|
Επιπλέον, σύμφωνα με
σχετική ενημέρωση, ενώ
οι εργασίες ξεκίνησαν
και πάλι σήμερα Δευτέρα,
η έρευνα για την επίθεση
καθώς και τα μέτρα
προστασίας του δικτύου
θα μπορούσαν να
διαταράξουν τις
υπηρεσίες για μέρες.
Η Αυστραλία διακινεί το
98% του εμπορίου του διά
θαλάσσης.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι
υπολογίζεται πως σήμερα
θα μεταφερθούν 5.000
εμπορευματοκιβώτια από
τα τέσσερα λιμάνια,
λιγότερο από το ένα
τέταρτο του τυπικού
ημερήσιου όγκου σε
εθνικό επίπεδο, δήλωσε
εκπρόσωπος της DP World.
Σε συνδυασμό με τις
τοπικές απεργίες τις
επόμενες ημέρες,
πιθανολογείται ότι η
κανονική δραστηριότητα
δεν θα ξεκινήσει
νωρίτερα από την επόμενη
εβδομάδα.
Η DP World διαχειρίζεται
σχεδόν το 40% των
εμπορευμάτων που
εισάγονται και εξάγονται
από την Αυστραλία,
εκθέτοντας τη χώρα σε
εκτεταμένες οικονομικές
και εμπορικές επιπτώσεις
από την κυβερνοεπίθεση.
Η εταιρεία δεν έχει
λάβει απαίτηση για
καταβολή λύτρων που να
σχετίζεται με την
τελευταία επίθεση και
δεν γνωρίζει ποιος είναι
υπεύθυνος, ανέφερε η
Australian Financial
Review, σύμφωνα με
ανώτατο στέλεχος της
εταιρείας.
Ενημερώνοντας τους
εμπόρους ο βιομηχανικός
οργανισμός Freight &
Trade Alliance ανέφερε
ότι εξακολουθεί να
υπάρχει αναστάτωση στα
λιμάνια της DP World της
Αυστραλίας και
προειδοποίησε για
«απρόβλεπτες επιπτώσεις
στις υπηρεσίες» στο
Σίδνεϊ και αλλαγές ή
περιορισμούς στην
πρόσβαση φορτηγών στο
Fremantle.
«Η έρευνα της DP World
Australia και οι
συνεχιζόμενες εργασίες
αποκατάστασης είναι
πιθανό να συνεχιστούν
για κάποιο χρονικό
διάστημα», ανέφερε η
εταιρεία.
Τα λιμάνια της
Αυστραλίας είναι κρίσιμα
για την οικονομία της,
καθώς η χώρα –βασικός
εξαγωγέας αγροτικών
προϊόντων, ενέργεια και
προϊόντων εξόρυξης
διακινεί το 98% του
εμπορίου του διά
θαλάσσης. Αλλά και ό, τι
χρησιμοποιούν οι ίδιοι
οι Αυστραλοί φτάνει στη
χώρα με πλοία.
Η αστυνομία ερευνά την
κυβερνοεπίθεση. Η DP
World διερευνά τους
διακομιστές της για να
ανακαλύψει πού μπορεί να
βρίσκονταν οι χάκερ, τα
δεδομένα στα οποία
μπορεί να είχαν πρόσβαση
και εάν άφησαν κακόβουλο
λογισμικό, ανέφερε η
AFR, επικαλούμενη τον
Nicolaj Noes, ο οποίος
επιβλέπει τις
επιχειρήσεις στην
Ωκεανία.
Επιθέσεις υψηλού προφίλ
Ο κολοσσός του θαλάσσιου
εμπορίου είναι το
τελευταίο θύμα σε μια
σειρά κυβερνοεπιθέσεων
υψηλού προφίλ φέτος.
Η Industrial &
Commercial Bank of China
— η μεγαλύτερη τράπεζα
στον κόσμο από άποψη
περιουσιακών στοιχείων —
χτυπήθηκε πρόσφατα από
επίθεση ransomware που
εμπόδισε την εκκαθάριση
ορισμένων συναλλαγών
στην αγορά του Treasury.
Δεν είναι, δε, η πρώτη
φορά που χάκερ στοχεύουν
μεγάλα λιμάνια. Τον
Ιούλιο, το μεγαλύτερο
λιμάνι της Ιαπωνίας
χτυπήθηκε από τη
διαβόητη συμμορία χάκερ
Lockbit, μια ομάδα
ransomware με δεσμούς με
τη Ρωσία που ήταν επίσης
πίσω από την επίθεση της
ICBC αυτής της
εβδομάδας.
Έναν μήνα νωρίτερα,
πολλά ολλανδικά λιμάνια,
συμπεριλαμβανομένου του
Άμστερνταμ και του
Γκρόνινγκεν,
αντιμετώπισαν επιθέσεις
άρνησης παροχής
υπηρεσίας, γνωστές ως
DDoS.
Το 2021, η εταιρεία
λιμένων και σιδηροδρόμων
της Νότιας Αφρικής
επλήγη από επίθεση
ransomware που την
ανάγκασε να κηρύξει
ανωτέρα βία στους
τερματικούς σταθμούς
εμπορευματοκιβωτίων και
να στραφεί στη
χειροκίνητη επεξεργασία
του φορτίου. |