|
Το γεγονός ότι τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα
είναι πολύ ακριβά για τα
εισοδήµατα στην Ελλάδα,
και µάλιστα την
τελευταία διετία οι
τιµές τους έχουν αυξηθεί
περαιτέρω, αποτελεί
βασική αιτία του χαµηλού
µεριδίου αγοράς των
ηλεκτρικών αυτοκινήτων
και αποδεικνύει αν µη τι
άλλο ότι η επιδότηση που
χορηγείται δεν επαρκεί.
Ακόµη πιο χαµηλά είναι
τα µερίδια αγοράς των
ηλεκτροκίνητων
επαγγελµατικών
αυτοκινήτων.

Σύµφωνα µε τα τελευταία
στοιχεία του Ευρωπαϊκού
Συνδέσµου Κατασκευαστών
Αυτοκινήτου (ACEA), κατά
το α΄ εξάµηνο του 2023
το µερίδιο αγοράς των
αµιγώς ηλεκτρικών
αυτοκινήτων (επαναφορτιζ
όµενα ηλεκτρικά µε
µπαταρία χωρίς κινητήρα
εσωτερικής καύσης) ήταν
στην Ελλάδα 4,60%, ενώ
στην Ευρωπαϊκή Ενωση το
ποσοστό ήταν σχεδόν
τριπλάσιο, της τάξεως
του 12,90%. Αξίζει
πάντως να σηµειωθεί ότι
το µερίδιο αγοράς στην
Ελλάδα διπλασιάστηκε σε
σύγκριση µε το α΄
εξάµηνο του 2022, καθώς
πέρυσι ήταν 2,30%, ενώ
στην Ε.Ε. κάτω από 10%
και συγκεκριµένα 9,90%.
Πολύ χαµηλό –και κυρίως
στάσιµο– παραµένει το
µερίδιο αγοράς των
επαναφορτιζ όµενων
υβριδικών αυτοκινήτων,
της τάξεως του 5,1%, ενώ
στην Ε.Ε. το αντίστοιχο
µερίδιο αγοράς υποχώρησε
το α΄ εξάµηνο του 2023
σε σύγκριση µε το α΄
εξάµηνο του 2022, σε
7,40% από 8,70%.
Πλέον δηµοφιλή είναι τα
υβριδικά ηλεκτρικά,
καθώς θεωρούνται πιο
αποδοτικά και δεν
χρειάζονται φόρτιση.
Ωστόσο, οι επιδόσεις
τους όσον αφορά τη
µείωση κατανάλωσης
καυσίµων και εκλυόµενων
ρύπων δεν µπορούν να
χαρακτηριστούν
εντυπωσιακές, αφού στην
ουσία βασίζονται σε
κινητήρα που καίει
βενζίνη ή πετρέλαιο. Το
µερίδιο αγοράς τους στις
νέες πωλήσεις Ι.Χ. κατά
το α΄ εξάµηνο του 2023
ήταν στην Ελλάδα 28,40%,
περίπου όσο και πέρυσι
(28,30%), ενώ στην Ε.Ε.
το αντίστοιχο ποσοστό
ήταν φέτος 24,9%, από
23% πέρυσι. Αξίζει να
σηµειωθεί ότι πλέον τα
υβριδικά ηλεκτρικά
αποτελούν τη δεύτερη
δηµοφιλέστερη κατηγορία
αυτοκινήτων, µετά τα
βενζινοκίνητα, κάτι που
οφείλεται και στα
µοντέλα που παράγουν και
πωλούν πλέον οι
περισσότερες αυτοκινητο
βιοµηχανίες. Τα
ντιζελοκίνητα έχουν
περάσει πλέον στην τρίτη
θέση, µε µερίδιο αγοράς
14,2% στην Ελλάδα και
14,5% στην Ε.Ε.
Κυρίαρχη κατηγορία, µε
το µερίδιο αγοράς πάντως
να υποχωρεί υπέρ των
ηλεκτρικών, είναι αυτή
των βενζινοκίνητων
οχηµάτων. Κατά το α΄
εξάµηνο του 2023 το
45,10% των καινούργιων
επιβατικών αυτοκινήτων
που πωλήθηκαν στην
Ελλάδα ήταν
βενζινοκίνητα.
Πηγή: Money Review |