεννημένος πωλητής. Η
αφρόκρεμα της εποχής,
από τα μεγαλύτερα
αστέρια του Χόλιγουντ
έως τους πλούσιους
αριστοκράτες του old
money και τους playboys
της νέας ευρωπαϊκής
ελίτ, τον παρακαλούσαν
να τους πουλήσει ένα
αυτοκίνητο.
Η ιστορία του «Il
Drake», του Δράκου, όπως
τον αποκαλούσαν οι
Ιταλοί, τελειώνει το
1988. Δυο μήνες
νωρίτερα, ήταν ήδη πολύ
άρρωστος για να
συναντηθεί με τον Πάπα
Παύλο τον Β’, ο οποίος
επισκέφτηκε το
Μαρανέλο.
Τη στιγμή του θανάτου
του είχε πλάι του τον
δεύτερο γιο του, τον
Piero, ο οποίος
γεννήθηκε το 1945 από
την εξωσυζυγική σχέση
του με την Lina Lardi.
Παρότι ο Piero δούλευε
στο Μαρανέλο, πήρε το
επίθετο του πατέρα του
μόνο μετά το 1978, όταν
πέθανε η εν διαστάσει
σύζυγος του Ferrari,
Laura. Σήμερα, ο Piero
Ferrari διατηρεί το 10%
της
αυτοκινητοβιομηχανίας,
το οποίο και τον έκανε
δισεκατομμυριούχο όταν η
εταιρεία μπήκε στο
χρηματιστήριο, το 2015.
Πηγή: Money Review |