|
Η Hertz θα προτιμήσει
αντ’ αυτού τα οχήματα
που κινούνται με
βενζίνη, δήλωσε την
Πέμπτη, επικαλούμενη
υψηλότερα έξοδα που
σχετίζονται με τις
συγκρούσεις και τις
ζημιές για τα EV, παρόλο
που είχε ως στόχο να
μετατρέψει το 25% του
στόλου της σε ηλεκτρικό
μέχρι το 2024 τέλος.
Ο διευθύνων σύμβουλος
Stephen Scherr είχε
επισημάνει πέρυσι στο
συνέδριο JPMorgan Auto
Conference τους
«αντίθετους ανέμους» από
τα υψηλότερα έξοδα για
τα EVs της, ιδίως τα
Teslas.
Η Hertz μάλιστα
περιόρισε τη ροπή και
την ταχύτητα στα EVs και
την προσέφερε σε
έμπειρους χρήστες της
πλατφόρμας για να
διευκολύνει την
προσαρμογή τους μετά από
μετωπικές συγκρούσεις
ορισμένων χρηστών, είπε.
Οι μετοχές της
εταιρείας, η οποία
διαχειρίζεται επίσης
οχήματα του σουηδικού
κατασκευαστή EV Polestar
μεταξύ άλλων, υποχώρησαν
περίπου 4%. Η μετοχή της
Tesla σημείωσε πτώση
περίπου 3%.
Η Hertz αναμένει επίσης
περίπου 245 εκατ.
δολάρια σε χρεώσεις που
σχετίζονται με έξοδα
απόσβεσης από την πώληση
των EV το τέταρτο
τρίμηνο του 2023.
«Ανώμαλος δρόμος» για τα
EV
Η απόφασή της
υπογραμμίζει τον ανώμαλο
δρόμο που έχουν διανύσει
τα EVs, καθώς η αύξηση
των πωλήσεών τους
επιβραδύνεται,
αναγκάζοντας
αυτοκινητοβιομηχανίες
όπως η General Motors
και η Ford να μειώσουν
τα σχέδια παραγωγής.
Ο αναλυτής της Morgan
Stanley, Adam Jonas,
δήλωσε σε σημείωμά του
ότι η κίνηση της Hertz
ήταν ένα ακόμη σημάδι
ότι οι προσδοκίες για τα
EV πρέπει να
«επαναπροσδιοριστούν
προς τα κάτω».
Ενώ οι καταναλωτές
απολαμβάνουν την οδηγική
εμπειρία και την
εξοικονόμηση καυσίμων
(ανά χιλιόμετρο) ενός
EV, ο Jonas δήλωσε ότι
υπάρχουν και άλλα “κρυφά
κόστη στην ιδιοκτησία
EV”.
«Τα έξοδα που
σχετίζονται με
συγκρούσεις και ζημιές,
που σχετίζονται κυρίως
με τα EV, παρέμειναν
υψηλά κατά το τρίμηνο»,
ανέφερε η Hertz σε
κανονιστική κατάθεση την
Πέμπτη.
Η εταιρεία, η οποία
νωρίτερα είχε
προγραμματίσει να
παραγγείλει 100.000
οχήματα Tesla μέχρι το
τέλος του 2022 και
65.000 μονάδες από την
Polestar σε διάστημα
πέντε ετών, δήλωσε ότι
θα επικεντρωθεί στη
βελτίωση της κερδοφορίας
για τον υπόλοιπο στόλο
EV της.
Η γερμανική εταιρεία
ενοικίασης αυτοκινήτων
Sixt δήλωσε τον
Δεκέμβριο ότι δεν είχε
αγοράσει οχήματα Tesla
από το 2022 και πωλούσε
τον στόλο των Tesla που
είχε, “στο πλαίσιο της
τακτικής διαδικασίας
αποσυμφόρησης του στόλου
μας».
Εξακολουθεί να σχεδιάζει
να προσφέρει μια σειρά
από ηλεκτροκίνητα
οχήματα και “να εμμείνει
στον στόχο μας να
ηλεκτροδοτήσουμε το
70-90% του στόλου
ενοικίασης στην Ευρώπη
μέχρι το 2030”, δήλωσε
την Πέμπτη.
Πτώση τιμών για τα
μεταχειρισμένα οχήματα
Εν τω μεταξύ, οι
χονδρικές τιμές των
μεταχειρισμένων EV
μειώθηκαν για το
μεγαλύτερο μέρος του
2023, καθώς οι τιμές των
νέων EV μειώθηκαν και τα
αποθέματα των μη
πωληθέντων ηλεκτρικών
οχημάτων αυξήθηκαν,
σύμφωνα με τα στοιχεία
της Cox Automotive.
Η Cox προέβλεψε , πριν
από την απόφαση της
Hertz , ότι οι τιμές των
μεταχειρισμένων EV θα
μειωθούν περισσότερο από
τις συνολικές τιμές των
μεταχειρισμένων οχημάτων
το 2024.
«Αν και 20.000
αυτοκίνητα δεν είναι
μεγάλος αριθμός στη
συνολική αγορά
μεταχειρισμένων
οχημάτων, σημαίνει ότι η
Hertz θα έχει μεγάλες
απώλειες από κάθε μία
από αυτές τις πωλήσεις,
ενώ θα συμβάλει
περαιτέρω στην τάση
πτώσης των τιμών των
μεταχειρισμένων EV»,
δήλωσε ο αναλυτής της
iSeeCars.com, Karl
Brauer.
Η Hertz πουλάει κάποια
Tesla Model 3 σε τιμές
μόλις περίπου 20.000
δολαρίων, σχεδόν το μισό
της τιμής αγοράς για τη
φθηνότερη παραλλαγή του
compact sedan, όπως
έδειξε η ιστοσελίδα της
για τα μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα.
Στη λίστα υπάρχουν
περισσότερα από 700 EVs
προς πώληση,
συμπεριλαμβανομένων των
i3 της BMW, Bolt της
Chevrolet και των SUV
Model 3 και Model Y της
Tesla.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |